Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 593
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej tydligen svårt. Är laddtrycksregulator till en seat ibiza 2012a. Men ev har dom hittat en som dom ska prova (det satt en på en motor dom köpt till en annan bil), inte säkert den funkar men dom skulle återkomma i em med resultatet.
Vad sitter det för maskin i den karossen?

Alltså, när man vaknar 8 på morgonen vid att mobilen börjar spela samma musik och med samma volym som min klockradio gjorde på 80-talet så börjar man ju undra lite.

1: Jag har ingen radiomottagare i mobilen.
2: Mobilens väckning var ställd på 9, alltså en timma senare.
3: Musiken stängdes av efter c:a en minut.
4: Den kan INTE spela så högt.
5: Väckningsfunktionen kan inte heller spela musik.

Det här är bara en liten detalj av allt som händer här, det är numera så vanligt så det blivit helt normalt och när nåt blivit normalt så slutar man bry sig. Det skulle bara vara roligt att få veta vem-vilka som rumsterar här, fast jag har mina aningar. :)
I morse var det dags igen, mobilen startade av sig själv och hade flyttat sig till "tv-sidan" (på skärmen alltså) fast jag ALLTID ställer den på startskärmen där klockan är. Den ligger på golvet nån meter från hängmattan där jag sover. :cautious:

Vad sitter det för maskin i den karossen?
Tsi motor. En problem motor tydligen :meh: och jag har fått måndagsexemplaret verkar det som. Förra ägaren bytte turbo januari 2014. Jag fick byta styrboxen eller nått sånt januari 2015. Och nu laddtrycksregulator januari 2016 :wtf: köpte en ny bil för att slippa sånt här :turd:

Tsi motor. En problem motor tydligen :meh: och jag har fått måndagsexemplaret verkar det som. Förra ägaren bytte turbo januari 2014. Jag fick byta styrboxen eller nått sånt januari 2015. Och nu laddtrycksregulator januari 2016 :wtf: köpte en ny bil för att slippa sånt här :turd:

Ring en Volkswagen eller Skoda verkstad och fråga om de har delen på lager, det är samma motorer i alla 3 biltyperna.

Ring en Volkswagen eller Skoda verkstad och fråga om de har delen på lager, det är samma motorer i alla 3 biltyperna.
Bilen är på den verkstad som haft den tidigare redan. Aktoriserad, hade det vart min gamla 9000 hade jag låtit pojkvännen eller pappa fixa eventuella fel :p

Av någon outgrundlig anledning är den sämst av dom 3,kanske för att dom åtminstone i början kom från spanien om jag inte missminnner mig ( jobbade på Kista bilcentrum när Seat kom )

Har precis kollat vart vår kattstapel är, och den har inte lämnat Tyskland än så beräknar att den kommer i slutet av veckan eftersom den är under transport :)

Du är snabb du! Hur som låter jag nog verkstaden fixa det :p
Ja är det nåt jag blivit snabb på så är det att spåra upp reservdelar jorden runt. Sist var det keramiska kondensatorer och en radiostyrning jag tog hem från kina och om 3 veckor kommer nästa lass reservdelar som ska in i förrådet i elektroniklabbet.

Samma typ av regulator du har där sitter i min Volvo men är bara en dummy för att bilen ska gå att besikta, kablarna i det + styrdatorns kablage är hopknutna och ligger i en härva i boxen där styrdatorn ska sitta, ingen kabel är ansluten då motorn är en traditionell högtrycksdiesel med fulltrycksturbo men allt ser ut som en standardmotor till en 850 men det är bara utanpå och besiktningen ska inte bry sig så länge röktätheten inte överstiger värdena. Hur jag lyckats med det, tja, mekaniskt varvstopp på 2,500 varv när man besiktar för som nötterna på besiktningen annars gör dvs. tokvarvar när dom mäter, då är värdena käpprätt åt h*lvete och har inget alls med verkligheten att göra.

I stallet. Har gått ett varv och mockat till alla eftersom hästarna fått gå in tidigt och äta eftermiddag inne då det blåser halv storm och regnar på tvären. Ska skrapa leran av min grabb och ge honom en ordentlig rykt tänkte jag. Vill verkligen inte gå ut idag i onödan.

Bah #1 - man kan inte betala frakten på plats hos Schenkerombud längre så jag fick ta med paketet hem igen :banghead:
Bah #2 - A och jag trotsade duggregnet och åkte ner till marknaden på vaksalatorg, men hälften av knallarna hade klappat ihop och åkt. Har aldrig varit med om en så öde marknad! Kunder fanns det, men knappt några försäljare. :banghead: Fick iaf köpt munkar och brända mandlar, men inget te eller något annat.

Nu är vi iaf hemma i soffan. Lasagnen står i ugnen och filmen är laddad i spelaren :up:

Stackars neurlog, det är inte lätt att smärtlindra någon som testat det mesta och som medicinerna slutar fungera på efter ett tag.

Nu har jag hängt tvätt, ätit middag, tömt och fyllt diskmaskinen, skrubbat spishällen + kakel, vikt ren tvätt och kan somna sittande.... Hoppas att kroppen vänjer sig vid att stiga upp på mornarna snart för detta är jobbigt.

Meh.
Kvällsmaten smakade BARA salt, en boende ville inte äta p.g.a att det inte smakade bra.
Det syntes lång väg, det är en som annars äter det mesta utan ett ord, och nu gick det inte alls.
En anhörig satt med och ba "joo! ät nu, köttgryta som är så gott!"
Jag hade god lust att be personen smaka själv.
Kan man inte bara respektera när någon rent ut säger "jag vill inte ha mer?" vi kan när som helst be om fil/smörgås/gröt om vi blir hungriga så det finns liksom ingen mening med att tvinga i sig mat för den sakens skull.
(jag vet, eftersom det händer rätt ofta att jag ber om alternativ... Till lunch idag var det isterband, igår bruna bönor och fläsk :yuck:
Maten är inte dålig, bara att den är anpassad för de äldre...
Dessutom ALLTID, alltid potatis till. Jag är så äckligt less på potatis nu :rofl:

Dessutom ALLTID, alltid potatis till. Jag är så äckligt less på potatis nu :rofl:

Uppvuxen på potatis till allt så jag förstår dig! Köper sällan hem det just pga att jag fortfarande är less på det, det bästa är att mina syskon är likadana. Det äts nästan aldrig potatis våra hem och äts det blir det alla annan potatis än mandel :wtf:

Skulle tro att det är för att det är enklast för de flesta att äta.
Någon dag fick de spagetti, det verkade mer eller mindre hopplöst, personalen borde kanske ha skurit den lite...

Och apropå det kan jag skära maten själv nu!! :banana:
Armträningen är i full gång även den och det går verkligen framåt!

Idag körde jag dubbla pass med typ 30 min mellan :D

Först 20 min trapp/Armträning, sen 30 min sittgympa (skall icke underskattas!) och visst är jag trött i knät, men axeln känns förvånansvärt bra.
Har inte haft ortosen på hela dagen och har heller inte saknat den :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
256
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 73 74 75
Svar
1 491
· Visningar
53 770
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 315
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Förslag på passande matskål?
  • Annonsera mera hundar 2