Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför luktar det häst i Tvärbanans vagnar?
Har känt det förut..![]()
Nä tror inte det,Är det något stall/ridklubb längs den? Jag tänkte ifall det ofta är de i stallkläder som åker den.
Blir oftast potatis av nån anledning.Meh.
Kvällsmaten smakade BARA salt, en boende ville inte äta p.g.a att det inte smakade bra.
Det syntes lång väg, det är en som annars äter det mesta utan ett ord, och nu gick det inte alls.
En anhörig satt med och ba "joo! ät nu, köttgryta som är så gott!"
Jag hade god lust att be personen smaka själv.
Kan man inte bara respektera när någon rent ut säger "jag vill inte ha mer?" vi kan när som helst be om fil/smörgås/gröt om vi blir hungriga så det finns liksom ingen mening med att tvinga i sig mat för den sakens skull.
(jag vet, eftersom det händer rätt ofta att jag ber om alternativ... Till lunch idag var det isterband, igår bruna bönor och fläsk
Maten är inte dålig, bara att den är anpassad för de äldre...
Dessutom ALLTID, alltid potatis till. Jag är så äckligt less på potatis nu![]()
Jag brukar råsteka potatis, jag blev också "potatisförgiftad" som barn för farsan skulle ha kött och potatis, potatis och kött och kött och potatis 365 dar om året om inte mamma satt stopp för det.Uppvuxen på potatis till allt så jag förstår dig! Köper sällan hem det just pga att jag fortfarande är less på det, det bästa är att mina syskon är likadana. Det äts nästan aldrig potatis våra hem och äts det blir det alla annan potatis än mandel![]()
Jag brukar råsteka potatis, jag blev också "potatisförgiftad" som barn för farsan skulle ha kött och potatis, potatis och kött och kött och potatis 365 dar om året om inte mamma satt stopp för det.
Kalops är min fasa fortfarande.
Idag blir det lasagne, jag hittade nötfärs igår där det var hål på plasten och går ut på söndag som kommer. Jag är inte ett dugg känslig för dylikt, i min barndom paketerades köttfärsen i papper och kunde vara både 2 och flera dagar gammal sen malningen och än har jag aldrig fått rännskita av den så hål på plasten är ett icke-problem.![]()
Vill du förresten ha vetemjöl när jag kommer? Jag har, typ, mycket.![]()
Bra, enda felet med mjölet var att påsarna ytterst på pallen blivit fuktiga och då slänger man naturligtvis allt.Ja tack gärna! Det går åt här hemma, tycker det är gott med hembakt bröd och jag är inte kinkig på datum![]()
Bra, enda felet med mjölet var att påsarna ytterst på pallen blivit fuktiga och då slänger man naturligtvis allt.
Jag räddade 60 kilo.![]()
Jag har en smörgåsgrill redan men nån annan här i tråden kanske behöver en? Jag är också helt emot att hiva grejer bara för sakens skull liksom och skänker eller lägger ut på Tradera.@MacGyver har du nytta av en smörgåsgrill? Fick en paninigrill i julklapp och har tänkt hiva min smörgåsgrill men den funkar hur bra som helst och då fixar jag inte att slänga iväg den
Jag börjar ana antydan till samlarmani![]()
var inte mycket bättre idag, men har klarat av att jobba i alla fall.Sova är bästa medicinen sägs det ju, lägg till lite snarkningar med så blir det garanterat komplett.
Hoppas du piggar på dig![]()
Ja, jag har ingen aning, jag går ju på vad jag hört från andra. Jag har aldrig varit där själv, men skulle va kul att besöka det någon gång för att uppleva norrland på riktigt.@RedHyuuga jag vet inte hur många ggr jag ska upprepa detta men vi kan lugnt säga att du inte är den enda som säger så ang mygg.
Det är en myt att det är mygg i hela Norrland
Jag är uppvuxen i Lappland och kan inte minnas att vi hade myggrika somrar. Visst i stugan fanns det miljoner och finns det än idag men det är det enda stället jag har upplevt som myggrikt.