Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är ett geni. Jag har också en. Den är splitter ny i oöppnad förpackning och tanken är att den ska in i min lillstuga när jag väl får ändan ur vagnen och göra klart där.

Men då kommer den där tanken; kommer han att förstöra den? :nailbiting:
Jag tror min är 20 år gammal och väl använd,men funkar toppen,dom är tuffa,så bara fös ut honom.

Suttit i sängen nästan hela tiden från det att jag kom hem från jobbet 12.30:o
Borde gå upp och fixa lite utskrifter inför resan på torsdag, men sängen är fortfarande allt för lockande!

Jo, förvisso, men den är så otroligt seeeeg (även om det då är den inneboende som drabbas). Jag har aldrig råkat ut för en så seg spis förr och vedspisen är ju ändå alltid igång så här års så det är ju ingen extra kostnad varken i tid eller pengar att använda den. Jag vet inte vad som är värst, känslan av att vara elak och tvinga honom att använda elspisen eller att stå ut med oset som blir. (Jag har f.ö. redan tvingat honom att använda en egen stekpanna, då jag inte tyckte det funkade att han impregnerade min stekpanna med äckelmat. Herregud vilket jävla liv det blev!!!)

Det har hänt att jag varit tvungen att stick hemifrån då jag vid ett tillfälle äcklades så mycket av matoset att jag inte stod ut (isterband :wtf:). Och jag är nog tvungen att flytta min yoga på tisdagar (invant schema som friskvårdstimme sedan flera år) till en annan tid då den inneboende lagar mat just då och jag kan inte stänga ute oset från mitt sovrum på övre våningen. Då är jag inte så särskilt sugen på att ta långa djupa andetag :cautious:.

Men jag glädjer mig åt att han har hittat ett hus att köpa nu så snart får jag rå mig själv igen. (Han sålde ju sitt hus i maj förra året och har sedan dess bott lite här och där i väntan på att hitta något annat.)
Men isterband som är så gott :d:love:

Här går det inte hellér att ta några djupa andetag just nu,kokar lever åt hundarna och det stinker :yuck:
Ska lägga in den i ugnen för att torka sen,men varför gjorde jag inte min egen mat först :confused:
Lever som är så gott Åt lever igår .Verkar som det bara pratas god mat på tråden idag Isterband och lever :d! Nä måste banta och ingen mer mat idag förutom en semla då jag kommer hem från promenaden :p

Jo, förvisso, men den är så otroligt seeeeg (även om det då är den inneboende som drabbas). Jag har aldrig råkat ut för en så seg spis förr och vedspisen är ju ändå alltid igång så här års så det är ju ingen extra kostnad varken i tid eller pengar att använda den. Jag vet inte vad som är värst, känslan av att vara elak och tvinga honom att använda elspisen eller att stå ut med oset som blir. (Jag har f.ö. redan tvingat honom att använda en egen stekpanna, då jag inte tyckte det funkade att han impregnerade min stekpanna med äckelmat. Herregud vilket jävla liv det blev!!!)

Det har hänt att jag varit tvungen att stick hemifrån då jag vid ett tillfälle äcklades så mycket av matoset att jag inte stod ut (isterband :wtf:). Och jag är nog tvungen att flytta min yoga på tisdagar (invant schema som friskvårdstimme sedan flera år) till en annan tid då den inneboende lagar mat just då och jag kan inte stänga ute oset från mitt sovrum på övre våningen. Då är jag inte så särskilt sugen på att ta långa djupa andetag :cautious:.

Men jag glädjer mig åt att han har hittat ett hus att köpa nu så snart får jag rå mig själv igen. (Han sålde ju sitt hus i maj förra året och har sedan dess bott lite här och där i väntan på att hitta något annat.)

Det är inte elakt att säga "kan du vara snäll och använda spisen när du steker mat, så slipper vi matoset:)"

Vad fan händer.... För bara 1-2 veckor sen pratade jag ju så gott om mina elever här tråden.
Hur jag ligger på golvet och skrattar på lektionerna. I slutet av förra veckan tvärvände det och idag har jag tvingats göra en anmälan på en elev som i sin tur lett till en polisanmälan!:(
Det är KAOS.:(

Vad fan händer.... För bara 1-2 veckor sen pratade jag ju så gott om mina elever här tråden.
Hur jag ligger på golvet och skrattar på lektionerna. I slutet av förra veckan tvärvände det och idag har jag tvingats göra en anmälan på en elev som i sin tur lett till en polisanmälan!:(
Det är KAOS.:(

Usch vad jobbigt :(

lillstugan,eller ja spisen går u att ställa var som helst om förlängningssladden räcker till tomtgränsen så kan han "kola" där
Då ska lillstugan värmas upp eller så får karlsloken stå i minusgrader och laga mat. Och ska lillstugan värmas så kostar det. Då får jag höja hyran. Sen är han fenomenal på att skita ner så jag är rädd att spisen inte går att göra ren sen. I lillstugan finns inte heller en tillstymmelse till inredning eller möblemang. Där är renovering precis påbörjad och jag vill inte att han stänker ner väggarna med stekflott.

Sitter i Smålandsstenar och väntar på att ett tåg ska komma in i Värnamo. Då kan jag lämna det andra tåget på sträckan, göra obevakat och åka hem.
Väl hemma ska jag fylla på vatten till hästarna, titta på Farmen och sen sova. Klockan ringer halv fem imorgon bitti.

Kom precis från stallet. Någon annan höst hade bitit sönder mitt nya täcke helt brutalt :cry: gigantisk reva och till och med innerfodret var sönder. Ett dyrt täcke också, men vad kostar det inte att laga? :arghh:

Kom precis från stallet. Någon annan höst hade bitit sönder mitt nya täcke helt brutalt :cry: gigantisk reva och till och med innerfodret var sönder. Ett dyrt täcke också, men vad kostar det inte att laga? :arghh:
Om det är bra och dyrt, hade jag lätt lagt pengarna på att laga det om jag var du. Kan nog inte kosta många kronor. Jag själv har lagat täcken för typ en hundring eller nått bara.

Ringde farfar när jag åkte hem från stallet, han blev jätteglad att jag ringde. Vi pratade lite allmänt och sen halkade vi in på om hur fin farmors begravning var och jag hörde på farfars röst att han blev ledsen att prata om det, han fick en sån där ljus röst som nästan inte bär. Vi pratade även lite om att farmor vakar över oss tillsammans med de släktingar som lämnat oss tidigare och det kändes faktiskt riktigt bra.
Tror farfar behöver veta att jag faktiskt tänker på honom även om jag bor långt bort, tror det betydde mycket för honom att jag ringde. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 91 92 93
Svar
1 841
· Visningar
64 580
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 747
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Få skimmel vit
  • Stuterinamn
  • Chat GPT
Tillbaka