Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rök ihop med den märkliga personen på jobbet idag.

Han klagade på att jag satt tyst och jobbade. Så jag svarade att det varken gick att prata eller vara tyst utan att få skäll. Han replikerade med att då fick jag väl gå till chefen och klaga igen.

Då brann mina säkringar.
Dels har jag varit extremt noga med att INTE nämna några namn när jag pratat med arbetsledare och chef. De har fått lista ut själva vem det gäller. Jag har dessutom sagt att jag inte ville att han skulle få ett samtal.
Min önskan var endast att byta kontor och jag berättade varför.

Nu fräste kollegan att jag klagat på honom. Jag tog honom mellan fyra ögon och sa att han skulle ha fullständigt klart för sig att jag aldrig sagt hans namn och att min enda önskan var att lösa min egen arbetssituation. Han påstår att chefen sagt något annat.

Så jag mailar chefen, som förvånat svarar att hon mycket tydligt klargjort att jag inte nämnt namn och att samtalet med honom ägde rum mot min vilja.

En av dem ljuger. Och jag mår dåligt. Orkar jag gå till jobbet och vänta på tjuvnyp varje dag.

Jävla skitsituation.

Urk.

Hoppas för det bästa för dig :heart

Man ska inte ha så på en arbetsplats :cry:
 
Det är aldrig en enda sak som går fel på jobbet när det väl börjar utan det blir 100 st samtidigt :crazy: :nailbiting: :cry:

Imorgon är det väl bara att le och börja kl 4 :banghead:
 
Jag fryser som rackarn också! :rage:
Värmepannan har varit svag samarbetsvillig sedan i höstas, och det märks såklart mer ju kallare det blir. Sitter stilla med fyra filtar, en värmeflaska och en stor kopp te, plus en chokladkaka jag hittade i ett skåp, samtidigt som jag läser på om glukokortikoider, stress och fettinlagring. :cautious:

Ute är det is med vattenhinna på, går inte ens att gå ut och träna. :rage:
Vill ha sommar.
Jag kan VARMT ( ;) ) rekommendera elfilt!! Älskar min när jag sitter/ligger i soffan. Det är SÅ skönt att värma rygg och rumpa när det är kallt och ruggigt ute (och kanske inte så varmt inne heller)....
 
Fast numera står det på polisens hemsida att man kan öppna eftersom de har vattenstämpel och speciella papper som gör att det inte går att förfalska. Dessutom gäller pappret ett år så det ska gå att använda flera gånger. Jag beställde hem ett till praktiken här i höstas.
Ja men kravet var oöppnat så.
Har aldrig varit med om det förr utan visat samma på flera ställen.
Vet att det gäller ett år så.
Ska arbeta med barn så inga problem att visa upp sånt, men var inte beredd på att de skulle kräva ett oöppnat då jag aldrig varit med om det. Men nu så har jag det så nu är det lugnt
 
Ja men kravet var oöppnat så.
Har aldrig varit med om det förr utan visat samma på flera ställen.
Vet att det gäller ett år så.
Ska arbeta med barn så inga problem att visa upp sånt, men var inte beredd på att de skulle kräva ett oöppnat då jag aldrig varit med om det. Men nu så har jag det så nu är det lugnt
Egentligen tror jag inte att de kan kräva det i och med att det står att man kan använda samma intyg på flera arbetsplatser, men det kan ju vara dumt att tjafsa om det när man får ett jobb. ;) Men sen verkar många skolor inte vara medvetna om att man numera får göra det, vi diskuterade det på min praktikplats och den rektorn kollade upp det. Jag hade med mitt oöppnat för säkerhetsskull men passade på att fråga och då tog rektorn reda på hur det var eftersom det var bra att veta för hen i framtiden.
 
Reser inte så mycket och aldrig till fina ställen så känns extra kul att ha bokat en svit på fyrstjärnigt hotell på Amalfikusten i juni!

D8751-1.jpg
 
Hemma efter jobbet. Trött som vanligt. Imorgon läkarbesök igen, vet inte om jag orkar föreslå fortsatt låg sjukskrivning eller om jag bara ska gå ner lite på tid istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 043
Senast: exotic
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 316
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 794
Senast: Gry
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 883
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp