Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jävlas det. Datorn blir utkastad från Internet stup i kvarten.

Det är nog måndag :meh:
hE9100090

Min man halvsover på pass :D De har jättefint väder och han ligger under en stor gran och har det allmänt trevligt (jag fick bild) :up:
Ja just ja, snart drar älgjakten igång här också. Hoppas det blir som vanligt, att jag får nån-några i "granskogen" bakom huset. Jag har ju en tät granhäck så det händer att jag har älgar och andra djur som sover och betar i trädgården, det är en bit till skogen och tydligen känner dom sig trygga här då det inte finns insyn här men dom kan ha full koll utåt och mig uppfattar dom tydligen inte som ett hot, jag kan röra mig fritt utan att dom flyttar sig. Hoppas jag kan ta några bilder dagtid annars blir det inget om det är för mörkt.

Spöregn idag igen så nu ska jag dra sista elen på släpet så jag kan lägga på flakplåten, det är mycket enklare att dra elen när den är omonterad.
Släpet får en liten specialitet, den får LED-backljus inbyggda i bakramen bredvid bakljusen och när man lägger i backen så tänds dom och främre positionsljusen slocknar, dom nya positionsljusen med led-ljus bländar nåt för :devil: när man ska backa i mörkret. Enda sättet att kunna backa och se nåt annars är att trä ett par handskar över dom. :cool:

Och så huvudvärk på det.

Inte blir det bättre av att jag vet att jag måste köra bil i 3 timmar ikväll.
Jaha, en sån dag idag, då slår säkert åskan ner och taket börjar läcka och när du är halvvägs lägger bilen av,,,,,,,,,

Nä jag är inte pessimist,,,,,,eller bitter. :meh:

Typiskt! Tandläkaren har avbokat mitt besök idag. Så jag får nog fortsätta med att knapra Ipren mot tandvärken ett tag till
Ute så regnar det än. Så jag är dyngsur om fötterna

Typiskt! Tandläkaren har avbokat mitt besök idag. Så jag får nog fortsätta med att knapra Ipren mot tandvärken ett tag till
Ute så regnar det än. Så jag är dyngsur om fötterna
Gör som mig, kör med neoprenestrumpor för då märker man inte att man är blöt om fötterna, man håller sig varm även i ett par foppatofflor fast regnet öser ner. :up:

Just neoprenekläder är himla praktiskt och mycket skönare än regnkläder då dom håller värmen med hjälp av fukten mellan neoprenet och huden. :)

Jag får nog ringa min nya tandis o höra om tiden i morgon kanske måste avbokas eller om han kan leva med att jag kan få ett hostanfall.
Det här jäkla regnet gör det inte bättre och på onsdag skulle jag åka till skåne.
Det går bra för mig nu :mad::banghead:

Jag får nog ringa min nya tandis o höra om tiden i morgon kanske måste avbokas eller om han kan leva med att jag kan få ett hostanfall.
Det här jäkla regnet gör det inte bättre och på onsdag skulle jag åka till skåne.
Det går bra för mig nu :mad::banghead:
Recept på äkta "negerhostmedicin" (ja jag fick det av en afrikansk läkare och han sa negerhostmedicin, fö. är han helgalen) :rofl: :love:

Köp citroner och honung, skär citronen i fyra delar, ta ett glas och fyll det med vatten och lägg ner en citronklyfta i det och ställ det hela i micron och värm tills vattnet börjar koka, ta ut och krama saften ur citronklyftan. Rör ner en STOR sked honung när vattnet svalnat lite och sippa av denna häxbryggd lite då och då när det behövs. Funkar förvånansvärt bra och bättre än apotekets iallafall märkte jag och då har jag tillgång till i princip hela skalan av deras sortiment. Billigt blir det också. :up:

Recept på äkta "negerhostmedicin" (ja jag fick det av en afrikansk läkare och han sa negerhostmedicin, fö. är han helgalen) :rofl: :love:

Köp citroner och honung, skär citronen i fyra delar, ta ett glas och fyll det med vatten och lägg ner en citronklyfta i det och ställ det hela i micron och värm tills vattnet börjar koka, ta ut och krama saften ur citronklyftan. Rör ner en STOR sked honung när vattnet svalnat lite och sippa av denna häxbryggd lite då och då när det behövs. Funkar förvånansvärt bra och bättre än apotekets iallafall märkte jag och då har jag tillgång till i princip hela skalan av deras sortiment. Billigt blir det också. :up:
Låter som något bättre än den smörjan jag försöker dricka nu,smakar blääääääääää!

Gått en sväng med hunden, plockat grönt till hönsen (som envisas med att sitta och trycka i huset trots att de har tak över hela hönsgården) och nu slöar jag och laddar för två dagars jobb.

Matte är en skurk. Missia hade tydligen smitit ut när jag var ut och hängde tvätten och stod nu på bron och vrålade (inte vanligt, hon brukar vänta tyst). Nu snattrar hon hela tiden, förmodligen säger hon "puckomatte, puckomatte"... :cautious:

Kan tillägga att det är inte så kallt, bron är täckt och det finns fåtöljer med fleeceplädar där... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 52 53 54
Svar
1 074
· Visningar
31 426
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 986
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 177
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 501