Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men usch så himla läskigt! :heart

Ja det var hemskt. Han skickade foton till mig och det jag fick nästan en chock han har verkligen blivit misshandlad trots att de 'bara' rånade honom. Men fick mess från kompisen som varit hos honom i natt att han mådde bättre och skulle gå till VC. Problemet är att hans mobil blev stulen och han har inte råd att köpa en ny. Plus att hela hans kontaktlista naturligtvis är borta.

Har bytt vc så nu har jag bokat tid hos kuratorn. Lite väntetid men jag får hänga i.En lättnad att ändå ha en tid framöver. Känner att jag behöver få ventilera någonstans, har verkligen ingen att prata med i dagsläget, det är strängt med ena vännen efter det här med katten och den andra vakar över sin döende far så den kan jag inte belasta med mitt utan där är min roll att stödja. Inte kan jag skriva allt öppet här heller. När man känner att man ska explodera av allt man har inom sig :bag:

Försökte hämta ut mitt nya körkort. Fick inte göra det eftersom jag bytt efternamn. Loggade in på Skatteverket och visade upp personbevis ID-kort men fick ändå inte hämta ut det?? Hon ville ha ett personbevis där mitt gamla efternamn står med men jag hittar inget sånt på Skatteverket. Förstår ingenting.

Försökte hämta ut mitt nya körkort. Fick inte göra det eftersom jag bytt efternamn. Loggade in på Skatteverket och visade upp personbevis ID-kort men fick ändå inte hämta ut det?? Hon ville ha ett personbevis där mitt gamla efternamn står med men jag hittar inget sånt på Skatteverket. Förstår ingenting.
När jag bytte efternamn kunde jag hämta med mitt gamla körkort. Konstigt att du inte kunde göra det

Jag har vänner som inte har samma värderingar eller samma politiska färg som mig så det diskuterar vi aldrig, vi har samma intressen, det är om det vi pratar. Alla är vi idioter, var och en på sitt sätt och ingen är undantagen,,,, ja förutom mig då.:angel::cool:
Normalt sett har jag inga problem med sådant heller, och jag har gärna vänner med olika åsikter för att ha intressanta diskussioner. Men, när det blir för stora skillnader så har jag insett att det finns gränser för vad jag kan acceptera.

Du kan ha med dig en anhörig som kan gå i god för dig. Det ska tydligen vara mer giltligt av någon konstig anledning.

Normalt sett har jag inga problem med sådant heller, och jag har gärna vänner med olika åsikter för att ha intressanta diskussioner. Men, när det blir för stora skillnader så har jag insett att det finns gränser för vad jag kan acceptera.
Det är då dom brukar hamna först i facket bekanta för att sen hamna i fd. bekanta, det är samma fenomen som när vänner börjar utnyttja och det eskalerar.

Har ätit overnight oats med vaniljsmak, toppad med färska jordgubbar, till lunch. Så gott! YAY! Overnight oats är, helt seriöst, något av det godaste jag vet och nu har jag gjort själv för första gången. :d Nu är jag nöjd - livet är gött! :laugh:
Jag läste "overnight stand" och fattade ingenting, tur jag var hos optikern idag för att prova ut nya brillor och linser. 🙈

Snart bara 7 arbetsdagar kvar :nailbiting: Undrar hur lång tid det kommer ta innan jag blir uttråkad.
Det är konstigt det där med jobb och ledighet. Jag har ju varit ledig sedan den 18 juni och går tillbaka till jobb igen på måndag. Jag känner att jag börjar förbereda mig nu, och ser faktiskt fram emot en hel del saker. Sedan kommer det att vara väldigt annorlunda på arbetsplatsen, så vi får se hur läsåret blir. Men det blir säkert både positiva och negativa saker, som det brukar bli... :)

Nej dom måste vara fysiskt närvarande på plats.
Menar att det funkar att ta med en anhörig som intygar att personen är den som hen utger sig för att vara och få ut rekomenderat brev?

När jag tappade bort körkortet fick jag fixa annat id-kort för att få ut mitt körkort.

Menar att det funkar att ta med en anhörig som intygar att personen är den som hen utger sig för att vara och få ut rekomenderat brev?

När jag tappade bort körkortet fick jag fixa annat id-kort för att få ut mitt körkort.

Det beror på. Men just körkort ska det inte fungera att göra så för att hämta ut, enligt den infon jag själv fått (senast vintern 2024) och hittar nu.

@tuaphuaTillbaks åp kontoret efter att ha flängt och art som en tok hela dagen. Nu landat och ska hugga tag i allt som ligger kvar att göra. *pust*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund