Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns lite som att dom inte vet vad dom håller på med,om man nu inte ändrat allt sen jag jobbade på akuten,då brukade det antingen synas om näsan var bruten eller så vickade dom lite på den så man hörde krasandet :yuck:,sätta in tamponger,snortrasa och ev sy/tejpa ihop övriga skador, ge ett smärtstillande som inte främjar blödande och sen tala om att när svullnaden har gett sig lite så röntgar man o sen ev gips, i ditt fall låter ju gips som ett tänkbart senario.
Ofta så la man lite lokalbedövning på tampongerna då det hämmar blödningar.(adrenalin i)

Nu har det slutat blöda men det är rejält svullet och hela ansiktet ser skevt ut :meh:

God morgon tråden.

Stratade dagen med att vara en timme sen för hundpromenad. Känns så skönt att man an göra det här utan problem.

Dags att börja jaga lite folk. Härligt med fredag :D

Sitter på jobbet och kan konstatera att axeln är så överansträngd att det gör ont uppåt nacken och är avdomnat nedåt armbågen... Dessutom är det en skitdag på jobbet med för mycket att göra och för lite folk!

Alltså finns det någon som har sån otur på hästryggen som du!? Hoppas näsan läker snabbt och fint och om jag vore du hade jag åkt in till Linköping för en ny kontroll med tanke på den bristfälliga hjälpen du verkar ha fått.

Ja, har ju klarat mig bra de senaste åren med Fille men nu var det visst dags igen.
Jag hann ju inte ens reagera den här gången. Vicke hoppade så jäkla stort på första hindret, fick inte plats till nästa men försökte ändå och allt blev kaos.

Min vän som hämtade och körde mig igår ska få titta på det sen så ska jag fråga vad han tror. Nu är det så svullet så det är svårt att se om den är sned eller inte.

Grattis @Trott !

Jag försöker kurera min förkylning med te, ingen feber idag men täppt och ont i huvudet... :meh: Helt fel helg, jag ska jobba hela helgen med tävlingar...:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 59 60 61
Svar
1 219
· Visningar
44 707
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 204
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka