Vad har ni för lösningar…..

Jag pratade med min bror och när jag nämnde surefeed så berättade han om en bekant som hade såna och sa att de kan ”krångla” lite ibland.
Att katterna inte alltid gick tillräckligt långt in så den inte känner av chipet tex. och nåt annat som jag glömt nu.

Är det något ni känner igen, ni som har?
Aldrig krånglat. Tre katter så tre surefeed

De måste stoppa in huvudet en liten bit men ingen har haft problem med det. Och de har aldrig någonsin krånglat eller fiskat.

Vill katten som ska äta fritt specialfoder äta av den andra kattens foder? Om inte så skulle du kunna ha en foderautomat som portionerar ut mat till den. Tex Catmate kan ge på inställda tider eller en viss mängd mat per dygn portionerad i små duttar över dygnet. Jag hade det innan surefeed, för att lösa att tunnisen ville småäta och tjockisarna åt för mkt om det fanns mat hela tiden.

Jag pratade med min bror och när jag nämnde surefeed så berättade han om en bekant som hade såna och sa att de kan ”krångla” lite ibland.
Att katterna inte alltid gick tillräckligt långt in så den inte känner av chipet tex. och nåt annat som jag glömt nu.

Är det något ni känner igen, ni som har?
Aldrig haft problem med mina. Dom behöver inte gå särskilt långt in för att locket ska öppna sig.
Mina katter fattade dessutom direkt utan att använda läroläget. Jag la i stinkande kattgodis och dom försökte komma åt det, och kopplade fort vilken dom kunde komma in i och vilken som var låst 👍

Mina katter utfodras 3 ggr per dag och de får man i olika delar av huset så de inte kan sno varandras mat. Jag har även Surefeed, men eftersom mina katter kan bryta sig in i den så gör den ingen större nytta.
Har du huven?

Utan den är de väldigt enkla ta sig in i för en motiverad katt. Förstår inte varför de inte säljs med huven som standar. Men med huven har inte ens de mest motiverade här lyckats.

Har du huven?

Utan den är de väldigt enkla ta sig in i för en motiverad katt. Förstår inte varför de inte säljs med huven som standar. Men med huven har inte ens de mest motiverade här lyckats.

Vissa bryter upp luckan framifrån. Finns lite olika hjälpmedel för det på Etsy, men ibland hjälper inte ens det

Vissa bryter upp luckan framifrån. Finns lite olika hjälpmedel för det på Etsy, men ibland hjälper inte ens det
Jo det var framifrån de kom in här utan huv med. Men med huven kommer de inte åt att få kraft att bryta upp luckan.

Men ja det beror ju helt på individ och vilken teknik de använder vad som ev hjälper. Jag var mest bara nyfiken om de kom in även med huv

Aldrig krånglat. Tre katter så tre surefeed

De måste stoppa in huvudet en liten bit men ingen har haft problem med det. Och de har aldrig någonsin krånglat eller fiskat.

Vill katten som ska äta fritt specialfoder äta av den andra kattens foder? Om inte så skulle du kunna ha en foderautomat som portionerar ut mat till den. Tex Catmate kan ge på inställda tider eller en viss mängd mat per dygn portionerad i små duttar över dygnet. Jag hade det innan surefeed, för att lösa att tunnisen ville småäta och tjockisarna åt för mkt om det fanns mat hela tiden.

Ja, bägge äter gladeligen av bägge sorters mat tyvärr :grin:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

• Intuitivt ätande
  • Roliga saker som barn säger

Hund

Katt, Andra Djur

• Vad för kattras passar mig och sambon?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Dressyrsnackis 20
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka