Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
DftX2V8.jpg

Ingen matchande outfit och en rätt kass bild (här hade jag ännu inte vågat räta på mig fullt eller sitta ner helt i sadeln), men detta är ändå ett bildbevis från tredje tillfället med ryttare på ryggen. Vi har skrittat runt en enkel bana, samma som vi tömkört runt, för att göra det hela lite roligare än att bara gå omkring på en tom bana.
Efter två varv (min plan var att gå tre och sen hoppa av) så kom stallkompisen runt hörnet med en skottkärra så ponnyn (som hade rumpan åt det hållet) blev rädd, tog två skutt framåt och jag började att mentalt planera för luftfärd. Men när grimskaftet sambon höll i stoppade upp så vände hon runt, konstaterade att det inte var något hästätande monster och skötte sig fint igen. Kunde dock inte ta ett helt varv till efter det, eftersom sambon blev lite skakad av händelsen (och då blev hon lite på tårna av det), men ett halvt till innan avsittning och sen fick hon gå två rundor till vid hand med mig i andra änden av snöret.
Trodde att min kropp skulle strejka fullständigt efter den händelsen, men det har gått ganska bra. Hon gjorde mjuka skutt och jag tackar gudarna för mina sviktande stigbyglar :bow: (samt det faktum att jag redan höll ett tag i manen). Nästa gång åker dock säkerhetsvästen på.

Funderar över vad jag ska bli när jag blir stor. Har visserligen en legitimation jag jobbat hårt för och är stolt över och inom ett yrke jag älskar. Jag skulle dock vilja ha en kanditatexamen, så jag har möjligheter till ev vidarestudier.
Har börjat med att skicka efter information från komvux angående matte 3b, vilket jag saknar. Sen saknar jag även fysik och kemi, men en sak i taget. Det beror helt på vad jag vill plugga.

För att göra en lång historia kort.
Jag har varit på en verkstad i jobbet ett antal gånger och stött på samma kille vid flertal tillfällen, jag och den här killen har haft en trevlig pratstund medan han fixar lastbilen och jag är med och kollar.
Det var en gång när jag kom så fick jag kommentaren "va roligt att se dig igen".
Något/några år yngre än mig, men jag hade inget namn på honom.

Så idag när jag var på det verkstaden frågade jag lite diskret verkstadschefen varför inte verkstadskillarna var med på hemsidan, var bara kontorsfolk. Sett på andra verkstads-sidor att de haft bilder på de som jobbar i verkstaden. Han blev direkt lite misstänksam och när jag förklarade vem det var jag tänkte på så fick jag och namn varpå han säger "hade du tänkt fria?".
Mina kinder hettade upp rätt rejält och sa väl nått svepande skäl att det är trevligt att ha ett namn på personen.

Ska dit snart igen, får se vad som händer då. :o jag vet knappt själv :o

Massa kramar till alla som behöver
Själv har jag en förkylning som är rätt jobbig.
Valde att vara hemma imorgon med för säkerhets skull
Har ju inte direkt ett sånt jobb där man kan ta det lugnt om man mår lite dåligt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
29 874
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 979
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 176
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 501