Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessa är fantastiska när man ska vara aktiv!
Jag köpte nyligen ett par friluftsshorts på Jula för 199:-, jättesköna! Luftiga och lätta i tyget, flera fickor. Dom kan jag verkligen rekommendera.
@Ceta Jag har båda de tipsade varianterna, älskar att träna i de korta tightsen - jäkligt bra fickor dessutom (tyvärr tunnare tyg ny ön mitt första par..) men för tävlingen skulle jag rekommendera shortsen från Jula. Stretchiga och har fyra rymliga fickor fram - alla med blixtlås! 😍

Tips: kom ihåg bälte om du går på shortsen. Med tanke på stretchen behöver iaf jag komplettera med det när jag lastar dem fulla 😄

Förmänskligar? Nej knappast, en mås har känslor som andra djur, människor har inte ensamrätt på dem. De är smarta och minns och kan mycket väl bli aggressiva i ett område där de behandlas illa av människor, för jo, DET förekommer.

Uppenbarligen finns det ju områden som inte har måsproblem trots stor måspopulation. Jag tror det är samma måsar som kommer år efter år och samma människor som inte reagerar så måsarna känner sig inte attackerade och finner inget behov av att vara lika aggressiva. Räcker med att någon börjar bete sig illa så är det förstört tänker jag och måsarna beter sig därefter.

Jag är inte måspsykolog men har svårt att tänka mig att en fågel är aggressiv utan anledning, speciellt när det finns platser där måsar och människor kan samexistera.
Jag har skator här men dom hörs eller syns knappt, dom fanns tidigare vid ett sommartorp och ansågs aggressiva och varför, tja kastar man sten efter dom och dom har ungar så,,,, här har ingen av dom nånsin ens tänkt tanken på att försöka attackera mig utan dom lever sitt liv och jag mitt sida vid sida.

Gråkallt ute så idag blir det inomhusjobb, jag ska börja med att grovspackla upp en framdörr och så slipa av alla lager färg och sprutspackel av första bakdörren till Duetten och skava av gamla gummilister och gammalt lim och slipa bort ev. rost. En bra podd i verkstadsstereon underlättar också jobbet.:)

IMG20260720101848.webp

Så gulligt att jag nästan smälter!

Smet ut för att fixa lunch så är nu tillbaks på kontoret- Segt som tusan har egentligen 2 000 saker att göra mesta med tråkiga excel-filer och det har jag verkligen ingen lust med så skjuter det till efter lunch :rofl:

Önskar det fanns någon som kunde ta jobbet åt mig men det gör det inte. Sen att det är superlugnt nu är ju en annan femma :D

Jag är inte måspsykolog men har svårt att tänka mig att en fågel är aggressiv utan anledning, speciellt när det finns platser där måsar och människor kan samexistera.
De har ju anledning. De skyddarc bon och ungar.
jag är inte heller måspsykolog men tror - efter mina erfarenheter - att mänskligt beteende har mindre orsak än skydd av avkomma?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39