Jag och katten har sovit fint även om det har varit varmt.
Nu ska jag göra mig redo för jobbet!
Nu ska jag göra mig redo för jobbet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förra helgen när mamma och jag var iväg och handlade stod det två tanter i mataffären och sorterade jordgubbarna så att de bara fick de gubbar i sina lådor som de ville ha..... De ville ju självklart inte ha omogna/ruttna bär...Jag köpte två liter och de var verkligen fina allihopa. Det är ju skillnad om en hittar en massa fula under.
Hur tror du jordgubbar plockas?Förra helgen när mamma och jag var iväg och handlade stod det två tanter i mataffären och sorterade jordgubbarna så att de bara fick de gubbar i sina lådor som de ville ha..... De ville ju självklart inte ha omogna/ruttna bär...Känns på alla sätt och vis oförskämt, men tanken på okända "tant-fingrar" på alla bären är nästan det värsta....
![]()
Vad kostar dom hos dig nu ? I onsdags kostade en liter 70kr här.Jag köpte två liter och de var verkligen fina allihopa. Det är ju skillnad om en hittar en massa fula under.
Vad kostar dom hos dig nu ? I onsdags kostade en liter 70kr här.
Inte samma sak alls....Hur tror du jordgubbar plockas?
Det är ju inte ens klart, har inget kontrakt, det ska dock skrivas, inget svartjobb alls så jag blir så trött.Alltså nån har retat sig på att jag ska jobba några timmar extra här och där i sommar
Så de har ringt kronofogden och talat om detta.
Tack för den liksom
Det handlade om kanske 3-4000 efter skatt under sommaren.
Men nu vill de ha dessa pengar.
Ska nog gå och dö eller nåt för leva verkar jag inte få göra
Det kommer det säkert göra.Hoppas det finns svenska jordgubbar kvar den 27
Verkar tveksamt.
Men vad löjligt, kanske inte ens blir något jobb alls juDet är ju inte ens klart, har inget kontrakt, det ska dock skrivas, inget svartjobb alls så jag blir så trött.
Ja om det kommer in därifrån så.Men vad löjligt, kanske inte ens blir något jobb alls ju
Kommer fogden dra mer nu då?
Har två spruckna ägg, skulle ni våga baka med dom eller slänga?
Har två spruckna ägg, skulle ni våga baka med dom eller slänga?
Två liter äter man ju lätt upp.Vet inte styckepriset men två liter för 100kr.
Edit: Dvs jag köpte två trots att jag är själv![]()
![]()