Bukefalos 28 år!

Vad händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
 

Han är och lämnar in en jacka som var för liten. Min julklapp alltså. Jag trodde han skulle åka direkt efter hem till sig och sen till sin familj men han svänger in här igen också. Vet inte om jag ska följa med eller inte. En i stallet som väldigt gärna tar fler pass och tyckte absolut jag skulle åka. Så nu känner jag mig nästan lite tvingad till det.
Jag borde klara av att hålla mig nykter. Kanske får se detta som en övning?
Känns jobbigt oavsett hur jag gör. Är lite rädd vara själv också och få dumma idéer 😞
 
Han är och lämnar in en jacka som var för liten. Min julklapp alltså. Jag trodde han skulle åka direkt efter hem till sig och sen till sin familj men han svänger in här igen också. Vet inte om jag ska följa med eller inte. En i stallet som väldigt gärna tar fler pass och tyckte absolut jag skulle åka. Så nu känner jag mig nästan lite tvingad till det.
Jag borde klara av att hålla mig nykter. Kanske får se detta som en övning?
Känns jobbigt oavsett hur jag gör. Är lite rädd vara själv också och få dumma idéer 😞
Svårt att veta vad som är bäst angående nykterheten. Men det känns nästan som en större risk om du sitter själv, med tanke på att det inte känns bra för dig att vara ensam. OM du bestämmer dig för att inte åka med, finns det då möten du kan vara med på?
 
Han är och lämnar in en jacka som var för liten. Min julklapp alltså. Jag trodde han skulle åka direkt efter hem till sig och sen till sin familj men han svänger in här igen också. Vet inte om jag ska följa med eller inte. En i stallet som väldigt gärna tar fler pass och tyckte absolut jag skulle åka. Så nu känner jag mig nästan lite tvingad till det.
Jag borde klara av att hålla mig nykter. Kanske får se detta som en övning?
Känns jobbigt oavsett hur jag gör. Är lite rädd vara själv också och få dumma idéer 😞
Tror det är större risk att du mår dåligt om du är ensam hemma, visst går det att intala sig att julen bara är som vilken dag som helst men det är sällan så det känns. Försök ha strategier att ta till när det börjar kännas jobbigt.
 
Måste ha vin och Systembolaget är stängt i hundra år 😭

Nej det måste du inte. Jättebra att det är stängt! Gå på möte, möt dina demoner nykter.

En grej med nykterheten som jag tycker är jätteskön, är detta med att man slipper planera.

Förut var det en massa funderande inför storhelger, röda dagar.
Hur mycket måste jag köpa för att det inte ska ta slut (vilket det ofta gjorde) innan systemet öppnar nästa gång.

Det är en liten sten som lättat från hjärtat.
 
Jag hade mycket hellre haft en helt vanlig helg nu. Det hade jag klarat av. Detta med julen känns alldeles övermäktigt.
Och sen argumentationer med partner om hur och varför jag ska göra. Han har förresten inte åkt än och vill inte lämna mig själv. Så jag blev frustrerad och skrek att jag skiter i julen och din familj och dig!
Det känns inte bra alls. Ingenting känns bra.
Packade men till vilken nytta?
 
Jag försökte planera in men allt blir bara fel.
Vet inte vilket som är värst. Saknaden av pappa, alkoholen eller ensamheten?
Det var väl så att din pappa gick bort vid jul? Eller minns jag helt stolligt nu? Oavsett så är ju högtider som jul i regel alltid ett sånt tillfälle då saknaden av de som inte finns med oss längre blir påtaglig. Och mår man dåligt på andra sätt så förstärks det ofta. För att inte tala om känslan av ensamhet. Så det är inte så konstigt att det känns övermäktigt för dig nu :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 630
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 616
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 131
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp