Bukefalos 28 år!

Vad har du sett för film?

Såg en till film ikväll. Eller såg nästan hela. Den hette något med Budapest hotel. Ny. Många superskådisar och 8 i betyg på imdb. Men jag struntade i det sista 20 minuterna. Så hoppig och liksom kvick/speciell så jag tror bara det kan vara nördarna på imdb som älskar den :P Jag fattade inte poängen, men gillar man otroligt speciella filmer kan man ge den en chans.

The Grand Budapest Hotel heter den och jag tyckte att den var toppen! Känner mig definitivt inte som en IMDb-nörd (även om IMDb är en av mina favvoappar :) ).
 
Jag såg den ikväll och tycker också den var bra och välgjord men för låååång! De hade kunnat klippa ner den en halvtimme utan att förlora något. Men kan absolut rekommendera den.
Jag är inte en vän av långa filmer och jag tycker att tendensen är att filmerna bara blir längre och längre. Dock tyckte jag att denna funkade ganska bra tidsmässigt även om jag i förväg hade irriterat mig på längden. Men jag håller med dig, 20-30 min hade nog funkat att klippa den utan att förlora för mycket.
 
You're Not You
(Drama)
"Kate" får vid 35-års ålder ALS och blir beroende av hjälp,
hon och hennes man söker efter någon som kan hjälpa henne i vardagen och
"Bec", en ung, spontan, vild tjej som lever för fester och killar söker jobbet.

Kommentar: Den här var en varm, vacker men också ganska ledsam film som berörde mig djupt.
Den skildrar vänskap, familj och hur det kan se ut när livet helt plötsligt vänds upp och ner.

4,5/5

--------------------------------------------------------

The Way He Looks
(Romantiskt drama)
Leonardo och Giovana är bästa vänner och "Gi" är "Leos"
högra hand eftersom han är blind sedan födseln.
Deras vänskap sätts på prov när en ny kille, Gabriel, börjar i
klassen och båda får känslor för honom.

Kommentar: En lite långsam men fin film som vunnit mängder med utmärkelser
på olika filmfestivaler. Jag tyckte den var sevärd men inget som jag skulle se mer
än en gång, den lämnade mig dock med ett leende och en "feel good"- känsla så
för det får den ett plus :up:

3/5
 
Turist. Var det sex baggar? Har en kvart kvar och tycker bara att det är svart och segt som tuggummi.
 
The Station agent. Gillade den bara. Mysig fast den egentligen kanske inte var mkt till film. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den. Jag börjar. Hjälp! Jag är en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 029
Senast: alazzi
·
Tjatter Varje sommar har vi en stor sommarfest med ett tema. Kläder, mat, musik och "pynt" mm följer temat. I år är temat film. Gästerna får...
Svar
3
· Visningar
224
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 330
Senast: Karro-Lina
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
492
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp