Bukefalos 28 år!

Vad har du sett för film?

Lilla

Trådstartare
Härmar boktråden. Här får man gärna skriva vad man har sett för film. Genre, kort innehåll och åsikt utan att avslöja för mycket.
 
Härmar boktråden. Här får man gärna skriva vad man har sett för film. Genre, kort innehåll och åsikt utan att avslöja för mycket.
Jag såg Unbroken igår och tyckte att det var riktigt bra! Bygger på en sann historia. Om man inte gillar krig, tortyr och elände ska man inte se den men den är så mycket mer än så.
 
Har precis sett The Judge. Drama. Gillade den mycket.

"En framgångsrik jurist återvänder till sin hemstad för sin mammas begravning. Han får snabbt reda på att hans numera främmande far, stadens domare, är misstänkt för mord".
 
Night on Earth - Jim Jarmousch
Mommy - Xavier Dolan (herregud så deppig)
Her - Spike Jonze
The Taking of Deborah Logan - Adam Robitel (skräckis)

Av dessa rekommenderar jag Night on Earth mest, sen Her, sedan Mommy om man verkligen vill deppa ner sig eller nåt (fast den är bra!), och slentriankolla skräckis med The Taking.
 
Såg nyss "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann",tyckte det var riktigt härlig! Har hört att antingen så blev den en succe,eller så var det bara skit,men för mig blev den en succe! Härlig film med glädje!
 
"Tyvärr" rekommenderades det i tv-serietråden North and South med Richard Armitage, som jag därför såg. Och nu är jag som en hormonsprutande tonåring, vilken röst, vilken talang, vilket utseende! Så nu tittar jag på allt han är med i (skäms): Spooks, en tv-serie om mi5 (mycket bra), Marie Lloyd, om englands första kvinnliga teaterstjärna, Hobbit-filmerna (inte min grej med fantasy) och Into the storm (väderkatastroffilm, ingen höjdare annars).
Jag njuter varje sekund :o
 
Såg nyss "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann",tyckte det var riktigt härlig! Har hört att antingen så blev den en succe,eller så var det bara skit,men för mig blev den en succe! Härlig film med glädje!
Jag tyckte bara att den var sådär. Härligt när man kan tycka olika.
 
En duva satt på en gren och funderade på tillvaron.
Mycket speciell film som fortfarande sitter i huvudet en månad efteråt.
 
The Way med Martin Sheen (av Emilio Estevez). En man vandrar leden Camino de Santiago (om man uttrycker det så) i stället för sin avlidne son. Jag gillade den. Natur, långsamt, lagom eftertänksamt samt motvillig vänskap (ungefär som i Station Agent, om ni sett den).

Nu vill jag se Wild bara för att jag fastnade för vandringsgrejen.
 
Interstellar - en scifi film om framtiden fast med en god portion riktig fysik inblandat. 22-årige sonen säger att det är bästa filmen han sett någonsin.
 
Såg i förmiddags "9". En tecknad film, både sorgsen och spännade. Bra betyg från 11-, 17åringen och deras mamma dvs jag.
 
Vi har precis sett Remember sunday. En romantisk film om en kille som har förlorat sitt korttidsminne som börjar dejta en tjej. Söt, lättsam och bättre än jag trodde :) inte lika simpel som den där med Drew Barrymore och Adam Sandaler. Den här va mkt bättre!
 
Interstellar - en scifi film om framtiden fast med en god portion riktig fysik inblandat. 22-årige sonen säger att det är bästa filmen han sett någonsin.
Den tyckte jag var riktigt bra och jag gillar inte sci-fi normalt sett. :)
Jag tittade heller aldrig på klockan och den var väl närmare tre timmar lång och det säger en del.

Jag såg Unbroken igår och tyckte att det var riktigt bra! Bygger på en sann historia. Om man inte gillar krig, tortyr och elände ska man inte se den men den är så mycket mer än så.

Jag såg den ikväll och tycker också den var bra och välgjord men för låååång! De hade kunnat klippa ner den en halvtimme utan att förlora något. Men kan absolut rekommendera den.


Häromveckan såg jag Micke och Veronica och visst, jag har sett den förr men den underhöll väl helt ok och var föredömligt kort.
Jag har lite svårt för "mannen av folket/kvinnan av börd"- teman och lite onödig skämskudde blev det vid något tillfälle men som sagt, lättsam underhållning.

Däremot vill jag varna för Exodus, jag gillar normalt sett historiska berättelser (gärna med bibeltema) men herregud (sic!) - även om det tog dem 40 år i öknen behöver det väl inte kännas så i salongen?!? :wtf: Rekommenderas ej. Till någon.
 
Vi har precis sett Remember sunday. En romantisk film om en kille som har förlorat sitt korttidsminne som börjar dejta en tjej. Söt, lättsam och bättre än jag trodde :) inte lika simpel som den där med Drew Barrymore och Adam Sandaler. Den här va mkt bättre!

Hihihi :D
 
Jag såg precis 12 years a slave. En sann historia, utspelar sig på 1850-talet i södra USA. En svart man, som är en "fri man" med familj och utbildning, blir kidnappad och såld som slav. Riktigt bra film. Hemsk - men bra!
 
Senast ändrad:
Däremot vill jag varna för Exodus, jag gillar normalt sett historiska berättelser (gärna med bibeltema) men herregud (sic!) - även om det tog dem 40 år i öknen behöver det väl inte kännas så i salongen?!? :wtf: Rekommenderas ej. Till någon.

Men åh nej, den har jag ju riktigt längtat efter att se. Räddade inte ens Bale upp det hela? :(
 
The Life Of David Gale - thriller om dödsstraffet i USA med en mycket oväntad vändning och slut. Tolv år gammal men det spelar ingen roll, riktigt bra film.
 
Jag har varit med lilla dottern på bio idag och sett Sune i fjällen. Inte mitt första val om jag skulle välja film om man säger så. Men den var rätt ok.
 
Såg en till film ikväll. Eller såg nästan hela. Den hette något med Budapest hotel. Ny. Många superskådisar och 8 i betyg på imdb. Men jag struntade i det sista 20 minuterna. Så hoppig och liksom kvick/speciell så jag tror bara det kan vara nördarna på imdb som älskar den :P Jag fattade inte poängen, men gillar man otroligt speciella filmer kan man ge den en chans.
 

Liknande trådar

Tjatter Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den. Jag börjar. Hjälp! Jag är en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 003
Senast: alazzi
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 290
Senast: Karro-Lina
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
486
Senast: Yeah but
·
Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
524
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp