Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått tid hos barnmorskan på torsdag.
Hoppas verkligen att hon är vettig och ingen alla måste skaffa barn fanatiker.

Oj har du träffat många sådana?

Den enda knepiga jag mött var när jag var 18 och var på sjukhus för att glea abort. Läkaren som daterade graviditeten var inte särskilt smidig och tveksamt om hon var rätt person på rätt plats :crazy:

Annars inte ett ljud om barnplanering när jag satt in spiral, fått p-sprutor osv.

Oj har du träffat många sådana?

Den enda knepiga jag mött var när jag var 18 och var på sjukhus för att glea abort. Läkaren som daterade graviditeten var inte särskilt smidig och tveksamt om hon var rätt person på rätt plats :crazy:

Annars inte ett ljud om barnplanering när jag satt in spiral, fått p-sprutor osv.

Jag har inte pratat om att skaffa barn eller inte med de jag tidigare träffat.
Däremot har jag läst på mycket senaste tiden och det verkar vara väldigt olika hur man blir bemött när det kommer till sterilisering.

Funderar om jag ska vara fräck nog att sno åt mig sista timmen av tvättiden innan min. Ingen har bokat tvättstugan och jag skulle gärna vilja tvätta så snart som möjligt eftersom det är mycket och jag hatar att tvätta så vill göra det pronto.

Anser mig hyfsat smärttålig, men idag var jag faan i mig på väg resa mig upp från massagebänken ett par gånger :arghh:

Gick fort hos tatuerare :up: Hemma och ligger nu i sängen och ska försöka sova några timmar. Hämtade ut ett paket med måltidsersättning i pulverform. Ska försöka kickstarta vikrnedgång med det. Ska prova Allevo nu, naturdiet och nutrilett är ju :yuck: (ja jag vet, motion och varierad kost är bäst men nu vill jag komma igång fort).

Försöker fylla i en enkät inför medarbetarsamtal.
Jag har dock ingen aning om vad konceptuellt tänkande innebär, så jag vet inte hur jag ska gradera min förmåga till det.

@Bison jag fick nej för sterilisering för x antal år sedan. D vart jag ju mycket yngre men min kropp kommer aldrig klara av en graviditet. Fattar inte varför jag inte kunde få det då när läkarna promt sa att jag kommer aldrig kunna fullfölja en graviditet.

Fast jag har vetat tidigt i livet att jag inte vill ha några barn. Jag har alltid gillat barn men vill inte ha några egna. Nu orkar jag helt enkelt inte ta tag i det igen. Lycka till!

Nu är det dags för mig att stämpla ut och rensa skallen med hoppträning. Vilket behövs. Längesedan man ansträngde knoppen så :D

Oj. Fick just ett samtal från min diabetesläkare (ibland är det faktiskt en fördel att ha diabetes eftersom man tar en massa blodprover flera gånger per år inte bara för blodsocker utan en hel del annat också). Han meddelade att jag tydligen lider av stor D-vitamin brist. Man ska ha mellan 50-75 och jag hade 9 :confused: Det värsta är att när jag läser in mig på symptom så stämmer det in på mycket av hur jag känt mig, diffus men svår värk, trötthet osv. Ho hum, så nu ska jag ta någon slags d-vitamin tablett och kalciumtabletter varje dag. Snart blir jag ett vandrande apotek. :meh:

Trodde att allt berodde på för högt HbA1c - *host* 77 inte så bra. Men tydligen inte. Uppenbarligen ska man sluta gå till läkare eftersom de alltid hittar något nytt som man lider av.

@Bison jag fick nej för sterilisering för x antal år sedan. D vart jag ju mycket yngre men min kropp kommer aldrig klara av en graviditet. Fattar inte varför jag inte kunde få det då när läkarna promt sa att jag kommer aldrig kunna fullfölja en graviditet.

Fast jag har vetat tidigt i livet att jag inte vill ha några barn. Jag har alltid gillat barn men vill inte ha några egna. Nu orkar jag helt enkelt inte ta tag i det igen. Lycka till!

Nu är det dags för mig att stämpla ut och rensa skallen med hoppträning. Vilket behövs. Längesedan man ansträngde knoppen så :D

Det är det jag är lite rädd för.
Men jag tänker inte ge mig utan strid!

Jag har för första gången i mitt liv blivit sjukskriven O_o På riktigt liksom! Med läkarbesök och intyg och hela faderullan. Det känns helskumt att vara hemma och vara frisk i kroppen samtidigt som jag är... sjuk :cautious: Lite som att jag myglar trots att jag vet att man ska ta hand om knoppen också. Och så snodde dom lite blod också, om-ifall-att det kanske inte bara är stress. Så såhär på alla hjärtans dag får jag väl säga att I löv my doktor :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 652
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 241
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 580
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?