Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär, nu har Outlook fått feedback. :devil:

"Do not fix anything that is not broken. Even when you changed the current one and added "Priority - Other", it was no good then remove it and return to the original version. By the way, I and many others are considering exchanging mail programs if you build on the beta version."

Deras betaversion är ren :turd:

Svävar på små rosa moln. Inte nog med att jag åkt runt i sadeln på min häst idag, vi har även provat att trava för första gången.
Hon har svängt fint för tygeln (longerlina på hela tiden ändå, stallägaren körde runt med åkgräsklippare lite här och där så jag ville inte riskera något när vi inte har staket på ridbanan), och sen fick sambon leka ponnyridning med oss och springa intill i traven.

Han passade på att ta några bilder när vi svängde runt på egen hand också. Dock ser hon ut som en tax eftersom han är så jäkla lång :p
Kom ihåg att ta på mig säkerhetsvästen, men fy vad den var i vägen! Kändes som att armarna stod rakt ut åt sidorna
21270886_1695127627173424_7438238549847904170_n.jpg

Sisådär tio minuter efter uppsittning hade hon fått svänga åt båda håll i serpentiner över ridbanan samt travat en gång längs varje långsida (men bara 5-10 meter på varje, annars hade nog min kropp sagt ifrån), så där fick det räcka. Hon kändes nästan helt slut mentalt efteråt. Det tär på krafterna att prova nya grejer :p
8g1dQqo.jpg

Frågan är dock om jag ska börja köra presskaffe istället, eller kanske en perkulator.. Beslut beslut :up:
Du ska ha en kaffemaskin som både mal bönorna och går att göra lite allt möjligt i, lyssna nu på mig, allt annat är så 1970-tal. :D

Hemma efter att ha släppt av @Reykjavik vid tåget och A hos mormor :D men det är bara för att jag ska få duscha och byta sängkläder ;)
A var så himla duktig på tävlingen idag! Felix ville inte riktigt som hon ibland, men hon löste det så bra! Jag behövde bara hjälpa till vid ett hinder, sen kom de igång och klarade resten av banan galant! :up: och det råkade ändå bli lite galopp ibland :D

Idag är jag helt slut. Har jobbat för mkt på sistone.
Idag har jag knappt gjort ett skit. Legat och läst och myst med Vovvi.
Vet inte om jag orkar laga mat trots kylen full med kul saker.
Tänkte gå ner till tävlingarna och se vad de har för mat..
Ska ha någon lektion ikväll. Men i övrigt tror jag jag låter bli hästarna idag.
Kallt idag och höstigt. Usch!
På med dunjacka och vinterkängor!

Blev mätt ganska fort, mao var det rätt onödigt att köpa två maträtter :meh: Har just tagit en dusch, blev att känna mig frysen ett tag. Skulle behöva diska men vet inte om jag orkar det nu.

Kallt idag och höstigt. Usch!
På med dunjacka och vinterkängor!
Du glömde leran, det är ju den årstiden också så man slirar runt i den också och försöker undvika den till en början,,,,,,,,går ju sådär tills man är lika lerig som en nyrullad häst. :o :p
Det var väl du som hade en bild på dig och hästen när ni var lika leriga? :laugh:

Plockade några plommon o städade under äppelträdet och där tog orken slut,låter som ett trasigt tåg i andningen nu :mad:

Bokade precis en behandling hos frisör som antagligen kommer landa på ca 2000:- :o Har inte klippt mig på salong på säkert fyra år, säkert inte färgat på salong på åtta så jag tänkte att det kanske är dags! Och med tanke på mitt schema framöver så är jag fasiken värd att bli bortskämd i två timmar :D
När jag ändå är på spenderarhumör så sitter jag och kollar lite efter nya kläder (äntligen börjar höstkollektionerna ut!) samt letar efter en ny vattenkokare och kaffekokare. Frågan är dock om jag ska börja köra presskaffe istället, eller kanske en perkulator.. Beslut beslut :up:

Kop en Presskanna sa klart.:D Det blir helt klart det basta kaffet.:d
Jag har vagrat allt annat sedan forsta gangen jag kom i kontakt med en pa sent 70-tal/tidigt 80-tal. Det var da helt okant i Sverige, men jag fick av en van som kom fran Frankrike. Nar den nagra ar senare gick sonder reste jag mycket och istallet for den normala rutten med BA flog jag air France bara for att kunna mellanlanda i Paris och ta en dag dar sa jag kunde kopa en ny. :rofl:
Nu har jag olika storlekar och "reservdelar" utifall att en gar sonder och man behover kaffe innan man hinner till affaren.:p

Eftersom jag är sjukt omotiverad men ändå får saker gjorda går jag in hit för lite skryt ;)
Nu har jag diskat, torkat av i badrummet och fixat ordning på en massa skit i gästrummet som nu ligger väl dolt i ett nytt skåp som står där det ska stå nu.

Dammsugning och helst golvtorkning med kvar, bläää..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
29 959
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 979
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 177
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 501