Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en bra första dag tillbaka på jobbet (eller rättare sagt med kollegor ute i naturen) :) ! Vi började dagen med vandring för de som ville. Kollegan och jag valde 4 km-slingan (min urgamla fitbit mätte den till 3,85 km - lite kul att den stämmer så bra). Sedan åt vi god medhavd mat, hade lite möten och allmänt umgänge. Positiv start på terminen :up: !

:banghead: :arghh: När jag skulle ta undan dramaten såg jag att den gått sönder i botten när jag släpade hem den. Nu är frågan ska jag köpa nya hjul eller en helt ny och hel.Finns det något laga den?

20260810_181444.webp

Dag ett av två på ridläger på klubben. Fick en för mig ny häst, men som jag önskat då jag tror jag skulle gilla honom. Och så rätt jag fick 😍 En så ljuvlig häst!

Lite tömkörning fick jag till med. Kändes lite dumt först, då hon som sagt att jag skulle tömköra ponnyn D inte sagt det till resten av personalen, så en annan tjej trodde hon skulle skritta henne idag. Inte mitt fel visserligen, men ändå synd utifall hon blev besviken. Kändes ändå bra när de ändå kom fram till de ville att jag ska tömköra D igen imorgon (var sagt att tjejen skulle rida då istället) då de kom fram till att det var bättre i ponnyns igångsättning efter sin skada. Ska även jobba en annan ponny jag inte känner imorgon :)

Mamma var snäll och gjorde sina goda kycklingköttbullar och pappa sin dito aioli.
Dom är bäst.
Läst ut en bok som var sådär.
Har köpt en vinklad laddsladd, en till laddare och en liten praktisk powerbank. Är förvånad över hur många och särskilt unga inte har en pb.
IMG_1496.webp

Jag har sålt min segelbåt.
Identitetskris. Vem är man om man inte seglar?
Det är väl som med hästeriet? Vem är man om man inte rider?
Hur som helst så har jag nu sjukt mycket tid över. Och pengar! Det har båtar också gemensamt med hästar - de är dyra att äga. Alltid något som går sönder.
Fattar läget!
Min pappa har alltid haft segelbåt och varit snudd på fanatiker. Förra året sålde han sin. Märks enormt att han saknar det stackarn! Trots att de har landställe i skärgården och småbåtar att åka dit med så vill han typ åka och kolla om det ligger båtar i hamnen här. Det ska ju vara segelbåt liksom..
Han åkte ner till båtklubben och drev runt och hjälpte andra sjösätta etc. ❤️💔

Lastade och åkte till lilla terrängbanan för att ha lite kul med min syster och hennes häst. Hann rida fram och hoppa två stockar, sen kom A och frågade om han hade alla skor kvar för han kändes ojämn. Och såklart så var en framsko borta :arghh: smsade hovis som tack och lov kan komma redan imorgon!

Jag och katten har ätit middag. Har diskat och ska nu göra en ansträngning och städa. Det kommer någon som vill ha min mikro i helgen. Bucklan är alltså helt kosmetisk och den fungerar perfekt. Men jag skulle reta mig på bucklan varje gång jag ser den. Och eftersom min gamla mikro fungerar så är det bra om jag blir av med den.

Kan man som något kal i håret och tunnhårig göra sitt hår tjockare med löshår, och längre så att det alltså ser naturligt ut? Vill ha långt hår men mitt blir inte längre än till axlarna, och är tunt.
Har tyvärr ingen aning, jag har redan rätt normalt hår men inte längden jag vill ha, men tänker att det borde gå att maila något ställe som är duktiga på löshår och se vad dom säger! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund