Bukefalos 28 år!

Vad händer i Sverige om alla invandrare stoppas på sina jobb?

Jag har inte fått någon tolk när jag besökt en läkare som inte kan tala svenska.
Däremot vet jag att invandrare kan få en tolk när de besöker svenska (eller utländska) läkare vars språk de inte delar.

Fast det har jag faktiskt fått. Men då fick jag leva jävel, fattade inte vad människan sa och det är en
allvarlig kronisk åkomma. Jag vägrade helt enkelt att lämna akuten innan jag fick klarhet i läget.
Det var inte populärt kan jag säga och Svea 87 hade säkert gått därifrån utan att fatta ett skit.
 
Återigen ett osakligt svar.
Vill jag höra om semesterresan är jag helt ointresserad av att höra om morgonpromenader.

Jag var intresserad av att veta hur du tänkte kring generaliseringar av grupper.
Vilket parti anser du att man ska rösta på om man är intresserad av vården eller sjukförsäkringen?

Det beror ju helt på vad man vill förbättra och vad man lägger i betydelsen "god vård". Men centralt är ju att man väljer ett parti som har frågan högt upp på dagordningen. Där är alla partier att föredra framför SD. SD har nämligen i det senaste budgetdebaklet visat att man egentligen bara prioriterar minskad invandring. Första block - höger eller vänster - som erbjuder en deal med färre flyktingar får SD:s budgetröst. Alltså blir vårdpolitiken snarast rysk roulette för SD:s väljare, samtidigt som partiet i de viktigaste frågorna - immigration och integration - i praktiken kommer att få ett mycket begränsat inflytande. Där samarbetar nämligen de andra partierna mycket gärna.
 
Nej det framgår inte och anser man det inte logiskt så får det mer tyngd om man tillhör en av dem som på ett eller annat sätt arbetar med läkarintyg.

Enligt läkare som jag har jobbat mot är svårigheten att koppla diagnosen till nedsatt arbetsförmåga. Det är ju det som försäkringskassan är intresserad av. Och där kan vilken läkare som helst ha svårt att verka övertygande.
 
Enligt läkare som jag har jobbat mot är svårigheten att koppla diagnosen till nedsatt arbetsförmåga. Det är ju det som försäkringskassan är intresserad av. Och där kan vilken läkare som helst ha svårt att verka övertygande.

Ja. Det är ett av problemen.
 
Jag var intresserad av att veta hur du tänkte kring generaliseringar av grupper.


Det beror ju helt på vad man vill förbättra och vad man lägger i betydelsen "god vård". Men centralt är ju att man väljer ett parti som har frågan högt upp på dagordningen. Där är alla partier att föredra framför SD. SD har nämligen i det senaste budgetdebaklet visat att man egentligen bara prioriterar minskad invandring. Första block - höger eller vänster - som erbjuder en deal med färre flyktingar får SD:s budgetröst. Alltså blir vårdpolitiken snarast rysk roulette för SD:s väljare, samtidigt som partiet i de viktigaste frågorna - immigration och integration - i praktiken kommer att få ett mycket begränsat inflytande. Där samarbetar nämligen de andra partierna mycket gärna.


Din osakliga fundering taget ur apropå ingenting besvarar jag med att oavsett vad det gäller är en generalisering för mig något som är sprunget ur ett mönster.
Jag använder mig av generaliseringar.

Du anser alltså att är man intresserad av vård och sjukförsäkringen så kan man rösta på alla partier utom SD.
Jag har redan besvarat funderingen med ett generellt svar där jag påpekade att inget parti av mätbar betydelse lyckats genomföra sina förslag till förbättringar sedan vi gick från arbetskraftsbehov till arbetsbrist.

Förbättringar kan göras med både bibehållna och neddragna resurser med enbart effektivisering och förändrad arbetsmetodik. Idag, och sedan flera år tillbaka, är problemen så stora att de flesta är eniga i att det saknas pengar.
Det har saknats både pengar och idéer i många år, facit finns.
 
Jag har redan besvarat funderingen med ett generellt svar där jag påpekade att inget parti av mätbar betydelse lyckats genomföra sina förslag till förbättringar sedan vi gick från arbetskraftsbehov till arbetsbrist.

Nu förstår jag faktiskt inte vad du menar. Arbetsbrist är en nödvändighet i ett kapitalistiskt system. Det ska vara konkurrens om jobben, det är själva grundtanken. Men inom vården råder ingen arbetsbrist. Där gäller motsatta förhållandet.

Jag tycker nog att särskilt alliansen påtagligt har förändrat vårdsituationen i Sverige på senare år. Tidigare var det långa köer för att hitta en läkare. I dag finns det en uppsjö privata alternativ, men brister på andra håll.
Men om vi återgår till ditt beslut att rösta på SD: hur menar du att en röst på SD kommer att förbättra vården och i så fall, i vilken riktning? Hur kan eventuella extraval (som kostar en kvarts miljard) gynna välfärden? Det har du inte förklarat.
 
Nu förstår jag faktiskt inte vad du menar. Arbetsbrist är en nödvändighet i ett kapitalistiskt system. Det ska vara konkurrens om jobben, det är själva grundtanken. Men inom vården råder ingen arbetsbrist. Där gäller motsatta förhållandet.

Jag tycker nog att särskilt alliansen påtagligt har förändrat vårdsituationen i Sverige på senare år. Tidigare var det långa köer för att hitta en läkare. I dag finns det en uppsjö privata alternativ, men brister på andra håll.
Men om vi återgår till ditt beslut att rösta på SD: hur menar du att en röst på SD kommer att förbättra vården och i så fall, i vilken riktning? Hur kan eventuella extraval (som kostar en kvarts miljard) gynna välfärden? Det har du inte förklarat.

Se där ja. ´Kan du se att det kan finnas en nivå där arbetsbristen är sund och en nivå där arbetsbristen inte är sund?
Vilken av dessa eventuella nivåer anser du att vi har idag i Sverige?

Det finns privata alternativ men i regel är dem uppbundna av avtal med landstinget. För att har fritt fram till de privata vårdalternativen med garanterade korta köer så behöver du i regel ha en privat försäkring.

Om du hade den minsta lilla kännedom om De olika partierna skulle du inte behöva fråga varför människor röstar på dem.
Ett tips fö är att när du är så dåligt påläst fråga istället vad folk röstar på, gör inga antaganden.
 
Moderaterna har tillsammans med de andra i alliansen lyckats förhållandevis bra, jämfört med de andra EUländerna.
Enda undantaget är att vår ungdomsarbetslöshet är förhållandevis hög, men så är våra ungdomslöner också och det hänger liksom ihop

Då så. Du tycker att moderaterna har både en bra bostadspolitik och en bra arbetsmarknadspolitik. Då har du svaret på dina frågor om hur man ska lösa bostadsbristen och arbeslösheten där.
 
Då så. Du tycker att moderaterna har både en bra bostadspolitik och en bra arbetsmarknadspolitik. Då har du svaret på dina frågor om hur man ska lösa bostadsbristen och arbeslösheten där.

Problemet är ju att med dagens nivåer på migration så hinns det inte bygga tillräckligt mycket innan nästa 100.000 är här och behöver bostäder :D
 
Problemet är ju att med dagens nivåer på migration så hinns det inte bygga tillräckligt mycket innan nästa 100.000 är här och behöver bostäder :D

För att? Även den frågan har de olika partierna lösningar på. Lbb har full tilltro till moderaternas politik på området.
 
Då så. Du tycker att moderaterna har både en bra bostadspolitik och en bra arbetsmarknadspolitik. Då har du svaret på dina frågor om hur man ska lösa bostadsbristen och arbeslösheten där.
Sedan är det väl en viss skillnad vad man menar med en bra politik.
En kommunist eller nationalsocialt gläder sig om landet körs bankrutt för då kan dessa partier rycka åt sig makten och bygga upp sina idealsamhällen.
En konservativ, bevarande politik är naturligtvis inte en dans på rosor för de svaga grupperna i landet men på sikt ger möjligheter till tillväxt och bättre tider även för de svaga grupperna.
 
För att? Även den frågan har de olika partierna lösningar på. Lbb har full tilltro till moderaternas politik på området.
Nej, vad jag säger att jag finner att M har totalt sett de bästa lösningarna. Jag gillar dem inte alla, men M är det parti som jag anser bäst tar tillvara mina intressen. Och vi får väl se. Om man i Sverige kommer att agera som i alla andra europeiska länder där nationella partier vuxit sig starka. DVS man närmar sig deras värderingar för att ta röster från dem.....
 
Nej, vad jag säger att jag finner att M har totalt sett de bästa lösningarna. Jag gillar dem inte alla, men M är det parti som jag anser bäst tar tillvara mina intressen. Och vi får väl se. Om man i Sverige kommer att agera som i alla andra europeiska länder där nationella partier vuxit sig starka. DVS man närmar sig deras värderingar för att ta röster från dem.....

Missförstod jag dig när du sa att moderaterna har en bostadspolitik som kan lösa bostadsbristen? De har alltså inte det? Vad är felet på den?
 
Nej, vad jag säger att jag finner att M har totalt sett de bästa lösningarna. Jag gillar dem inte alla, men M är det parti som jag anser bäst tar tillvara mina intressen. Och vi får väl se. Om man i Sverige kommer att agera som i alla andra europeiska länder där nationella partier vuxit sig starka. DVS man närmar sig deras värderingar för att ta röster från dem.....
M var ett parti för mig förr. Tyvärr inte nu dock. Man stod för värderingar som jag kunde identifiera mig med.
Visst, att bli mitten gav makten, men i senaste valet gavs besked hur det mottogs hos kärntrupperna.
 
Missförstod jag dig när du sa att moderaterna har en bostadspolitik som kan lösa bostadsbristen? De har alltså inte det? Vad är felet på den?
Finns inget parti som kan trolla fram 100.000 bostäder/år någonstans. Helt enkelt för att det inte finns 100.000 lediga lgh.
Stockholm? Malmö? Göteborg?
 
Finns inget parti som kan trolla fram 100.000 bostäder/år någonstans. Helt enkelt för att det inte finns 100.000 lediga lgh.
Stockholm? Malmö? Göteborg?

Lbb anser att den moderata bostadspolitken kan. Andra tänker sig att andras partier kan det bättre

Det är väl egentligen bara Annie Lööf som tror att det funkar med trollformeln, jobb jobb jobb, landsbygden.
 
Lbb anser att den moderata bostadspolitken kan. Andra tänker sig att andras partier kan det bättre

Det är väl egentligen bara Annie Lööf som tror att det funkar med trollformeln, jobb jobb jobb, landsbygden.
Och vad anser du att vi ska göra? bygga fler bostäder, skaffa fler jobb?
så ska vi ha det, men var ska vi ta det <;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 010
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 886
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 332
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 172
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp