Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ger jag upp och ska sova, hoppas på en bättre natt inatt! Katten är betydligt nöjdare över den vanliga rutinen så *peppar peppar*

Ses imorgon i en ny tråd gissningsvis ;)
 
Varför blev den inställd?!
Hästen drack till slut så vi kunde äntligen åka hem!

Dagens besök i Helsingborg med vad som slutade med nästan 10 timmar körande i blåst, snöfall och blixthalka hade inte varit nödvändigt om veterinären som ställde "diagnosen" hade gjort sitt jobb rätt från början.
Jag har sen utbildningen till djurvårdare lärt mig att man kan behandla utan operation och att man ska undersöka svalget genom båda näsborrarna. Veterinären var inte inne på min linje alls utan rek op. Antingen här i Östergötland utan fler undersökningar vilket kunde leda till fler operationer eller till Helsingborg för undersökning och en op.
Eftersom jag litade på veterinärens kompetens , jag är ju trots allt inte veterinär själv , så åkte jag för ytterligare undersökningar inför bokad op. Väl där görs en grundlig (normal) undersökning av båda näsborrarna, svalget och lungor och man konstaterar att op inte behövs i dagsläget utan man skickar hem mig för att behandla utan op. Om det inte är försent så kommer allt lägga sig normalt i halsen när inflammationen/infektionen lagt sig och pållan kommer må bra igen. Antiinflammatoriskt och antibiotika. Precis som jag frågade första veterinären om men som hen ansåg vara felaktigt. I värsta fall krävs ändå en op längre fram pga av att rätt behandling inte sattes in i tid....

Känns sådär men nu har vi landat hemma ! ;)
 
Hästen drack till slut så vi kunde äntligen åka hem!

Dagens besök i Helsingborg med vad som slutade med nästan 10 timmar körande i blåst, snöfall och blixthalka hade inte varit nödvändigt om veterinären som ställde "diagnosen" hade gjort sitt jobb rätt från början.
Jag har sen utbildningen till djurvårdare lärt mig att man kan behandla utan operation och att man ska undersöka svalget genom båda näsborrarna. Veterinären var inte inne på min linje alls utan rek op. Antingen här i Östergötland utan fler undersökningar vilket kunde leda till fler operationer eller till Helsingborg för undersökning och en op.
Eftersom jag litade på veterinärens kompetens , jag är ju trots allt inte veterinär själv , så åkte jag för ytterligare undersökningar inför bokad op. Väl där görs en grundlig (normal) undersökning av båda näsborrarna, svalget och lungor och man konstaterar att op inte behövs i dagsläget utan man skickar hem mig för att behandla utan op. Om det inte är försent så kommer allt lägga sig normalt i halsen när inflammationen/infektionen lagt sig och pållan kommer må bra igen. Antiinflammatoriskt och antibiotika. Precis som jag frågade första veterinären om men som hen ansåg vara felaktigt. I värsta fall krävs ändå en op längre fram pga av att rätt behandling inte sattes in i tid....

Känns sådär men nu har vi landat hemma ! ;)
Den vetten hade fått ett telesamtal från mig i morgon :down::idea:
 
NU har jag varit ute och sprungit med bekanting :D Kändes smått overkligt stundtals. Unghunden drog mig jättefint och var hur glad som helst, allt var mörkt och lugnt ute på skogsvägarna och framför mig sprang den person som jag alltid fascinerats enormt av (pga hur han tränar, hans inställning till det mesta osv). Att jag skulle kunna springa tillsammans med honom har fram tills nu känts helt otänkbart, jag är för otränad osv.

När vi hade sprungit klart vår gemensamma sträcka (4,2km :D ) så sa han att jag sprungit mycket bättre än han väntat sig :p Jag valde att ta det som en komplimang.

Och justja, när jag sedan gick hemåt släppte en bil över oss vid ett övergångsställe. När han skulle åka vidare vevade han ner rutan, sedan ropade han "Fan vad bra ni syns! Jag brukar skälla på de som inte syns, men ni syntes så bra att jag måste berömma det!" :D Det är visst bra att dränka sig i reflexer.
 
Sitter och småler efter gårdagens ridlektion det var tre månader sedan sist. " min" vita farbror ludd och jag jobbade åt samma håll jag fick vara med och bestämma nästan hela tiden :love: Mina muskler är dock inte lika glada :p. Funderar på om jag kommer ur sängen i morgon. :rofl: Ja ja det är morgondagens problem
 
Jag tittar på dokumentären om kvinnor inom data- och teknikbranschen från UR som går på SVT2 nu. Sjukt intressant!! De får ju massor med skit för att de är kvinnor. Mycket värre än kvinnor som gör karriär i andra yrkesgrupper. Skrämmande att det fortfarande är så!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 043
Senast: exotic
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 318
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 794
Senast: Gry
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 883
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp