Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, jag gjorde ett sånt praktmisstag alldeles nyss!! Jag skulle söka ett jobb, hade laddat upp cv:et och på riktigt skrivit det absolut bästa personliga brevet jag någonsin skrivit. Allt var klart, skulle bara skriva en bra sista mening på det personliga brevet, när jag får för mig att tänka på det i 1 minut och under den minuten får för mig att sortera i mina tabbar och lyckas ta bort min ansökan inkl mitt sjukt bra personliga brev!!!!!!!!!! :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Ja, ja, bara att komma ihåg det viktigaste antar jag, sopa ihop spillrorna som är kvar och skriva ett nytt.

Men åååååh! Helvete också. Hoppas du har något kvar du kan bygga upp det med. Något utkast som ligger och skvalpar? En liten tröst är att faktiskt brukar försök #2 bli bättre. Jag har skrivit några av mina bästa ansökningar klockan halv tre på natten medan svetten lackar och ansökningstiden går ut om fyra timmar.

Själv sitter jag och är skitstressad över katten som inte mår bra. Hon haltade lite och jag tryckte mjukt ut tassen/benet. Hon smärtreagerade inte och sedan kunde hon gå och hoppa men hon är låg som fasiken. Imorgon tar jag bort all medicin från henne och hoppas innerligt att det är den som gör henne deprimerad. Ringde Agrias telefonvet i panik, ytterst otrevlig man som påstod att Nikita är 80 år gammal och att jag fick absolut inte åka in akut. Hah! Han ville antagligen bara att Agria inte skulle behöva betala jourvetkostnaderna. :meh:

Han påstod att det inte var hennes nya medicin som gjorde att hon mår dåligt, men hon har ätit den i två dagar och nu är hon trött och lite borta. Så medicinen går bort helt så ska vi se om hon blir bättre snart. :(

Det är Higland cattle som går på lösdrift .Hon fick en kalv förra året som hon tog livet av så nu tog bonden bort kalvarna direkt då hon fick två .Deras horn är inte att leka med och vissa av dom är inte direkt några man går in och gullar med .Han hade planer på att mjölka henne men kommer inte nära men som tur är fick han tag i råmjölk från en annan bonde .Dom är individer lika som vi om hon varit människa så hade hon säkert haft en ordentlig bokstavskombination !
Låter inte som någon trevlig ko.

Äntligen hemma...blev en spontan tur till Falun för att hämta en bil åt sambons lillebror, tog lite längre tid än planerat på vägen upp så vi kom hem ungefär en timme senare än beräknat :wtf: Jag kommer vara rätt trött imorgon :banghead:

Åh, jag gjorde ett sånt praktmisstag alldeles nyss!! Jag skulle söka ett jobb, hade laddat upp cv:et och på riktigt skrivit det absolut bästa personliga brevet jag någonsin skrivit. Allt var klart, skulle bara skriva en bra sista mening på det personliga brevet, när jag får för mig att tänka på det i 1 minut och under den minuten får för mig att sortera i mina tabbar och lyckas ta bort min ansökan inkl mitt sjukt bra personliga brev!!!!!!!!!! :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Ja, ja, bara att komma ihåg det viktigaste antar jag, sopa ihop spillrorna som är kvar och skriva ett nytt.
Du vet väl att man kan högerklicka på en flik och välja "öppna stängd flik"?

Det är Higland cattle som går på lösdrift .Hon fick en kalv förra året som hon tog livet av så nu tog bonden bort kalvarna direkt då hon fick två .Deras horn är inte att leka med och vissa av dom är inte direkt några man går in och gullar med .Han hade planer på att mjölka henne men kommer inte nära men som tur är fick han tag i råmjölk från en annan bonde .Dom är individer lika som vi om hon varit människa så hade hon säkert haft en ordentlig bokstavskombination !
Kan inget om nötkreatur, så ursäkta om detta är en dum fråga. Men varför avlar man på en ko som har ihjäl sina kalvar?

Huvudvärk och rejält ont i foten efter att ha gått på den för mycket igår (och gissa vem som inte tog med sig kryckorna hit..). Feberkänsla i kroppen, men inte enligt termometern.
Vill mest lägga mig på soffan och halvdö ett tag.

Zelmas sår är bara aningen bättre, vi fortsätter med metacam och antibiotika ett tag till o inväntar svar på odling från såret.
Idag har jag även fått veta att min styvfar har cancer :cry:

Usch, lät inte som en bra dag! Och cancerbesked är aldrig trevliga :( Hoppas idag blir en lite ljusare dag!

Trassel i stallet och så var jag hos min kuratorn i dag som drillade mig hårt. Välbehövligt antar jag men ihop med stalltrasslet blev det för mycket :cry: . Hej migrän och ångest lixom :down: Och så borde jag sova men eftersom jag bara drömmer mardrömmar varenda natt så känns sängen bara otäck och ångesten slår hårt när jag ens tänker tanken på att gå och lägga mig :(

Hoppas du har fått sova gott, och att drillningen från kuratorn gör att dagarna framöver känns lättare iaf :)

Nu har jag med vaknat. Mådde småilla hela dagen igår och hade svårt att äta, så stannade hemma idag med. Har fått sova hela natten :love:
Hoppas magen ska fixa lite mer vanlig mat idag! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 90 91 92
Svar
1 824
· Visningar
64 128
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 743
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka