Vad gör vi? Nu kör vi! Del XLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och väntar på att mannen ska se klart sin serie så vi tillsammans kan se på New Girl och äta salta kex.

Alltså han är inte från en verkstad. Har är dessutom pinsamt billig och gör ett toppenjobb och försöker alltid hålla kostnaderna nere. Han är guld väd!
Bra, annars är det ju mer regel än undantag att det inte jobbar mekaniker utan reservdelsbytare på verkstäderna numera. Jag misstänker att jag är så omodern så jag lagar istället för byter grejer och du skulle bara veta hur många bromscylinderrenoveringar jag gjort genom åren och jag misstänker utan att ha sett det att packningen gått och vätskan runnit ur.

Håller på att få frispel på exet. Email iväg skickat till han där jag inte är så glad på han över att det som vanligt inte händer något, eller så är det som händer helt fel, och så står jag där med ett lån i mina konton som jag är 50% ansvarig för fortfarande TROTS att det skulle vara ordnat före årsskiftet.

Nu vill han ha pengar för en jurist som såvitt jag vet ENBART har dragit upp en ny bodelning, som ser likadan ut som den jag skrev på i Mars (förutom att våra tillhörigheter redan är delade). Varför i hela friden får han en jurist att dra upp papper vi redan har? Varför ordnas inte det här med banken istället :confused::confused::confused:

Häromdagen skickade han mig till min egen bank för att skriva på en fullmakt till min far så att han kan skriva över lånen, min bank såg ut så här :confused::confused::confused::confused::confused: och tyckte att eftersom det nya lånet är i en annan bank måste självklart en fullmakt komma från dem. Skickar exet dit (det var i Torsdags förra veckan, så självklart är banken stängd dagen efter), han svarar ett bra tag EFTER att banken stängt att vi var tvungna att vara där båda två för att skriva på papper :confused: Vilka jävla papper???? En fullmakt ska väl för i helsike inte han skriva på? Betyder det att banken var ok med att få lånen överskrivna på en gång? inte fasiken fick han en fullmakt med sig så den gick inte att skriva på heller.

Nu sitter jag på andra sidan jorden och kommer antagligen inte hem på säker ett par år, vet inte hur han tänkte lösa det här med tanke på att det finns papper på att det han och inte jag som är betalnings ansvarig för lånen. Kul för honom då han självklart inte har mer tillgång till mina konton och därmed lånen än han hade innan och måste därmed förlita sig på att när han sätter in pengar så fungerar automat betalningen som den ska :meh:

Min bank: "han verkar väldigt oorganiserad........det kanske är därför ni skildes"

Det ända bra är att han typ konstant ser till att man vet att man tog rätt beslut, frågan är ju istället hur i helsefyr jag stod ut med den här skiten i de här åren.

Rant over.

Håller på att få frispel på exet. Email iväg skickat till han där jag inte är så glad på han över att det som vanligt inte händer något, eller så är det som händer helt fel, och så står jag där med ett lån i mina konton som jag är 50% ansvarig för fortfarande TROTS att det skulle vara ordnat före årsskiftet.

Nu vill han ha pengar för en jurist som såvitt jag vet ENBART har dragit upp en ny bodelning, som ser likadan ut som den jag skrev på i Mars (förutom att våra tillhörigheter redan är delade). Varför i hela friden får han en jurist att dra upp papper vi redan har? Varför ordnas inte det här med banken istället :confused::confused::confused:

Häromdagen skickade han mig till min egen bank för att skriva på en fullmakt till min far så att han kan skriva över lånen, min bank såg ut så här :confused::confused::confused::confused::confused: och tyckte att eftersom det nya lånet är i en annan bank måste självklart en fullmakt komma från dem. Skickar exet dit (det var i Torsdags förra veckan, så självklart är banken stängd dagen efter), han svarar ett bra tag EFTER att banken stängt att vi var tvungna att vara där båda två för att skriva på papper :confused: Vilka jävla papper???? En fullmakt ska väl för i helsike inte han skriva på? Betyder det att banken var ok med att få lånen överskrivna på en gång? inte fasiken fick han en fullmakt med sig så den gick inte att skriva på heller.

Nu sitter jag på andra sidan jorden och kommer antagligen inte hem på säker ett par år, vet inte hur han tänkte lösa det här med tanke på att det finns papper på att det han och inte jag som är betalnings ansvarig för lånen. Kul för honom då han självklart inte har mer tillgång till mina konton och därmed lånen än han hade innan och måste därmed förlita sig på att när han sätter in pengar så fungerar automat betalningen som den ska :meh:

Min bank: "han verkar väldigt oorganiserad........det kanske är därför ni skildes"

Det ända bra är att han typ konstant ser till att man vet att man tog rätt beslut, frågan är ju istället hur i helsefyr jag stod ut med den här skiten i de här åren.

Rant over.

Gillar bankens kommentar, inte resten!

Kom hem från sjukhuset vid halv fem. Möttes av bästa grannen som skottade min uppfart, en gång till dörren och nere vid stallet :love:

Operationen gick bra, de klarade att ta ut gallan med titthålsoperation :bow:
Det tog 1 h och 40 min enligt ena kirurgen, vet inte om det är lång tid.

Jag har svinont i höger axel och två av "hålen" blöder som fan. Mår i övrigt bra och är glad över att vara hemma i soffan med kisse i knät.

Jag ska äta morfin, ipren och Alvedon. Utöver det ska jag i två veckor ta blodförtunnande med spruta i magen i två veckor. Nackdelen där är att jag måste avbryta behandlingen för cellförändringarna.

Trött som attan men jag är glad över att det är gjort nu. Kram på er :heart

är i valet och kvalet om jag ska köpa en dator på avbetalning... Hittat en vettig för 7000 kr, men det finns inga 7000 på kontot nu :( NetonNet hade iaf 0 % ränta upp till 12 mån, så att ta det på 3 månader hade ju vart bra. Fan hatar att behöva köpa ny dator men att redigera bilder med musplattan vägrar jag :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Relationer Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
6 365
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 354
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 79 80 81
Svar
1 600
· Visningar
54 801
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka