Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är hemma nu. Skönt att få ta sig en riktig dusch och bara vara hemma. Har massor att göra även om det hade vart skönt att bara ligga i soffan och äta chips idag.

Hade flax, ledig tvättstuga idag så nu ligger första maskinen med tvätt i. Jag prioriterade tyger före kläder :rofl: Har fått hem lite tyger till prematurerna (som jag fått mig till skänks) samt jättehärliga tyger bland annat med dart vader och den där vita typen, med hjälm :o
Ska bli mössor, väskor och grytlappar :) Så var ju tvungen att slänga in det först så jag kan påbörja att sy det idag :rofl::rofl:
18198270_1912277785727924_240671415829992230_n.jpg

Nu har jag avslutat gurksäsongen och sista skörden blev det kokat några burkar bostongurka av :d
ntwiiyrqtmdpqoq.jpg

Mer sol till paprikorna i växthuset nu när de gigantiskt utbredda gurkplantorna är borta :up: och gurka har jag ju, så det räcker och blir över :D

Hade flax, ledig tvättstuga idag så nu ligger första maskinen med tvätt i. Jag prioriterade tyger före kläder :rofl: Har fått hem lite tyger till prematurerna (som jag fått mig till skänks) samt jättehärliga tyger bland annat med dart vader och den där vita typen, med hjälm :o
Ska bli mössor, väskor och grytlappar :) Så var ju tvungen att slänga in det först så jag kan påbörja att sy det idag :rofl::rofl:
18198270_1912277785727924_240671415829992230_n.jpg
:love:

Sitter i transporten tillsammans med ponny och väntar på att min medhjälpare ska bli klar på McDonalds.
Jag hade inte räknat med att behöva ta matpaus eftersom jag är en sån som kan gå utan mat i ett dygn :rofl: Nåja, det tar den tid det tar och ponnyerna står snällt.

Vart till affären och lämnat in ett paket, handlade lite, jag fick ett sug efter nuggets, ris och sweetchili sås :d Är väl snart dags att byta tvätt i maskinen igen.

Vaknade med energi -2134 så kom inte iväg på den planerade sökträningen utan sov vidare till 12 :down:.
Följde med sambon till en "granne" sen så nu har jag gosat häst för första gången på evigheter :love:.

Snabb sväng upp till mamma stuga ett par timmar för att sätta upp en elkontakt. Vi passade även på att njuta av vädret lite! För min egen mentala status skull lät jag bli att titta i förråden, jag skruvade istället ihop ett skoställ som mamma hade köpt, helt orimligt stort men vill hon ha det så får hon väl det.

Tillbringat dagen på stan vid kampanjstånd och delat ut Centerballonger till barnen. :D Kom hem och däckade totalt.

Insåg sedan att jag bara ätit en heeet korv och en plastmugg soppa på hela dagen. Så nu har jag fått i mig en mozzarella och ett par tomater. Hoppas det hjälper.

ska fixa till en squash- och köttfärsgratäng imorgon. Det fanns billig svensk köttfärs i affären och squash har jag mängder av...
Semester i två veckor så jag har tid att laga mat och göra matlådor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 68 69 70
Svar
1 397
· Visningar
50 155
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 070
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 618
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?

Hästrelaterat

Tillbaka