Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag var det en riktig skitdag. :banghead: Jag gillar min traningsgrupp med flera proffesionella hundtranare men i dag var det varmt ... narmare 40*C och flera pa daligt humor. Det var flera smatjafs och allman grinighet och sedan blev jag pahoppad :cautious:
Just nu ar jag SUR ... och har just nu mest lust att inte trana med dem :rage:
Det gar over och jag ar helt saker pa att jag kommer att fortsatta trana med den gruppen :p men jag tanker halla i mitt daliga humor ett tag.:grin:

Maken hade handlat hem Sushi till mig (sjalv orkade jag inte tanka pa att handla eller ata sa en macka stod pa schemat, sa suchi var valkommet) och hallde upp ett glas vin till mig nar jag kom hem.:heart

Dessutom ansag jag mig ha en utmarkt ursakt att satta i mig en hel pase chips och en pase gummy bears :angel: Oh vad jag kommer att angra mig i morgon.:rofl:

Fnissar fortfarande lite åt mannen som jag hamnade vid på tåget hem igår. Vi satt fyra runt ett bord och de andra två hade sprungit tjejmilen.

Han startade med att bre ut sig om träning och hur viktigt det var men att han inte sprang längre eftersom knäet inte höll. Berättade vitt och brett om sitt gymmande. Samt fortsatte med hälsosam mat och ekologiskt. Erbjöd oss en lista på grönsaker som inte tar åt sig besprutningsmedel om han fick mailadresser. Samt om hur illa de var med dagens åkerjordar och hur utarmade och förgiftade de var och berättade om hur bönder odlar idag. Så fortsatte det. Ämne för ämne. Han kunde allt.

Så mansplainande så det var som en handbok i den konsten. :rofl:

Kvinnan bredvid mig visade sig vara speciallärare och vi samtalade istället om skolan, om invandrade elever, om dyslexi och ett gäng intressanta ämnen. Samtalet flöt som goda samtal gör, från ämne till ämne. Högst njutbart.

Fnissar fortfarande lite åt mannen som jag hamnade vid på tåget hem igår. Vi satt fyra runt ett bord och de andra två hade sprungit tjejmilen.

Han startade med att bre ut sig om träning och hur viktigt det var men att han inte sprang längre eftersom knäet inte höll. Berättade vitt och brett om sitt gymmande. Samt fortsatte med hälsosam mat och ekologiskt. Erbjöd oss en lista på grönsaker som inte tar åt sig besprutningsmedel om han fick mailadresser. Samt om hur illa de var med dagens åkerjordar och hur utarmade och förgiftade de var och berättade om hur bönder odlar idag. Så fortsatte det. Ämne för ämne. Han kunde allt.

Så mansplainande så det var som en handbok i den konsten. :rofl:

Kvinnan bredvid mig visade sig vara speciallärare och vi samtalade istället om skolan, om invandrade elever, om dyslexi och ett gäng intressanta ämnen. Samtalet flöt som goda samtal gör, från ämne till ämne. Högst njutbart.

Det är så skönt när män talar om saker för oss stackars kvinnfolk *tihi* :up:

Jag har nyss ridit dagens första lektion. Den där hästen är nog det absolut snällaste djur jag suttit på. Hon är tydligen något slags import fast hon varit i Sverige ett tag. Det verkar som om hon är van vid bestämda kommandon och blir lite undrande när man pratar med små bokstäver. Men hon försöker förstå och idag kändes hon säkrare och vågade ta för sig mer.

Har ekonomisk råångest, är rätt säker på att jag inte kommer gå runt den här månaden. Hoppas innerligt att jag är frisk nog för att jobba om en månad, annars blir det jävligt tungt :cry:

Väntar på att min vän ska komma och hämta katten :cry: Vet att detta är en fantastisk chans för katten, men älskar honom :cry: Känns så konstigt att han ska ha en ny ägare, efter 10 år hos mig. Har haft honom sedan han var nyfödd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
30 925
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 986
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 177
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 501