Jag har ändå gått hela kursen, är smart och har lätt för att lära mig och jag fick nyss 47/70. 60 är godkänt. Kommer aldrig klara mig på tisdag! Fattar inte hur kreti och pleti har jägarlicens.Jag är expert..på att få uselt betyg. Hela 5 av 20.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ändå gått hela kursen, är smart och har lätt för att lära mig och jag fick nyss 47/70. 60 är godkänt. Kommer aldrig klara mig på tisdag! Fattar inte hur kreti och pleti har jägarlicens.Jag är expert..på att få uselt betyg. Hela 5 av 20.![]()
Jag har ändå gått hela kursen, är smart och har lätt för att lära mig och jag fick nyss 47/70. 60 är godkänt. Kommer aldrig klara mig på tisdag! Fattar inte hur kreti och pleti har jägarlicens.
Nu fick jag 53/70. Det går bättre och bättre i alla fall.Gäller nog att bara släppa den stressen och försöka hitta sitt sätt! Jag tyckte jag failade på körkortsteorin hela tiden men hittade mitt sätt till slut!
Lilla krake !Jag kan inte sova, den jäkla näsan vägrar sluta blöda![]()
Jag provade den korta varianten 14/20 på 4 minNu fick jag 53/70. Det går bättre och bättre i alla fall.![]()
Lilla krake !Satte dom inga tamponger i den? Svälj inte blodet om det är på insidan det blöder för då kanske du kräks också.
Det låter som du skulle behöva åka ett varv till.Använder du tamponger så kan du alltid prova att byta dom,med risk för att du väcker grannarna när dom ska ut o nya in.Kändes som jag svalde en halv liter blod när jag låg på marken.
Jo, jag fick det när jag åkte hem men det blöder igenom.
Har blött konstant sen tio i sju när det hände.
Det låter som du skulle behöva åka ett varv till.Använder du tamponger så kan du alltid prova att byta dom,med risk för att du väcker grannarna när dom ska ut o nya in.
Satte dom dit en sådan där äcklig snortrasa under näsan också? Typ kompress som dom tejpar från kind-under näsborrarna-kind
Svensk sjukvård i sitt esseNej, de gjorde inte mycket alls.
Fick tjata till mig smärtstillande, tvätta av mig själv med blodet forsande ur näsan, tjata till mig plåster och tamponger.
Inte så imponerad av den vården.
Svensk sjukvård i sitt esseVar ´var du?
Sa dom åtminstone till dig att du ska till röntgen när svullnaden lagt sig lite grann för att sen ev få gips.Nej, de gjorde inte mycket alls.
Fick tjata till mig smärtstillande, tvätta av mig själv med blodet forsande ur näsan, tjata till mig plåster och tamponger.
Inte så imponerad av den vården.
Ta dig till Linköping så snart du kan o orkar,om det blöder igenom tampongerna framåt så kan du göra en snortrasa själv,den sätts där för att både hindra tampongerna från att komma ut och fånga upp blodet så du slipper ha det rinnandes runt munnen.Akuten i Motala.
Brukar åka till US i Linköping men nu valde vi Motala eftersom det är närmare och vi tänkte att det skulle gå snabbare där och det gjorde det ju men jag kände mig som en belastning som de bara ville bli av med.
Sa dom åtminstone till dig att du ska till röntgen när svullnaden lagt sig lite grann för att sen ev få gips.
Känns lite som att dom inte vet vad dom håller på med,om man nu inte ändrat allt sen jag jobbade på akuten,då brukade det antingen synas om näsan var bruten eller så vickade dom lite på den så man hörde krasandetNej.
Jag blev röntgad nu och har flera frakturer och massa blod i bihålorna.
De sa att jag ska ringa us i Linköping om jag tycker näsan ser sned ut när svullnaden lagt sig.
Jag hade så mycket blod och klegg i näsan så de såg inte så mycket när de lyste.