Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du träffade väl Chili? Tänk dig henne ggr 10 så hade du mor hennes...

Bella verkar ha varit ett sto med en valacks hjärna ;) :D
Nepp, har bara hört legenden om denna häst ;)

Nähädu, skulle man jämföra snittet av alla valacker jag mött med Bella så var hon några mil därifrån. En helt annan teamkänsla, som verkligen ger en förståelse av talesättet att när man väl jobbar på samma sida som sitt sto så går hon genom eld för en. Valacker känns generellt mer "mjääh" (vilket dock kan vara helt fantastiskt skönt ibland! därav att guldhästen köptes trots hankön)

Nepp, har bara hört legenden om denna häst ;)

Nähädu, skulle man jämföra snittet av alla valacker jag mött med Bella så var hon några mil därifrån. En helt annan teamkänsla, som verkligen ger en förståelse av talesättet att när man väl jobbar på samma sida som sitt sto så går hon genom eld för en. Valacker känns generellt mer "mjääh" (vilket dock kan vara helt fantastiskt skönt ibland! därav att guldhästen köptes trots hankön)

Jag älskade min fuxa :love: även om jag kunde bli vansinnig på henne :D Vita damen innan henne var också speciell :p

Idag är humöret bättre. Så bra att jag tänker ge mig på att sy en jacka. Eller åtminstone klippa ut delarna till den. Kroppen är inte riktigt med på noterna men en liten stund går nog.

Sen ska jag ge mig på att cykla lite, enligt sjukgymnasten skulle det vara bra för höften. Det gör ont som fan men säger han att det är bra så ger jag det ett försök eller tre.

Jag har kommit bättre överens med ston ju äldre jag själv har blivit, även om den som sitter allra mest i mitt hjärta var en valack. Men som yngre blev jag mest trött på ston, men numera kan jag visserligen bli trött på ungston, de är som tonåringar men äldre ston tycker jag om. Nu var det länge sedan jag hade möjlighet att bli så nära någon, senast var det valacker som jag tyckte om men som ändå inte satte sig i hjärtat.

Nu har jag hällt upp en skål med nesquickpuffar och mjölk :d (jag är nog ungefär 8 år mentalt när det gäller frukost). Dags att sätta igång The Sims och fördriva lite tid med min hästfamilj där (igår sparkade jag ut ena ungen för att få plats med en häst till, prioriteringarna är solklara ;) )

Jag borde plocka ihop tvätten och köra igång maskinen... Jag ska bara... :angel: Men jag har hunnit fixa med en faktura på morgonen, fixat tid åt sonen på VC för att kolla hans knän och skottat av släpkärran som det var stenmjöl på.

Nu har jag hällt upp en skål med nesquickpuffar och mjölk :d (jag är nog ungefär 8 år mentalt när det gäller frukost). Dags att sätta igång The Sims och fördriva lite tid med min hästfamilj där (igår sparkade jag ut ena ungen för att få plats med en häst till, prioriteringarna är solklara ;) )

Haha läste lite för fort och missade att det var i Sims du sparkade ut en unge för att få plats med en häst :rofl:

Haha läste lite för fort och missade att det var i Sims du sparkade ut en unge för att få plats med en häst :rofl:
Haha! Ja i det här hemmet finns inga ungar att sparka ut, och jag tror nog inte att jag vill ha in en häst i lägenheten heller ;) . I Sims däremot kan man ha max tio simmar/djur totalt, så när jag ville ha en till häst trots att kvoten var fylld så fick jag göra något åt det :angel:

"En valack säger man till att göra något. En hingst ber man och till ett sto skickar man in två skriftliga ansökningar och frågar om hon skulle kunna tänka sig att göra detta..."

Kyra Kyrklund

:rofl::rofl::rofl:

Min valack gör verkligen allt jag ber om. Utan att tveka. Och eftersom jag haft honom i många år så glömmer man av att alla andra inte är likadana så ibland blir folk rejält chockade när han snällt följer mig och gör det jag ber om oavsett vad det är och jag tycker inte det är det minsta konstigt.

(Ja det är min som är linjeavlad på NP :D)

Väntar och ser vilken hjälp du kan få. Eftersom du själv skriver "tror" så får du nog ge det lite tid :)
Tyvärr lär det dröja att få reda på det. Jag fick ingen ny tid förrän om 3 (jättelånga) veckor. Och min magkänsla var inte bra efter dagens besök. Jag fick faktiskt inte ut något alls av besöket idag.

Tyvärr lär det dröja att få reda på det. Jag fick ingen ny tid förrän om 3 (jättelånga) veckor. Och min magkänsla var inte bra efter dagens besök. Jag fick faktiskt inte ut något alls av besöket idag.

Jag förstår att tre veckor känns som en evighet. Men det är iaf en början. Och även om du inte fick ut något kanske personen du träffade fick det och lotsar dig vidare till nån som bättre kan hjälpa dig? Du är iaf på g nu! :up:

Jag förstår att tre veckor känns som en evighet. Men det är iaf en början. Och även om du inte fick ut något kanske personen du träffade fick det och lotsar dig vidare till nån som bättre kan hjälpa dig? Du är iaf på g nu! :up:
Vi får se. Jag kände mest för att grina när jag gick därifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
30 925
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 986
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 177
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 501