Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan vara lurigt i alla fall. Någon med mätinstrument kan mäta jordvärdet. Billigaste sättet är att slå ner ett eller flera jordspett till.

Om du får stötar så smiter elen ju uppenbarligen.

El är lurigt.Så tvärsäker på att jordningen fungerar kan du inte vara.
(sorry tjat)
Hmm... jag vet, jag har flera spett som sagt. Allt är enligt alla konstens regler.

Vaknade med lite dålig känsla i morse efter känsloskapande drömmar. Ändå haft en helt ok dag med lite hundträning och sömnad. Nu på kvällskvisten slog oron till igen. Inte för något särkilt, utan bara slumpmässigt. Kul 😬

Men imorgon ska jag åka till Dalsland och hälsa på en kompis som precis fått sitt andra barn. Hoppas på att vara i bättre form till dess och få en drömlös (god) sömn 🤞

Fortsätter att titta på gamla avsnitt av "En natt på slottet" och är väldigt avundsjuk på deltagarna. Jag hade GÄRNA varit med :) !!
Imorgon ska vi äntligen komma iväg och plocka lite jordgubbar är det tänkt. Det är ju väldans gott med hemlagad sylt :d .

Sista kvällen här har vi huset för oss själva och avslutar dagen med grillat och klassiska filmen Sunes sommar, Peter Haber är ju verkligen en av de allra bästa skådisarna vi har 👍. Mysigt med älsklingen 🥰.

Varit ute med kisse i parken någon timme, det är så guld värt att ha den! Kommer verkligen att vara praktiskt när det blir valpdags också.

Har för övrigt ätit mina första beef olives också, och det var riktigt gott! :D Brynte dem i stekpanna med färsk svamp och rödlök och slängde sedan in dem i ugnen i ett bad av rödvinsbuljong. Åt med sallad!

Om någon letar 🙂

Bifogade filer

• IMG_0851.webp
    IMG_0851.webp
    53,9 KB · Visningar: 90
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag blev också kvar på jobbet lite längre än väntat. När jag gick ned för att gosa med hönsen och ge dem sallad kom gäst efter gäst förbi, och jag brukar alltid bjuda in dem så att de får umgås. Det är egentligen helt barockt hur många barn (och vuxna människor!) som aldrig klappat en höna eller sett ett hönshus.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund