Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är här på lite rehab ett tag. Och både jag och sambo tycker också hon är himla härlig. Lite introvertkänslig men försöker alltid göra sitt bästa och är himla trevlig på alla sätt. Smart flicka me lute mer så där sto-integritet. 😅
Sto-integritet vet jag vad det är sen min rödfuxmärr och skötte jag mig inte både morrade och bets hon, fast bara på bus för hon spelade svårflirtad så hon kunde få en anledning till att dra igång värsta bus-bråket med mig.:rofl: 17 års samboskap och inte ett enda blåmärke fast grannarna var i början övertygade om att det var på blodigt allvar som hon gick till "attack".:laugh::heart
Vårat band var, och är, gjort av rostfri oförstörbar stålvajer, hon finns här än ibland.:heart

Lite roligt är det, men värmen och torkan händer här också! Stor brand har pågått sedan flera dagar tillbaka både i Cairngorms nationalpark (där vi har den enda frilevande renflocken, importerad från Arjeplog) och återigen i Holyrood park i Edinburgh sedan igårkväll. :(
Jag förstår mig inte på hur någon kan vara så inavlat korkad så dom slänger en cigarettfimp eller grillar eller det värsta, anlägger en skogsbrand när det är kruttorrt i markerna för det börjar inte bara brinna av sig själv liksom, det enda som kan starta brand är människan eller åskan.

Jag förstår mig inte på hur någon kan vara så inavlat korkad så dom slänger en cigarettfimp eller grillar eller det värsta, anlägger en skogsbrand när det är kruttorrt i markerna för det börjar inte bara brinna av sig själv liksom, det enda som kan starta brand är människan eller åskan.

Ja eller som glas som ibland hittas i skogarna kan också vara fullt tillräckligt vid extrem torka....

Ja eller som glas som ibland hittas i skogarna kan också vara fullt tillräckligt vid extrem torka....
Jadå det är fullt möjligt, nu verkar det som att folk kommit på att sådana där glaskulor med belysning i man ska sätta bland växter startar bränder, det kunde jag sagt för länge sen, dom blir ju rena brännglasen och torvjord är fin-fint om man vill starta en brasa.

Sto-integritet vet jag vad det är sen min rödfuxmärr och skötte jag mig inte både morrade och bets hon, fast bara på bus för hon spelade svårflirtad så hon kunde få en anledning till att dra igång värsta bus-bråket med mig.:rofl: 17 års samboskap och inte ett enda blåmärke fast grannarna var i början övertygade om att det var på blodigt allvar som hon gick till "attack".:laugh::heart
Vårat band var, och är, gjort av rostfri oförstörbar stålvajer, hon finns här än ibland.:heart
Hon är väldigt mild och lite försiktig. Det är mer en känsla av att avmätt himla med ögonen eller vända sig några cm bort på ett roligt stoigt sätt. Lite att man måste ”wine and dine/kratta manegen” innan man får ta sig friheter med henne i jämförelse med tex den valack som bodde där innan och bara var öppen för vad som när som. 😅
Min häst köper också ett nej från henne på helt annat sätt om valacker har åsikter. Han har annan respekt för damer. 😅

Kompisens hundar tyckte att min sovplats kunde vara deras men nu har jag fått den tillbaka och ska släcka för idag.
IMG_1220.webp

Glömde mina hörlurar på gymmet igår, så nu har jag varit och hämtat dem (gick därifrån precis innan stängning och kom precis när det finns möjlighet att komma in, så de låg snällt kvar vid maskinen). Nu hem och äta frukost och förbereda mig för jobb!

Usch så otäckt! Finns det inte någon kollega du kan ringa? Han borde väl ha blivit avbytt av någon?
Jag har inget nummer till någon på hans jobb tyvärr..
Hoppas att det "bara" är att han fastnat på jobbet och inte har fått komma iväg, @sthu ❤️
Det verkar som det var så.

Jag åkte iväg och hann ungefär halvvägs, så skickade han ett sms att han var på väg hem.

Såg tre älgar på vägen. En kalv och två kor. Fina!

Jag har inget nummer till någon på hans jobb tyvärr..

Det verkar som det var så.

Jag åkte iväg och hann ungefär halvvägs, så skickade han ett sms att han var på väg hem.

Såg tre älgar på vägen. En kalv och två kor. Fina!
Så skönt! <3
Det är kanske något att tänka på, att du kan ha några nummer att ringa om det krisar med tanke på att han ofta kör hem mitt i natten?
Jag hoppas han har en förklaring till att inte svara när du ringt också, och att du får sova någon timme nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Att bryta mig loss
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?