Vad i hela friden gör vi del XXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tror jag att hon nämnde med! Och så ville hon kolla D-vitamin och sköldkörteln. Så jag lär vara blodlös på måndag när jag ska ta blodproven. Jag är så rädd att jag svimmar och spyr och blir sängliggande efter att ha tagit blodprov, så det blir roligt. Två gånger har jag hamnat på akuten efter att ha tagit blodprov för att dom inte låter mig sitta eller ligga kvar i en liten stund, dom har istället skickat ut mig så att jag ramlat och slagit mig när jag svimmat igen. (Även om jag sagt till att jag blir fruktansvärt dålig efter i förväg.)

Be att få försöka ta prover med lugnande i kroppen.

När man är så där rädd som du är så borde dom kunna erbjuda lugnande åt dig.
 
Oj, jag blir alltid erbjuden att ligga ner när jag säger att jag är spruträdd.

Jo, jag får ligga ner när jag tar blodproven, men jag är så stressad att jag svimmar både när jag tar blodproven och 2-3 gånger efteråt med. Så jag skulle behöva sitta kvar i 15-20 minuter efter så att jag inte svimmar när jag går. Men det har dom inte tid med. :(
 
Be att få försöka ta prover med lugnande i kroppen.

När man är så där rädd som du är så borde dom kunna erbjuda lugnande åt dig.

Det ska jag fråga om! :) Tack för rådet! Jag sitter snällt och låter dom ta alla prover, och går alltid och tar, gråter inte och är avslappnad innan, men blir hemskt stressad när dom väl tar proverna.
 
Jo, jag får ligga ner när jag tar blodproven, men jag är så stressad att jag svimmar både när jag tar blodproven och 2-3 gånger efteråt med. Så jag skulle behöva sitta kvar i 15-20 minuter efter så att jag inte svimmar när jag går. Men det har dom inte tid med. :(
:(
 
Jo, jag får ligga ner när jag tar blodproven, men jag är så stressad att jag svimmar både när jag tar blodproven och 2-3 gånger efteråt med. Så jag skulle behöva sitta kvar i 15-20 minuter efter så att jag inte svimmar när jag går. Men det har dom inte tid med. :(
Be dom leda dig till väntrummet så kan du sitta där.
 

Det är lite tråkigt, speciellt eftersom att jag berättar hur känslig jag är innan. Men brukar få det hurtiga "Det ska nog gå bra idag också". Sambon har lovat att bära mig därifrån på måndag, så då kanske jag inte svimmar på vägen ut i alla fall!
 
Be dom leda dig till väntrummet så kan du sitta där.

Jag tar mig inte ens till väntrummet innan jag ramlar ihop igen då jag inte kan gå mer än ett par steg, men Sambon följer med och bär mig på måndag. :) Jag svimmar väldigt lätt som det redan är och svimmar "regelbundet" varje vecka, om jag t.ex. ställer mig för fort, så han är van i alla fall.
 
Det ska jag fråga om! :) Tack för rådet! Jag sitter snällt och låter dom ta alla prover, och går alltid och tar, gråter inte och är avslappnad innan, men blir hemskt stressad när dom väl tar proverna.

Jag har sådan klaustrofobi att jag måste ta lugnande när jag gör MR. Jag får inte panik men mår så dåligt och hyperventilerar mm och det går ju inte att ha det så i 1 timme insåg jag efter typ 24 gånger så jag bad om lugnande.

Numera är det uthärdligt :D
 
Jag har sådan klaustrofobi att jag måste ta lugnande när jag gör MR. Jag får inte panik men mår så dåligt och hyperventilerar mm och det går ju inte att ha det så i 1 timme insåg jag efter typ 24 gånger så jag bad om lugnande.

Numera är det uthärdligt :D

Jag tyckte det var lite mysigt med MR. :D Men då vet jag att jag kanske kan fråga om lugnande i alla fall!
 
@Mia_R såg det efter mitt inlägg. Därför jag tog bort det ;)

Visst kan kvinnor lida av för högt hb också. Är nog vanligare för att män som grupp ligger högre naturligt än kvinnor. Jag har mött 1 kvinna med polycytemia vera vilket ger för högt hb (vilket egentligen beror på för många röda blodkroppar). :)
 
Jösses, kylskåpet drog just igång så att jag trodde att grannen hade fått spader och börjat borra i väggen :nailbiting: Tur att jag redan gett upp försöket att sova och att jag är på jobb - hade inte stått ut med det här oväsendet hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 699
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 449
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: Liten
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 447
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp