Vad gör vi? Nu kör vi! del XLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning.

Det är glut ("arsel") muskeln på ena sidan som är överansträngd (eftersom det inte är plant på berget och tänker du inte på det så använder du ena sidan mer än den andra).

När den skiter sig skiter sig alla höftmusklerna i princip och det ligger och glappar (jag trillar ju några gånger också så det drar ju iväg flex musklerna).

Tyvärr var jag för sjuk hela hösten för att hålla igång träningen, nu har det varit svårt att få tillbaka det då fokus ha varit på att få hjärnan i ordning (kroppen kan jag pressa ett tag utan träning och nästa gång är enbart 3 veckor så kan förhoppningsvis hålla ihop det). Dansen verkar ha fått igång den :confused::confused::confused: Jag vet inte om det snurras åt "fel" håll.

Jag trodde att det skulle vara bra att jag rörde på mig? Jag promenerar väldigt mycket också, över 10 000 steg utan problem ofta närmare 20 000 och då bor jag vid skrivbordet när jag är här.
Vet du vilken av gluteerna det är?
Och vet du vilken muskel som slappar och låter den överansträngda göra jobbet? I så fall kanske det går att aktivera igång en sån som egentligen ska arbeta, så den överansträngda får ägna sig åt sitt eget så att säga :)

Vet du vilken av gluteerna det är?
Och vet du vilken muskel som slappar och låter den överansträngda göra jobbet? I så fall kanske det går att aktivera igång en sån som egentligen ska arbeta, så den överansträngda får ägna sig åt sitt eget så att säga :)

Jag har någon övning fysioterapeuten gav mig sist så har börjat med den igen :) har dock ingen aning om vilken muskeln det är som skiter i att jobba, bara att han hittade rätt sist och helt plötsligt kunde jag springa igen utan att höften slog i (och jag fick en förklaring till varför musklerna över höften värkte så mycket i fält).

Den började göra ont igen efter i dans träningen i Tisdags, efter enbart "nyp" sedan typ Juli. Har provat att rulla/sitta på tennis bollen när jag sitter i stolen på kontoret. Får väl ta med mig den (bollen, inte stolen).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 943
Senast: pepp
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 351
Senast: Grazing
·
Svar
34
· Visningar
1 775
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 575
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka