Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kanske är knepig men jag håller mig så långt ifrån avloppet jag kan när jag är tvungen att rota där för att få näsan att inte trilla av.
Aldrig ens tänkt tanken att det ska bli så illa men det är ju rätt logiskt.:o

Jag borde verkligen veta bättre än att ta genvägar med säkerheten efter alla kurser jag gått (har läst rätt mycket kemi och säkerhetstänket på institutionerna var rätt välutvecklat efter några större olyckor, bla en professor som nästan blev blind pga en felmärkt blandning...).

Jag borde verkligen veta bättre än att ta genvägar med säkerheten efter alla kurser jag gått (har läst rätt mycket kemi och säkerhetstänket på institutionerna var rätt välutvecklat efter några större olyckor, bla en professor som nästan blev blind pga en felmärkt blandning...).
Även solen har fläckar och om inte annat kan man alltid skylla på kaffebrist.

Även solen har fläckar och om inte annat kan man alltid skylla på kaffebrist.

Faktiskt inte plus att jag ska förgå med gott exempel och är gammal nog att veta bättre. Det är samma sak som med hjälmen, kommer jag ut på riggen utan hjälm hur ska jag då få killarna att respektera hjälmkravet? Dvs är jag ut på riggen är det hjälm på. Samma sak med goggles, de ska vara på när de behövs.

Faktiskt inte plus att jag ska förgå med gott exempel och är gammal nog att veta bättre. Det är samma sak som med hjälmen, kommer jag ut på riggen utan hjälm hur ska jag då få killarna att respektera hjälmkravet? Dvs är jag ut på riggen är det hjälm på. Samma sak med goggles, de ska vara på när de behövs.
Ja och skillnad ibland på vad man gör hemma på fritiden och vad man gör på arbetstid.
(Nu var mest min tanke på fixa avlopp hemma på fritiden.)
Jag kan ju vackert erkänna att jag gjort saker hemma som jag hade snabbt stoppet på jobbet men hemma är jag ju inte heller arbetsplatsombud utan bara "dumdristig privatperson" men eget ansvar och får ta ev. konsekvenser av mina egna beslut.

Ja och skillnad ibland på vad man gör hemma på fritiden och vad man gör på arbetstid.
(Nu var mest min tanke på fixa avlopp hemma på fritiden.)
Jag kan ju vackert erkänna att jag gjort saker hemma som jag hade snabbt stoppet på jobbet men hemma är jag ju inte heller arbetsplatsombud utan bara "dumdristig privatperson" men eget ansvar och får ta ev. konsekvenser av mina egna beslut.

Det är verkligen nackdelen för mig, oftast jobbar jag ju själv plus att jag är ju inte anställd. Dvs det är lätt att ta genvägar.

Tyvärr struntar ju kemikalierna i om man jobbar eller leker med sten på egen tid :D

Sitter och kollar på en uråldrig (1979) men fortfarande otroligt stark dokumentär, Year Zero, The Silent Death of Cambodia. Med en ung John Pilger en, enligt mig, bästa utrikeskorrar någonsin. Jag kan verkligen rekommendera den, men inte direkt lätt underhållning. Tagit några lergigan och väntar på att de ska ta effekt.

Jag kanske är knepig men jag håller mig så långt ifrån avloppet jag kan när jag är tvungen att rota där för att få näsan att inte trilla av.
Aldrig ens tänkt tanken att det ska bli så illa men det är ju rätt logiskt.:o
Då skulle du varit med när det blev storstopp i fettavskiljaren till restaurangköket, det var en lucka i golvet och 3 meter ner fanns fettavskiljaren som var jättestor. Kommunens sugbil klarade inte att få upp skiten så jag stod och hackade loss bitar av gammalt matfett + andra godsaker med spade, rörde runt geggan tillsammans med varmvatten så det blev en sörja som sugbilen kunde få upp. Det tog hela dan och sörjan räckte mig till strax under armhålorna när jag började. :p

@MacGyver Lät ju lagom upplyftande för näsan :yuck:
En och annan mindre väldoftande utmaning har man ju varit tvungen att utsätta sig för genom åren men är ganska glad att jag sluppit gammalt härsket fett i drivor.

Ja :D,jag både hörde o såg dom blinkande ljusen,fast jag mår röv,men jag tror antibiotikan börjar kicka in nu,är mindre täppt i bihålorna och kan faktiskt andas.

Du bor väl tillräckligt nära för att jag också ska bli nyfiken på helikoptertrafiken. :D Och skönt att det börjat kicka in iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 60 61 62
Svar
1 234
· Visningar
43 087
Senast: Sassy
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 021
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 188
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 548