Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nytt fordon.
Ikväll for det förbi en elsparkcykel på länsvägen utanför mig. Såg ut att vara ett barn, en tjej med rosa hjälm. Men det gick fort! Det är en 70-väg och hon for nog närapå så fort :jawdrop:
Här har snorungarna kört förbi i dryga 45km ,till slut ledsnade jag o skrev i byns fb grupp att max 20 annars blir det backning på körkortet och föräldrarna kan få böta upp till 7000kr, nu kör dom lagligt, tyvärr har dom nu börjat skjutsa istället.

Här har snorungarna kört förbi i dryga 45km ,till slut ledsnade jag o skrev i byns fb grupp att max 20 annars blir det backning på körkortet och föräldrarna kan få böta upp till 7000kr, nu kör dom lagligt, tyvärr har dom nu börjat skjutsa istället.
Jag tyckte det stod "skjuta" istället för "skjutsa" och tänkte att den utvecklingen verkligen inte var speciellt positiv... 🤪

Skämt åsido: Bra att du röt ifrån för barnens säkerhet :up:!! Det är väldigt irriterande att det säljs elsparkcyklar som går alldeles för fort... :(

Nytt fordon.
Ikväll for det förbi en elsparkcykel på länsvägen utanför mig. Såg ut att vara ett barn, en tjej med rosa hjälm. Men det gick fort! Det är en 70-väg och hon for nog närapå så fort :jawdrop:
Så otäckt det där. Hjälmen skyddar inte heller tillräckligt om dom faller framåt har man kommit fram till eftersom folk fortsätter att slå sig sönder och samman i ansiktena efter dom slagit omkull med dom. Enligt mig är dom ett satans otyg och jag undviker dom.
Bra @dobbis att du skrev i byagruppen. Troligtvis räddade du några ansikten och även liv där. Sånt där får dom att tänka till lite extra och ibland hjälper det faktiskt.

Klar i stallet och lilla hunden sitter bestämt vid sängen och säger att klockan är sen och att det är dax att sova. Hon är en sån liten tant 😂 Hon är inte gjord för sena kvällar och avskyr om vi är uppe sent av någon anledning. Kommer dock ignorera henne en stund och ta lite te. Sen måste jag sova, jobb i helgen och klockan ringer 05.

Klar i stallet och lilla hunden sitter bestämt vid sängen och säger att klockan är sen och att det är dax att sova. Hon är en sån liten tant 😂 Hon är inte gjord för sena kvällar och avskyr om vi är uppe sent av någon anledning. Kommer dock ignorera henne en stund och ta lite te. Sen måste jag sova, jobb i helgen och klockan ringer 05.
Gulligt. Kisse här är likadan! :heart

Äntligen börjar det bli mörkt om kvällarna. Då har jag en chans att se Räv innan jag går och lägger mig. 😊

Tidigare i somras när jag låg på sjukhus i två veckor tog pappa hand om Räv. Då satte ganska upp en kamera vid Rävs bur för att kunna hålla koll på honom.
Visade sig att Räv klev upp kring 00 30 och gick och la sig igen vid 04.30. Resten av dygnet sov han med några kiss- och ätpauser. Hamstrar är trötta djur. 😅

Barnet har somnat på golvet i sitt rum, jag tänker att jag låter honom ligga där och går och lägger mig (i sängen) jag också? :bag:

• Gilla
Reactions: Sel
Äntligen börjar det bli mörkt om kvällarna. Då har jag en chans att se Räv innan jag går och lägger mig. 😊

Tidigare i somras när jag låg på sjukhus i två veckor tog pappa hand om Räv. Då satte ganska upp en kamera vid Rävs bur för att kunna hålla koll på honom.
Visade sig att Räv klev upp kring 00 30 och gick och la sig igen vid 04.30. Resten av dygnet sov han med några kiss- och ätpauser. Hamstrar är trötta djur. 😅
:heart

Räv och jag! Även om dygnsrytmen är olika. Jag sover 11-13 timmar på natten och typ fyra timmar på dagen lite uppdelat. :p Hårt jobb att existera.

Hemma från långritt på ridskolan! Fick leda ena gruppen och hade en superstabil ponny :) Tyvärr lite oro i ledet så inte så mycket galopp som det brukar, men ändå otroligt att få rida ut i 2,5 timmar i vackra miljöer!
När det var uteritt när jag var på ridskolan fick jag alltid den häst som dom andra blåvägrade att rida eftersom han knappt kunde nåt och var en busig unghäst samt skickade av folk, det passade mig utmärkt för jag kunde inte heller speciellt mycket och busig, jodå, :angel1: så jag fick rida sist för ridläraren visste att vi skulle inte vara synliga nåt mer förrän vid fikat iallafall. :D Med dom andra eleverna skyggade han för vattenpölar, postlådor och en massa annat, med mig på ryggen hoppade han jämfota i vattenpölarna och drog järnet genom skogen och vi hade skitkul.:laugh:

Kan inte sova, gick och la mig i normal (för de flesta) tid men tankarna snurrar just nu. Både negativt och positivt men mest negativt. Stressad till max av olika saker. Tack och lov att jag har en liten brun pälsboll som kräver gos. Nu har jag tagit en sömntablett och väntar på att den ska få effekt.

Köpte ett så fint halsband igår. Enkelt men i mitt tycke väldigt fint
IMG_20260808_071643908.webp

Hon som gjort det hade svarvat en galet fin luftballong, otroligt hantverk!

Drömt massor och vaknade tidigt och hade frossa för att sedan bli snudd på svett. Varför?
Dragit ur sängkläderna och startat en tvättmaskin. Blir lätt att jag drar ur på det men tar man det direkt så.
Ätit macka och dricker kaffe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn