Vad i hela friden gör vi del XXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mätt fortfarande efter pizzan.
Måste komma på vad jag ska laga för mat idag sen.
Nu kolla lite på en serie och sen sova :)
 
Mellan 02:00 och 04:00 är det något speciellt med natten. Speciellt på sommaren. Den är så levande, så annorlunda fast allt är tyst och stilla. Det är väldigt vanligt att det är helt vindstilla och nästan varmare än på dagen. Men det är inte lika varmt överallt utan det är som om det är olika lager av varmare och kallare luft som dansar runt varandra. Man märker det när man går och plötsligt så går man igenom ett varmare lager luft och så tar man ett steg till och så är man plötsligt i ett kyligare luftlager.

Stillheten vid den tiden är något väldigt speciellt. Det är så tyst och de få ljuden man hör kommer lååååångt bortifrån. Som ljudet från ett tåg som hörs långt bort i fjärran. Eller någon sällsynt gång en bil. Däremot är det väldigt tyst från djuren. Inte ens korna låter på natten när vi går förbi deras hage. Ibland kan det prassla och stampa till i någon buske precis bredvid en men det är väldigt sällan.

Men det som verkligen är fantastiskt är alla dofterna som slår emot en ute i natten. Ibland är det som att gå in i en vägg av dofter. Det är sällan dofterna blandas utan varje doft är som ett litet, litet universum i sig. Antar att det har att göra med att det är så vindstilla att de olika lagrerna av varm/kall luft är så sepererade på natten. Varje lager av luft bär en doft med sig. Och eftersom det inte blåser så blandas inte dofterna med varandra.

Sommarnätter alltså :love: :love:
 
40 minuter kvar av arbetsnatten. Skönt, hem å sova direkt för klockan ringer redan 12.45 så blir knappt ens 5 timmar sömn. ska följa med mamma till Borlänge. Men får sova ett par timmar innan jobbet inatt.
 
Vaken dricker kaffe. Undrar vad som hänt med mej jag som alltid varit morgontrött har förvandlats till morgonpigg. Kanske beror på att jag har börjat jobba mån-fred och fått regelbundna arbetstider för första gången på många många år. Eller åldern
 
Lyckades med konststycket att slå in fel kod på larmet på jobbet. Fick panik och glömde av vilken kod vi hade och voila! Larmet gick. Tog ett jäkla tag innan jag fick tag i rätt person som kunde hjälpa mig och vi kunde återkalla Securitas

Ja ja som Chefen sa sånt händer och nu vet vi att du är på plats... och det rejält :rofl:

Bara för att man är ny och ska vara själv resten av veckan :D
 
Lyckades med konststycket att slå in fel kod på larmet på jobbet. Fick panik och glömde av vilken kod vi hade och voila! Larmet gick. Tog ett jäkla tag innan jag fick tag i rätt person som kunde hjälpa mig och vi kunde återkalla Securitas

Ja ja som Chefen sa sånt händer och nu vet vi att du är på plats... och det rejält :rofl:

Bara för att man är ny och ska vara själv resten av veckan :D

Trevligt med en cool chef :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 980
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 951
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp