Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att min vän ska komma och hämta katten :cry: Vet att detta är en fantastisk chans för katten, men älskar honom :cry: Känns så konstigt att han ska ha en ny ägare, efter 10 år hos mig. Har haft honom sedan han var nyfödd.
Jobbigt :( sånt beslut som ändå är bra kan vara så grymt tuffa och tunga ändå.
Måste kännas lite "skönt" att veta var han ska bo och vara trygg med personen även om det inte gör hjärtat lättare alls.

Vissa barn (och vuxna) kan inte sova alls och @LadyCovergirl har ett barn som kan sova överallt.
Jag tycker dock det lät lite svalt (iskallt :nailbiting:) med ca 12 grader när man sover så jag satsar på att inte sova så mycket. :angel:
Då ska du se hur det är att vakna med frost på sovsäcken och is i pissetofflorna fast man sovit som en stock. :D

Vintertid brukar jag ha 22 grader när jag somnar och vakna vid 13 grader inomhus på morgonen, det första som gäller då är att glida ner i ett varmt dykarunderställ, tända kaminen, gå på toa (där det bara är frostfritt) och sen fixa frukosten. Hålla varmt i den här kåken är ungefär lika enkelt som i en kaninbur. :meh:

Jobbigt :( sånt beslut som ändå är bra kan vara så grymt tuffa och tunga ändå.
Måste kännas lite "skönt" att veta var han ska bo och vara trygg med personen även om det inte gör hjärtat lättare alls.
Ja, absolut att det känns skönt! Och skulle jag ångra mig inom vår prövotid så var det okej för hennes del. Hoppas bara att han ska trivas. Det är allt jag vill.

Nä jag skyller på jägern :rofl: :cautious:
Dricker aldrig det men en som var med igår köpte åt oss alla.
Kan aldrig vara Jägern, jag fick en "liten nätt" flaska för några vintrar sen av en kompis som han fått av en bekant, han dricker inte Jäger, och det var perfekt med en liten Jäger när jag frusen gled ner i soffan på kvällen framför brasa och tv. :d

(Med "liten nätt" menades en 5-literskagge.) :p

Vad drack du till skaldjuren? :angel: Plus att kan du inte skicka hit lite färska havskräftor? Det är vansinnigt deprimerande att särbon inte jobbar något i Göteborg längre... :cry: :cry:
En snaps, ett och ett halvt glas vin och en cider. Och väldigt mycket vatten. ;) Gud så ju önskar att jag hade ett smidigt sätt att skicka dem på. Då hade du fått mängder!

Kräftorn var förövrigt egenfångade, egenkokade signalkräftor i samma storlek som STORA havskräftor. :love:

En snaps, ett och ett halvt glas vin och en cider. Och väldigt mycket vatten. ;) Gud så ju önskar att jag hade ett smidigt sätt att skicka dem på. Då hade du fått mängder!

Kräftorn var förövrigt egenfångade, egenkokade signalkräftor i samma storlek som STORA havskräftor. :love:

Det kan vara cidern. Särbon kan inte dricka cider längre, han får ohygglig halsbränna.

Jag har halsbränna från helvetet. Mina älskade skaldjur verkar inte tycka om mig längre. :cry:

Jag har tipsat om det förr så finns säkert dom som tycker jag är som en hackig jättetråkig cdskiva nu :o men det fungerar bra: tugga sötmandel vid halsbränna.
(garanterat godare än samarin och liknande enligt mig med)
Halsbränna är inte skoj på något vis så hoppas du blir av med den snabbt.

Jag har tipsat om det förr så finns säkert dom som tycker jag är som en hackig jättetråkig cdskiva nu :o men det fungerar bra: tugga sötmandel vid halsbränna.
(garanterat godare än samarin och liknande enligt mig med)
Halsbränna är inte skoj på något vis så hoppas du blir av med den snabbt.
Jag knaprar novalucol och orostat rostbröd. Det hoppas jag med. MÅSTE verkligen sova inatt.
Eventuellt men något kanske har ändrat sig? Särbon har ju kunnat dricka cider tidigare. Ibland klarar han typ fransk cider som inte är söt. Kopparbergs odyl är big no-no.
Jag drack en cider till maten i torsdags (precis samma sort som igår) utan att få halsbränna.

I samspråk med min käre far så anade vi ett samband: kräftor äter vi mer bart än andra skaldjur. Blir kanske för 'tungt' för magen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 52 53 54
Svar
1 062
· Visningar
30 953
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 986
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 177
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 501