I helgen delade vi på barnen över natten för första gången, de har bara varit iväg från varandra kortare stunder tidigare, typ en i affären eller på återvinningen och den andra hemma. Nu åkte S med sin pappa till farmor och farfar för att byta däck på bilen och jag och H var hemma. Det är verkligen något annat att bara ha ett barn att förhålla sig till! Vi hade långa diskussioner och pratade mycket, vi åkte till badhuset där vi kunde göra precis det han ville och bara det. Så skönt att vara iväg på något sådant med bara en! Men sen var det också tydligt hur mycket mer det krävs av mig för stimulans när de inte har varandra, jag fick vara med och leka och hitta på saker på ett helt annat sätt.
Det var väldigt tydligt att jag har det rätt slappt på lekfronten i vanliga fall
.
Detta kommer vi i allafall helt klart göra om, det var nog nyttigt för oss alla fyra.
Det var väldigt tydligt att jag har det rätt slappt på lekfronten i vanliga fall
Detta kommer vi i allafall helt klart göra om, det var nog nyttigt för oss alla fyra.
Vi har också insett att det är väldigt givande på många sätt. Redan att slippa så gott som alla konflikter är ju helt vidunderligt...