Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kände mig fånigt dålig på att kunna flera språk idag, vi blev indelade i nya grupper och jag hamnade med två som jag inte har jobbat ihop med tidigare, den ena tjejen har jag hejat lite på och småpratat och den andra var helt ny. Men hur som helst så kunde båda två 5 språk var, jag kan svenska och hjälplig engelska. :rofl: Men det var spännande att diskutera vad som är ett modersmål och om man kan kalla det ett modersmål om man har glömt bort det i vuxen ålder.

Sitter och försöker ordna upp mitt jobbschema för hösten. Som det ser ut nu kommer jag inte vara hemma en hel vecka förrän i november någon gång :arghh:

För att inte tala om att det är dyrköpta principer.
Exakt, och maskindiskmedel är inte så himla miljöfarligt trots att man bör använda det vassaste man hittar. Att man måste ge röret en dos var och varannan dag i nån vecka beror på att det innehåller enzymer som verkar över tid men till sist ger sig proppen och då är hela rörsystemet rent för väldigt lång tid framöver.

Mvh. Industrirörmokaren som fick fart på det mesta.
(Jodå, jag jobbade som det i 2,5 år innan jag startade eget.)

@Magiana Propplösare skadar ju lätt gamla rör, så jag skulle ta det lugnt med sånt av flera orsaker.
Jag skulle aldrig ens komma på tanken att rekommendera dessa häxblandningar för då kan det bli riktigt dyrt, har man sen "tur" så gasar eländet och skickar en kaskad lutblandning baklänges och då får man totalrenovera.

Jaha så pass?
Det har jag aldrig hört/läst eller använt så nu blir jag ju grymt nyfiken på varför?
/hallonsaft som inte har vare sig skyddsglasögon eller vanliga glasögon och gärna vill undvika en bristande syn om möjligt.

Leker man med kemikalier (vilket det där är) som riskerar att flyga upp i ansiktet på en är det goggles på. Jag har fått saltsyra (utspädd) i ena ögat för jag tog en idiotisk risk när jag jobbade. Inga skador men jag gör inte om idiotin igen. Ättika är heller inget jag vill ha i ögonen.

Bikarbonat, citron och kokande vatten brukar släppa det mesta.
Brukar jag använda för att städa badkaret med men har säkert gått en dos eller 2 i avloppen med.
Skulle jag ringa min hyresvärd varenda gång det krånglar skulle jag få ha dom här för ofta.
(billigt inköp med brist på reservdelar men gott om problem)
Bästa investeringen har dock varit en "sil propp" i badkaret för att undvika för mycket hår att behöva ta hand om :yuck:

Leker man med kemikalier (vilket det där är) som riskerar att flyga upp i ansiktet på en är det goggles på. Jag har fått saltsyra (utspädd) i ena ögat för jag tog en idiotisk risk när jag jobbade. Inga skador men jag gör inte om idiotin igen. Ättika är heller inget jag vill ha i ögonen.

Jag kanske är knepig men jag håller mig så långt ifrån avloppet jag kan när jag är tvungen att rota där för att få näsan att inte trilla av.
Aldrig ens tänkt tanken att det ska bli så illa men det är ju rätt logiskt.:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
43 087
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 021
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 188
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 548