Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten så är det himla smidigt att ha barn (11 och 14 år) som man kan säga till "Ni får laga mat idag" och så löser dom det med lite enkla instruktioner om det är något dom inte gjort innan. Igår lagade 11 åringen middag utifrån ett recept hon sett på youtube, himla gott blev det och det är den jag har i min matlåda nu :love:

Jag får en känsla av att hon inte varit tyst om min journal till en annan granne som plötsligt vet saker den inte borde (dom är bästa vänner) men har inga bevis så släpper det men vill byta av den annledningen med.
Just detta kan rendera henne jobbet om du haft bevis, jag har flera vänner inom blåljusmyndigheterna och vården men ingen av dom har någonsin berättat nåt om personerna dom träffar, dessutom har jag inget som helst intresse av att höra nåt sensationellt skvaller om folk.

Upptäckte precis nu att jag har ytterligare ett uttag på ögonsalva med bredspektraantibiotika. Måste vara läkaren som gjort fel när hon skrev ut receptet och satt två uttag istället för ett. Kan ju inte bedöma på egen hand om jag har en ögoninfektion som kräver den salvan som var det jag fick det för ursprungligen.

Nu börjar jag bli lite trött i skallen efter första arbetsdagen efter semestern 😅 Får stå ut ett tag till innan jag stänger av för idag. Sen invänta maken som kommer med veckohandlingen så vi kan laga middag och sen gå ut och grejja. Ska riva ett snedtak och när han efter det sätter sig och ska putsa ena hagen ska jag ta tag i motionering av hästar och hundar.

Ska byta vårdcentral, så googlar runt. Känns lite hopplöst när alla i området får skitbetyg oavsett vad. Där alla verkar ´ha dåligt bemötande, ont om tider och personalbrist. Hur hittar man en bra vc då?

Jag är nöjd med min VC som jag gått till sedan jag flyttade hit ca 15 år sedan. Fått 3.5 av 5 och jag har alltid fått den vård jag behöver. Har en 'husläkare' som jag går till när jag behöver vård. Även om de byts ut med jämna mellanrum när någon slutar. De följer upp och kollar blodtryck och annat och kontaktar mig. Förklarade senast jag pratade med dem att jag behöver sövas för endoskopi, så läkaren skulle skriva remiss till det. Nej, jag fixar inte avföringsprover hemma eller att vara vaken när de stoppar ner kameran i magen. Är ju fortfarande anemisk och de vet inte varför eftersom andra prover är normala.

Sedan jag skar mig i fingret i maj så har den varit öm och jag har ingen känsel i den. Bokade besök, hon sa att hon tyvärr inte hade tid förrän i slutet av augusti, vilket jag tycker är helt ok eftersom det bara är ett finger. När jag skar i det fick jag en tid dagen efter men vandrade iväg till närakuten samma dag istället. När jag trillade och slog mig och sedan var helt yr så pratade jag med dem. De fixade en tid på eftermiddagen men tyckte jag skulle åka till närakuten. Jag ville varken det ena eller det andra. Eftersom jag blev mindre yr så gick jag till dem på em där de hållit tiden öppen för mig. Det enda var väl att läkaren klämde mig i sidan, jag sa aj och hen konstaterade att det kunde vara en liten spricka/fraktur i revbenet men att de inte behövde röntga eftersom de ändå inte kan göra något åt det. Typ gå hem och ta några alvedon.

När jag verkligen behövt dem så har jag fått komma på drop-in på morgonen, det är ju bara 15 minuter så inget allvarligt hinns ju med. Men då bokar de en riktig tid så snart som möjligt. Beroende på bedömningen av vård och tillstånd.

Har varit på jobbet första dagen efter 5 veckors semester och vilken lycka det har varit att ha vikarie under sommaren♥️

Fick ta permission en timme för jag har lyckats bita sönder två lagningar då jag glömde bettskenan hemma under en övernattning. Knasigt att jag pressar så mycket.
Så lite lätt nervös och illamående inför detta besök som kommer bli minst två till. (För lagningar)

Jag är nöjd med min VC som jag gått till sedan jag flyttade hit ca 15 år sedan. Fått 3.5 av 5 och jag har alltid fått den vård jag behöver. Har en 'husläkare' som jag går till när jag behöver vård. Även om de byts ut med jämna mellanrum när någon slutar. De följer upp och kollar blodtryck och annat och kontaktar mig. Förklarade senast jag pratade med dem att jag behöver sövas för endoskopi, så läkaren skulle skriva remiss till det. Nej, jag fixar inte avföringsprover hemma eller att vara vaken när de stoppar ner kameran i magen. Är ju fortfarande anemisk och de vet inte varför eftersom andra prover är normala.

Sedan jag skar mig i fingret i maj så har den varit öm och jag har ingen känsel i den. Bokade besök, hon sa att hon tyvärr inte hade tid förrän i slutet av augusti, vilket jag tycker är helt ok eftersom det bara är ett finger. När jag skar i det fick jag en tid dagen efter men vandrade iväg till närakuten samma dag istället. När jag trillade och slog mig och sedan var helt yr så pratade jag med dem. De fixade en tid på eftermiddagen men tyckte jag skulle åka till närakuten. Jag ville varken det ena eller det andra. Eftersom jag blev mindre yr så gick jag till dem på em där de hållit tiden öppen för mig. Det enda var väl att läkaren klämde mig i sidan, jag sa aj och hen konstaterade att det kunde vara en liten spricka/fraktur i revbenet men att de inte behövde röntga eftersom de ändå inte kan göra något åt det. Typ gå hem och ta några alvedon.

När jag verkligen behövt dem så har jag fått komma på drop-in på morgonen, det är ju bara 15 minuter så inget allvarligt hinns ju med. Men då bokar de en riktig tid så snart som möjligt. Beroende på bedömningen av vård och tillstånd.
Angående fingret du skar sig i, behövde du sys?

Jag har skurit upp handflatan och en tumme (olika tillfällen), har efter detta nervskador som gör att tummen och pekfingret känns helt bedövade. Inget att göra något åt säger läkare till mig.

Bröt även långfingret i vintras, åkte aldrig in utan tejpade lite på måfå. Översta leden är sneställd efter det så troligen gick ju något av där, samma sak där dålig känsel. Jag borde nog lyssnat på partner och åkt in med det men efter lång resa med försening på det ville jag bara hem. Var blå längs hela fingret och ner i handflatan ett bra tag efter :angel1:

Min nya vc på nya orten har jag bara haft lite kontakt med men är nöjd!

Angående fingret du skar sig i, behövde du sys?

Jag har skurit upp handflatan och en tumme (olika tillfällen), har efter detta nervskador som gör att tummen och pekfingret känns helt bedövade. Inget att göra något åt säger läkare till mig.

Bröt även långfingret i vintras, åkte aldrig in utan tejpade lite på måfå. Översta leden är sneställd efter det så troligen gick ju något av där, samma sak där dålig känsel. Jag borde nog lyssnat på partner och åkt in med det men efter lång resa med försening på det ville jag bara hem. Var blå längs hela fingret och ner i handflatan ett bra tag efter :angel1:

Min nya vc på nya orten har jag bara haft lite kontakt med men är nöjd!

Jag borde egentligen ha sytts, men tyvärr när jag till slut gick till närakuten så var det försent så de kunde bara limma :( fick order att nästa gång (!) så skulle jag komma in direkt.

Känns som att jag sovit bort dagen, så otroligt trött. Vill bara att det ska bli kväll så att jag kan lägga mig och sova för natten och vakna upp piggare imorgon.

Jobbat, varit i stallet och nu mpste jag fundera på vad jag ska göra för middag. Sen blir det stallet på kvällen igen.

Har bakat rimbobullar idag :d . Annars inte gjort speciellt mycket, förutom att jag var iväg och handlade i morse, lagade mat och tog en kvick runda med dammsugaren (fällande hund)... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund