Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland är du ovanligt charmig kära @cili, du har precis lagt nivån på denna dag så jag tror jag ska krypa under en sten och gömma mig :rofl:
Puss på dig sötis nej fel puss på dig din chokladpudding. :p
Haha du får skylla dig själv som berättade om det ;)
Och du ser, nu är jag också en matprodukt! (eller ja, det har jag ju varit tidigare också, när det fanns en godis med samma namn som mitt efternamn)

Haha du får skylla dig själv som berättade om det ;)
Och du ser, nu är jag också en matprodukt! (eller ja, det har jag ju varit tidigare också, när det fanns en godis med samma namn som mitt efternamn)
Du är en skafferiprodukt, jag är en kallsint sak mycket bättre råvaror ju :rofl:

Min fot är för tillfället inte lindad, jag höll på att bli knäpp inatt när jag drömde något konstigt om att sitta fast så jag drog av lindan i panik. Därför har nu svullnaden gått upp, grattis mig.
Området kring lilltån är numera blåskiftande och gör fortfarande ont, så jag är inte heller speciellt sugen på att dra på den där lindan igen eftersom det då trycker ännu mer på det onda (speciellt nu när det är extra svullet). Lösning: trycka ner foten i en sko istället, åka iväg till stallet och hoppas att kyla och lätt rörelse ska lösa en del av problemen, därefter hem och placera fotskrället i högläge.

Har fått låna sambons brors automatbil som tur är (dom är iväg på äventyr ihop), annars hade jag inte kunnat ta mig iväg alls.

Skarmavbild%202017-02-11%20kl.%2009.34.07.png

Jag är skeptisk till google translate

Huh! sånt är hemskt men vad nöjd man blir när personen kommer äntligen och man kan andas ut lite.
Ja. Oftast när man ringer efter vikarier så svarar ingen heller, så det kan ta sån jäkla tid att få in någon (oftast en ordinarie som får hoppa in mot övertid). Förra helgen ringde de 21 vikarier. Ingen svarade. En gång ringde de 35 vikarie, tre svarade. Och jag är på den körigaste avdelningen, kan lätt ha haft 50 larm när det blir förmiddag.

Ja. Oftast när man ringer efter vikarier så svarar ingen heller, så det kan ta sån jäkla tid att få in någon (oftast en ordinarie som får hoppa in mot övertid). Förra helgen ringde de 21 vikarier. Ingen svarade. En gång ringde de 35 vikarie, tre svarade. Och jag är på den körigaste avdelningen, kan lätt ha haft 50 larm när det blir förmiddag.
Känner igen det där när jag jobbat som samordnare.
Är man anmäld som vikarie svarar man det minsta man kan göra.
Alltid lika vidrigt att behöva inbeordra ord. personal på sina lediga dagarmed anledning av det.

Jag är lite orolig för min Zelma som är hemma med stygn borta. Nu har jag pratat med distriktaren (hon opererades på deras klinik) och så fort jag kommer hem ska jag ta kort och skicka. Behövs det öppnar de upp och sätter nya stygn på henne. Tycker inte om att vara hemifrån när djuren inte mår hundra :arghh: :cry:

Jag är lite orolig för min Zelma som är hemma med stygn borta. Nu har jag pratat med distriktaren (hon opererades på deras klinik) och så fort jag kommer hem ska jag ta kort och skicka. Behövs det öppnar de upp och sätter nya stygn på henne. Tycker inte om att vara hemifrån när djuren inte mår hundra :arghh: :cry:

Lilla gumman :heart och ja, man blir lite hysterisk när pälsklingarna inte mår riktigt bra :(

:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 621
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 221
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka