Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på VC. Tog blodprov för att kolla upp hormonerna. Nästa steg är Mammografi.
Har nästan anmält mig till Relaxresan till Helsingfors:sneaky: Ska in till Tinget på fre och betala allt.
BS har varit här också. Hen hjälpte mig att hitta rätt adress att skicka remissen från Kry

Sol och klarblå himmel med vita tussar och det blåser isvindar ,brrrrrr!
Måste åka o handla då det ekar i kylen.

Ligger i soffan och kollar på Harry Potter.
Vill så gärna åka och rida men försöker intala mig själv att det inte är en katastrof att lillhästen får vila ett par dagar, bättre att jag blir frisk.
Bästa, finaste och raraste kollegan hämtade precis upp Ruben och tog med honom på långpromenad :love:

Min unghäst fick en extra vecka semester på sin vintervila för jag blev sjuk lagom till igångsättning...Bara gilla läget :cautious: ingen katastrof såklart men vet känslan :meh:

Har hämtat barnet från fsk. Hon ville inte gå hem och jag hade för dåliga kläder så nu fryser jag som attan! :crazy:

Varit hos läkaren, frös på vägen dit och vägen hem. Spenderat alldeles för mycket pengar men mest på tråkiga saker som medicin och en eltandborste. Det enda frivolösa var en massa koreanska såser, bulgogi, japache, söt soja och kimchibas. Ska bli spännande och se om den smakar som kimchi ska. Trött. Idag ska jag laga middag till syster och systerdotter. Det blir vegetarianska fajitas. Lagar aldrig vegomat så vi får se hur det blir. :idea:

Svinto. Gnugga rejält.
torka av med fuktigt papper/trasa.

Köp spissvärta om du inte har. Svärta in den och den är som ny igen. Kan ryka lite av svärtan men det går över och blir jättefint.
(har du sett att det finns en grupp på facebook "Vi som använder vedspis")
Spissvärta har jag. Det lämnade förra ägaren efter sig. Svinto saknas dock. Men jag tror jag väntar med behandlingen tills den inneboende är ute ur huset. Ett par månader till så.

Nej, jag har inte sett den gruppen på FB.

Blää vad svårt det är byta uppläsare när man lyssnar på ljudböcker :wtf:
Eller är det bara jag :confused:
Nej du är inte ensam om det. Jag håller mig gärna till samma :p Brukar gå in på uppläsaren för att se vad den mer har läst för böcker :p Min favorit är helt klart Angela Kovacs eller hur hon stavas. Björn Bengtsson har också vart trevlig att lyssna på.

kl
Nu ska jag och posta ett paket till, sen ner och jobba en sväng. Trafikverket vill nog ha lite rent idag med :p

Kom på att jag har glömt bort att äta idag efter frukost. Måste nog springa iväg mellan tågen och köpa något :up:

Kan inte den inneboende använda vanlig spis så fläkten tar oset?
Jo, förvisso, men den är så otroligt seeeeg (även om det då är den inneboende som drabbas). Jag har aldrig råkat ut för en så seg spis förr och vedspisen är ju ändå alltid igång så här års så det är ju ingen extra kostnad varken i tid eller pengar att använda den. Jag vet inte vad som är värst, känslan av att vara elak och tvinga honom att använda elspisen eller att stå ut med oset som blir. (Jag har f.ö. redan tvingat honom att använda en egen stekpanna, då jag inte tyckte det funkade att han impregnerade min stekpanna med äckelmat. Herregud vilket jävla liv det blev!!!)

Det har hänt att jag varit tvungen att stick hemifrån då jag vid ett tillfälle äcklades så mycket av matoset att jag inte stod ut (isterband :wtf:). Och jag är nog tvungen att flytta min yoga på tisdagar (invant schema som friskvårdstimme sedan flera år) till en annan tid då den inneboende lagar mat just då och jag kan inte stänga ute oset från mitt sovrum på övre våningen. Då är jag inte så särskilt sugen på att ta långa djupa andetag :cautious:.

Men jag glädjer mig åt att han har hittat ett hus att köpa nu så snart får jag rå mig själv igen. (Han sålde ju sitt hus i maj förra året och har sedan dess bott lite här och där i väntan på att hitta något annat.)

Jo, förvisso, men den är så otroligt seeeeg (även om det då är den inneboende som drabbas). Jag har aldrig råkat ut för en så seg spis förr och vedspisen är ju ändå alltid igång så här års så det är ju ingen extra kostnad varken i tid eller pengar att använda den. Jag vet inte vad som är värst, känslan av att vara elak och tvinga honom att använda elspisen eller att stå ut med oset som blir. (Jag har f.ö. redan tvingat honom att använda en egen stekpanna, då jag inte tyckte det funkade att han impregnerade min stekpanna med äckelmat. Herregud vilket jävla liv det blev!!!)

Det har hänt att jag varit tvungen att stick hemifrån då jag vid ett tillfälle äcklades så mycket av matoset att jag inte stod ut (isterband :wtf:). Och jag är nog tvungen att flytta min yoga på tisdagar (invant schema som friskvårdstimme sedan flera år) till en annan tid då den inneboende lagar mat just då och jag kan inte stänga ute oset från mitt sovrum på övre våningen. Då är jag inte så särskilt sugen på att ta långa djupa andetag :cautious:.

Men jag glädjer mig åt att han har hittat ett hus att köpa nu så snart får jag rå mig själv igen. (Han sålde ju sitt hus i maj förra året och har sedan dess bott lite här och där i väntan på att hitta något annat.)
Jag har en spis med 2 plattor och vanlig el,passar utmärkt i lillstugan :idea::devil::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 91 92 93
Svar
1 841
· Visningar
64 580
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 747
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Få skimmel vit
  • Stuterinamn
  • Chat GPT
Tillbaka