Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att åka in med bilen igen. Nu ska den äntligen bli lagad! Tur att det går på garantin, hade inte velat betala för det här långdragna böket. Ska nog ta en sväng till gamlis och hälsa på sen. Peppa fd kollegan där att söka jobb hos oss, hon behövs likväl som hon behöver året runt jobb.

Sitter på jobbet. Har redan gått igenom alla mail och löst några problem. Varit här i 45 minuter. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra tills de andra kommer. Behöver stämma av lite grejer med kollegorna och chefen.

Lite trist att sitta helt själv. Ingen annan har kommit än..

Sitter på jobbet. Har redan gått igenom alla mail och löst några problem. Varit här i 45 minuter. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra tills de andra kommer. Behöver stämma av lite grejer med kollegorna och chefen.

Lite trist att sitta helt själv. Ingen annan har kommit än..
Du får kanske ändra dina arbetstider lite, och inte vara på jobbet så mycket tidigare än alla andra :) ?

Frukost intagen. Snart sätta upp klubbens vägvisare i rondellen. Två orienterings skärmar. Sedan mot coop för att hämta bröd kyl och frysvaror tillsammans med en annan familj.

Efter det mot klubbstugan och preppa markan inför tävling. Imorgon bär det av hemifrån redan klockan 7...

Tror att jag ska ta med mig dator och kaffe och ge mig upp på vinden och skriva lite. Typiskt mig att komma igång på allvar bara några dagar innan jobbstart... :D Men är man inte en etablerad författare som måste producera x böcker/år så tänker jag att skrivandet bara ska vara lustfyllt :) . Det finns ingen anledning att tvinga fram text. Det lär läsaren märka i såfall!

Jag vet ju inte hur gammal du är men jag är ju född i slutet av 50-talet, du vet strax efter dinosaurierna och på 70-talet när vi började härja runt var det definitivt inte så noga med klädseln på oss killar, tjejerna hade det värre för 70-talsfrisyrerna var inte att leka med, dimman av hårsprej låg tät.:D

Du är äldre än mig, och mina föräldrar faktiskt. Men din generations kvinnor växte ju upp med det där med att äta ungefär lika mycket som en fågelunge, bara dricka buljong eller äta en stek till frukost och sen inget mer. Jäklar vad det bantades. Twiggy osv.

Läser för övrigt ”Kvinnorna” just nu och just nu befinner vi oss 1972. Riktigt coolt mode.

Ska precis äta frukost. Började dagen med en halvtimmesrunda i skogen, därefter fick jag för mig att det var kul att doppa sig i poolen. Det var kallt :p Men, skönt ändå på något vis och jag behövde ändå duscha så då kunde jag värma mig lite igen. Bra start på dagen.

På jobb och försöker undvika 1 kund som krånglar som hejsan. Kommer nog bita mig i arslet sen ändå men men

Just nu bollade jag över hen till kollegan (mot kollegans gillande) där hen kommer få samma svar.

Orkar inte lägga ned tid för 2 små grejer som kommer vara enda försäljningen på denna kund för i år (och varit så i flera år, Hen ringer bara hit när ingen annan kan lösa det och nu är jag trött på det. Kämpade hela förra året med massa krångligheter utan något för det) Lägga minst en dag för typ 50-100 kr Nej tack

Hade det varit en av mina andra kunder som även lägger sin handel här. Inga problem men tänker inte vara sista lösningen på problem.

//Diabetikern som tydligen vaknat på fel sida

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn