Bukefalos 28 år!

Vad händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
 

Har ätit en skagenröramacka och druckit kaffe och myst med katten hur länge som helst. Såg på Nyhetsmorgon och en präst som pratade. Hon kändes helt klart vettig. Alla är välkommen till kyrkan oavsett om man tror eller inte. Och sen detta med krig och troende. Sådant jag själv tänkt en del på som hon satte ord på väldigt fint.

Vet inte hur jag ska lägga upp dagen. Hade kunnat gå ut till stallet om jag vill ha sällskap för där är det full rulle just nu. Men samtidigt är det skönt att bara ta det lugnt. Jag går ut lite senare när alla har åkt.
 
Har ätit en skagenröramacka och druckit kaffe och myst med katten hur länge som helst. Såg på Nyhetsmorgon och en präst som pratade. Hon kändes helt klart vettig. Alla är välkommen till kyrkan oavsett om man tror eller inte. Och sen detta med krig och troende. Sådant jag själv tänkt en del på som hon satte ord på väldigt fint.

Vet inte hur jag ska lägga upp dagen. Hade kunnat gå ut till stallet om jag vill ha sällskap för där är det full rulle just nu. Men samtidigt är det skönt att bara ta det lugnt. Jag går ut lite senare när alla har åkt.
Jag lyssnar gärna på präster, trots att jag inte är speciellt troende. De har ofta mycket klokt att förmedla :) .
 
Önskar att 2024 blir det året då jag är nykter och nöjd med det.
Sen önskar jag mig en hund och ett barn. Även om det kanske inte blir så så har jag det som mål. Nykterheten är det enda som är helt upp till mig att se till. Och nån stans det absolut svåraste som det känns just nu att genomföra men jag SKA klara det!
 
Pratade med mamma. Hon trodde jag och partner firade ihop. Och blev lite orolig om jag var ok. Hon firar med min ena moster och kusiner mm. Men undrade om hon skulle komma hit istället eller om jag kunde komma dit. Men jag har stallet ikväll så det går inte.
 
Önskar att 2024 blir det året då jag är nykter och nöjd med det.
Sen önskar jag mig en hund och ett barn. Även om det kanske inte blir så så har jag det som mål. Nykterheten är det enda som är helt upp till mig att se till. Och nån stans det absolut svåraste som det känns just nu att genomföra men jag SKA klara det!
Det är fantastiska önskningar och vilken bra målbild att ta fram när det känns tufft.

Du kommer klara det.
 
Allt är bara fel. Kan inte den här dagen bara ta slut nån gång står inte ut längre 😭
Ring mamma och säg att du jättegärna tar emot hennes erbjudande att komma till dig❣️

Att vara själv just idag är svårt för många. Att dessutom försöka upprätthålla en ny och skör nykterhet under sådana omständigheter är en stor uppgift. Heja dig!

Fina föresatser och önskningar.
 
God jul allihopa ❤️🎄🎅

God jul 🎄🤗

Lumii_20231223_195407587.jpg
 
Försöker tänka på det jag ska vara tacksam över.
Är tacksam över:
Min helt fantastiska katt ❤️
Hästarna ❤️
Fick choklad från några inackorderingar! De verkar veta vad jag gillar dessutom :D
Vänner, släkt.
Bra med listor. De peppar.
Sen …det finns mer o vara tacksam över..om du tänker ett varv till. Vis av erfarenhet. När jag började tänka på vad jag hade så blev listan rätt lång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 630
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 616
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 131
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp