Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag börjar jobba och är trött så ska jag påminna mig om vad gott jag mår när jag umgås med vänner. Och göra det fast jag är trött.
Träffat på några elever idag och påminns om att jag har ett jobb jag trivs bra med. (Även om jag alltid kommer att vilja vara ledig mer)

Idag ute i stallet. Efter 3 timmar pyssel, cyklande och promenad så kom vi tillbaka till stallet och då inser jag att jag tappat min bilnyckel…..
En liten svart fyrkant utan nyckelring.

Ringde mamma o komma med den andra nyckeln o gav mig iväg med cykeln igen. In i skogen o försökte gå där vi gått (ingen stig)
Men sen påväg tillbaka till cykeln hitta ja den! Mitt i skogen 😅

Haft en underbar dag och älskar att cykla runt mellan hagarna. Ta med ett träns o rida nån häst i skogen.
Känns som sommarlov och ridläger ♥️

IMG_0400.webp

Efter 4 dagar från stallet var det härligt att vara tillbaka och pyssla om pållan ordentligt, skritta en sväng och även gå en liten promenix med henne och hagkompisen 😍.
Ikväll fick det bli (för min del, sambon hoppade efterrätt) 3-rätters på viltrestaurangen vid kanalen här för att avsluta hans semester 😊. Varsitt vitlöksbröd och tzatziki, jag åt älgköttbullar och sambon tog schnitzel och jag avslutade med en kula sia blåbärsglass när vi gick lite utmed kanalen med magar som stod i typ 7 hörn 😅.
Nu ska det bli skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍.

Blev fil och müsli till middag idag, det enda jag orkade göra ordning. Tjatat om det idag, men jag är så trött.

Läkaren tycker jag ska ta den ångestmedicinen tre ggr per dag, jag har bara tagit den till kvällen hittills, och det är betydligt rimligare. Skulle jag ta den såsom läkaren vill skulle jag nog sova konstant.
Gott med fil och müsli ändå!

Du tror inte just tröttheten kan vara övergående? Jag har två för ångest som ger trötthet, när jag tagit det regelbundet (dagligen flera ggr) så ökar jag dosen successivt, slipper tröttheten då.

Gott med fil och müsli ändå!

Du tror inte just tröttheten kan vara övergående? Jag har två för ångest som ger trötthet, när jag tagit det regelbundet (dagligen flera ggr) så ökar jag dosen successivt, slipper tröttheten då.
De säger det, men jag är skeptisk. Ätit och äter flera mediciner som ger trötthet, men den här är extrem. Buronil, kan inte vara vaken med den. Den fungerar bra som sömnmedicin dock.

Jag satt i telefon med mamma lite tidigare ikväll, såg plötsligt en åttabent skugga i ögonvrån och tror jag svor högt innan jag flög upp ur soffan! Jag trodde en av tarantellerna hade kommit lös, men det var bara den Största husspindel jag någonsin sett! 😅

Jag har ju lite sperspektiv, när jag säger stor menar jag stor! Jag gjorde ett vagt försök att fånga den men när den bestämde sig för att hellre fly än illa fäkta fick den smita in under soffan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund