Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ändå gått hela kursen, är smart och har lätt för att lära mig och jag fick nyss 47/70. 60 är godkänt. Kommer aldrig klara mig på tisdag! Fattar inte hur kreti och pleti har jägarlicens.

Gäller nog att bara släppa den stressen och försöka hitta sitt sätt! Jag tyckte jag failade på körkortsteorin hela tiden men hittade mitt sätt till slut!

Jag är konstigt nog inte sömnig men ska lägga mig i sängen ändå. Får väl kolla på TV ett tag :) (Dessutom är jag väldresserad och lär somna ganska snart :p )

Hamnade i kontakt med en person jag umgicks lite smått med i högstadiet.
Vi ska träffas snart igen. Och jag ska umgås med henne..och hennes ormar. Här ska jag bli av med en rädsla!

Lilla krake ! :heart Satte dom inga tamponger i den? Svälj inte blodet om det är på insidan det blöder för då kanske du kräks också.

Kändes som jag svalde en halv liter blod när jag låg på marken.
Jo, jag fick det när jag åkte hem men det blöder igenom.
Har blött konstant sen tio i sju när det hände.

Kändes som jag svalde en halv liter blod när jag låg på marken.
Jo, jag fick det när jag åkte hem men det blöder igenom.
Har blött konstant sen tio i sju när det hände.
Det låter som du skulle behöva åka ett varv till.Använder du tamponger så kan du alltid prova att byta dom,med risk för att du väcker grannarna när dom ska ut o nya in.
Satte dom dit en sådan där äcklig snortrasa under näsan också? Typ kompress som dom tejpar från kind-under näsborrarna-kind

Usch idag är ryggen inte rolig :down: dessutom har det vart extra skitigt idag, känns som alla har städat och dumpat alla sina sopor i tunnorna i badrummen istället för att gå ut med det :meh:

Det låter som du skulle behöva åka ett varv till.Använder du tamponger så kan du alltid prova att byta dom,med risk för att du väcker grannarna när dom ska ut o nya in.
Satte dom dit en sådan där äcklig snortrasa under näsan också? Typ kompress som dom tejpar från kind-under näsborrarna-kind

Nej, de gjorde inte mycket alls.
Fick tjata till mig smärtstillande, tvätta av mig själv med blodet forsande ur näsan, tjata till mig plåster och tamponger.
Inte så imponerad av den vården.

Svensk sjukvård i sitt esse :banghead::banghead: Var ´var du?

Akuten i Motala.
Brukar åka till US i Linköping men nu valde vi Motala eftersom det är närmare och vi tänkte att det skulle gå snabbare där och det gjorde det ju men jag kände mig som en belastning som de bara ville bli av med.

Nej, de gjorde inte mycket alls.
Fick tjata till mig smärtstillande, tvätta av mig själv med blodet forsande ur näsan, tjata till mig plåster och tamponger.
Inte så imponerad av den vården.
Sa dom åtminstone till dig att du ska till röntgen när svullnaden lagt sig lite grann för att sen ev få gips.

Akuten i Motala.
Brukar åka till US i Linköping men nu valde vi Motala eftersom det är närmare och vi tänkte att det skulle gå snabbare där och det gjorde det ju men jag kände mig som en belastning som de bara ville bli av med.
Ta dig till Linköping så snart du kan o orkar,om det blöder igenom tampongerna framåt så kan du göra en snortrasa själv,den sätts där för att både hindra tampongerna från att komma ut och fånga upp blodet så du slipper ha det rinnandes runt munnen.

Sa dom åtminstone till dig att du ska till röntgen när svullnaden lagt sig lite grann för att sen ev få gips.

Nej.
Jag blev röntgad nu och har flera frakturer och massa blod i bihålorna.
De sa att jag ska ringa us i Linköping om jag tycker näsan ser sned ut när svullnaden lagt sig.
Jag hade så mycket blod och klegg i näsan så de såg inte så mycket när de lyste.

Nej.
Jag blev röntgad nu och har flera frakturer och massa blod i bihålorna.
De sa att jag ska ringa us i Linköping om jag tycker näsan ser sned ut när svullnaden lagt sig.
Jag hade så mycket blod och klegg i näsan så de såg inte så mycket när de lyste.
Känns lite som att dom inte vet vad dom håller på med,om man nu inte ändrat allt sen jag jobbade på akuten,då brukade det antingen synas om näsan var bruten eller så vickade dom lite på den så man hörde krasandet :yuck:,sätta in tamponger,snortrasa och ev sy/tejpa ihop övriga skador, ge ett smärtstillande som inte främjar blödande och sen tala om att när svullnaden har gett sig lite så röntgar man o sen ev gips, i ditt fall låter ju gips som ett tänkbart senario.
Ofta så la man lite lokalbedövning på tampongerna då det hämmar blödningar.(adrenalin i)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
50 691
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 621
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka