Vad gör vi? Nu kör vi! Del XLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas mitt snönlad blir sålt nu.. inget i tresse förrän idag, då jag fått två frågor på det :)
Pengarna behövs med alla veterinär och medicinkostnader den här månaden :crazy:

Min chef hade en kund som kom med lite frågor. Hen bara "ja vem hade du talat med"? Kunden bara "ehhh alltså du vet den där eccentriska tjejen, lite galet klädd liksom". Chefen bara "ok törnis"

:rofl:

Och nu kom ett gäng tjejer i yngre tonåren och bara "är det du som är xxxx, vi har läst din blogg". Lite gulliga ändå.
Har alltså vandrat från kontoret till NK för att vi har lite personalkris i butikerna. Vill helst sova men stänger lyckligtviiiiis 20.00

Min bilmeck har varit här. Det är en kopplingscylinder som är trasig. Han har beställt en ny nu på mekonomen och ska hjälpa mig att laga bilen på fredag :bow:
Den kostar dock 1200kr och ska hämtas ut i morgon och jag har inte ett öre kvar på kontot längre. :(

Ska se om jag kan få låna en bil till i morgon annat får jag skjuta på besöket. Hyrbil ingår bara om bilen står på verkstad men felet täcks inte av försäkringen då det räknas som slitage (har kollat upp) och det skulle i så fall bli helt galet dyrt.
Typiskt moderna verkstäder, byta helt aggregat när packningen i det här fallet kostar max en femtilapp. Jag hade klämt dit en o-ring för ett par kronor, det håller.

Beror på hur liten byn är och hur mycket trafik det är,men kul är det :o
Dock kunde dom ju letat upp en parkering eller annan mera lämplig plats

Byn är liten och det är mycket folk som rör sig (motionärer, rastar hundar osv). Det finns inget lämpligt ställe så länge sjöarna är livsfarliga.

Jag skiter fullständigt i att det är roligt, buskörningen här ute har gått väldigt mycket för långt under hela året. Jag ringer inte varje gång jag ser något (då skulle jag inte ha något annat att göra) men när det är rejält över gränsen. Det är en fråga om när, inte om, det blir en ordentlig olycka. Det har hänt flera lindrigare grejor men det har ordnats utan polisinblandning :meh: Ja, förutom när de rev ett ganska rejält plank då.

Jisses vilken dag det har varit.
Jag är riktigt glad över min reaktionsförmåga och agerande.
Idag när jag svängde av en väg och rullade sakta uppför en backe mot en rondell. Kikade av läget i trafiken och såg att personbilen före mig skulle hinna genom rondellen och jag skulle också hinna innan de andra. Jag ligger en bra bit bakom personbilen och smyger fram i låg hastighet, men personbilen vågar inte köra och tvärstannar, jag tvärnitar, varpå jag känner hur både lastbilen bara glider på isen under snön. Insåg rätt snabbt att jag skulle glida rätt in i personbilens bakände och girade snabbt åt vänster och lyckades undvika att köra på personbilen med bara några cm tillgodo.
Sen när personbilen väl åkt, kom inte jag därifrån, lastbilen bara slirade, så fick ut och grusa (tur jag har en hink med grus med mig), så jag kom loss efter en stund, men jag är fortfarande glad att jag lyckades undvika att krocka med personbilen och få stopp på lastbilen innan rondellen, med släpet efter. Då kände jag mig glad.

Back online :angel:
Och är förbannad på min jävla dator. Alla jävla usb uttag har ballat ur så nu funkar inte den trådlösa musen :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Relationer Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
6 353
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 350
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 74 75 76
Svar
1 507
· Visningar
51 913
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka