Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chefen ringde mig för en stund sedan. Anade att det var något allvarligt när hon ringer klockan 19 på en fredag. Får hoppa in och vara förstärkning imorgon pga en våldsam vårdtagare.

@Bison när man har morfinbehandling och inte kan äta får man berika det man får i sig med hur mycket fett och grädde som helst berättade min läkare för mig när jag tokrasade i vikt ett tag så kroppen inte alls gillade medicinerna utan jag fick förgiftningssymtom.
Du vill inte hamna där jag lovar :yuck:
Tips: Digestivekex med smör och valfri ost är lätt att få i sig och mycket energi, inte nyttigaste men precis som @cili sa så behöver kroppen balans så gott det går med allt.
Bara hoppas det går att tugga försiktigt?
Nyponsoppa med vispad grädde och ev. mandelbeskvier är inte så tokigt heller.
Mannagrynsgröt med smör eller en skvätt matolja i och mjölk, energirikt och skonsamt kanske för din stackars näsa.
Illamående kan tydligen lindras med att koka ingefära en stund och sen dricka vätskan (aldrig testat, avskyr verkligen ingefära!) dessutom så van att må illa nu och då.
Istället brukar jag ta en näve sötmandel och tugga noga eller havregryn, torrt och vidrigt men fungerar och magen får lite att jobba med.

Det jag kommer på nu om jag tänker en stund kan jag nog komplettera med mera om du vill.
Var rädd om dig! :love:

Sov bra i natt men inte så länge. Morbror ringde och väckte mig vid 8 eftersom han var orolig. Nu kan jag inte sova.
Har fruktansvärt ont i bihålorna.
När sömnen påverkas för mycket så anser jag att man behöver mer hjälp med smärtlindring, eftersom sömnen är så pass viktig för hur man mår i övrigt. Jag personligen skulle ringt 1177 och frågat vad dom rekommenderar

@hallonsaft jag gillar varken smör eller grädde. Mår jätteilla av fet mat och morfinet gör mig redan illamående så risken är nog att jag kräks om jag försöker äta feta grejer.
Tänkte försöka äta lite fil men nu vill jag inte ens resa mig från soffan.

@hallonsaft jag gillar varken smör eller grädde. Mår jätteilla av fet mat och morfinet gör mig redan illamående så risken är nog att jag kräks om jag försöker äta feta grejer.
Tänkte försöka äta lite fil men nu vill jag inte ens resa mig från soffan.
Attans ingen bra kombi :cry:
Du får helt enkelt köra på att äta det du kan och ofta, strunta i karius och baktus ;)

Blanda vätskeersättning så du håller salt, socker och vätskenivåerna? en liten tanke.

När sömnen påverkas för mycket så anser jag att man behöver mer hjälp med smärtlindring, eftersom sömnen är så pass viktig för hur man mår i övrigt. Jag personligen skulle ringt 1177 och frågat vad dom rekommenderar

Kommer inte fram där. Många som ringer, försök igen senare.

wp_20170217_19_30_57_selfie_58a74319ddf2b36f59c37ab7.jpg
'

Fredagsmys!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 55 56 57
Svar
1 122
· Visningar
41 257
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 181
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka