Fast det finns ju röklådor man sätter/lägger in i grillen, så torde ju inte vara så svårt.
Ska man bara röka behövs ju bara några kol runt om.
Det är inte så enkelt som att bara slänga in en röklåda i grillen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det finns ju röklådor man sätter/lägger in i grillen, så torde ju inte vara så svårt.
Det är inte så enkelt som att bara slänga in en röklåda i grillen![]()
Misstänker att det kan bli påsk i helgen, påskliljorna börjar så smått visa gula knoppar mitt i allt det gröna![]()
Tänkte att det nog var en bild där uppifrån. Kallt som satan hur länge som helst och snö i månader. Burrrr jag är en vekling@Galant: Just ja, den där bilden togs vid påsk när jag var hos särbon i Dorotea så det ser inte ut så där här utanför Falun nu![]()
Det blir för varmt och det kan hända att rökveden börjar brinna=det blir ingen röksmak. Som med allt annat ger övning färdighet så omöjligt är det inte. För mig är det inte värt besväret eftersom jag röker hela större köttbitar som ändå tar en hel dag i en dedikerad rök. Att då springa och passa ännu oftare i tex en klotgrill är för drygt (jag är lat också).
I en lokgrill eldar du i den lilla lådan på sidan om du vill röka eller köra långsam bbq-grillning. Det är betydligt enklare att hålla koll på temperaturen i en sådan.
Min rök har ett separat eldningsutrymme för värmeveden så jag slösar inte med rökveden för det. Plus att jag kan elda med vad som helst, den röken kommer aldrig i kontakt med det jag röker.
En röklåda kan vara ett alternativ men jag tror på att inte göra saker svårare än de behöver vara. Så kanske är det bättre att låta grillen vara grill och satsa på en bra rök.
Tänkte att det nog var en bild där uppifrån. Kallt som satan hur länge som helst och snö i månader. Burrrr jag är en vekling![]()
Vi har varit inne på en sån du har på bilden @athena_arabians men sen grillade jag på jobbet i en weber klotgrill med termometer och rätt bra funktion med ventilering av luft så blev vankelmodig redan där. Nu ska lokgrill vägas in också![]()