Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Naturen följer årstiderna och bryr sig inte särskild mycket om religiösa påhitt som att räkna dagar efter påhittade datum ...

Det blir för varmt och det kan hända att rökveden börjar brinna=det blir ingen röksmak. Som med allt annat ger övning färdighet så omöjligt är det inte. För mig är det inte värt besväret eftersom jag röker hela större köttbitar som ändå tar en hel dag i en dedikerad rök. Att då springa och passa ännu oftare i tex en klotgrill är för drygt (jag är lat också :p).

I en lokgrill eldar du i den lilla lådan på sidan om du vill röka eller köra långsam bbq-grillning. Det är betydligt enklare att hålla koll på temperaturen i en sådan.

Min rök har ett separat eldningsutrymme för värmeveden så jag slösar inte med rökveden för det. Plus att jag kan elda med vad som helst, den röken kommer aldrig i kontakt med det jag röker.

Humm det tål att tänkas på nått varv till vad vi ska ha för grill. Tack för svaret :up:

Fast det finns ju röklådor man sätter/lägger in i grillen, så torde ju inte vara så svårt.
Ska man bara röka behövs ju bara några kol runt om.

En röklåda kan vara ett alternativ men jag tror på att inte göra saker svårare än de behöver vara. Så kanske är det bättre att låta grillen vara grill och satsa på en bra rök.

Bara så att ni vet så är det här helt och hållet @Galants fel (nytagen bild):
12940767_988694204550763_1022446074_n.jpg

:mad: :D

Nya mediciner uthämtade. Visade sig vara samma sort som min schizofrena vän ätit tidigare. Får väl hoppas de funkar bättre för mig.

Vi har varit inne på en sån du har på bilden @athena_arabians men sen grillade jag på jobbet i en weber klotgrill med termometer och rätt bra funktion med ventilering av luft så blev vankelmodig redan där. Nu ska lokgrill vägas in också :nailbiting:

Jurrasic Park eller Skenet bedrar, det är frågan :p
Och vad jag ska äta, borde äta, men vet inte vad. Inte sugen på nåt, men ändå hungrig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 68 69 70
Svar
1 397
· Visningar
50 202
Senast: MJLee
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 505
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 323
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna