Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag håller på att kollapsa totalt. Min kropp är på väg att säga upp sig fullständigt. Med anmälan till arbetsmiljöverket. Jag tror att det är psyket som tar sig enbart och rent fysiska uttryck. Men jag är psykiskt sett i kanonform. Tror jag. Känns så iaf. Är faktiskt lite rädd att jag stängt av/ner och jag vet att det är det absolut sämsta jag kan göra eftersom jag inte låter mig sätta på det igen...

Sitter pa camping har i Santa Rosa i Californien. Det ar 30*C med en sval skon vind och grillen bade luktar och later. MUMS. I morgon ska pick-up trucken in och fa turbon kollad :meh:. Jag tror den behover bytas, Maken hoppas pa ett lager. Under tiden gar det inte direkt nagon nod pa oss ... fast det ar en bit till kompisarna i "the bay area" ... tur vi har en bil till sa vi kan kora dit.:p

Vi har kort runt lite i "sta'n" i dag och jag lyckades komma ihag att ta med kameran. Vi hade redan atit lunch nar vi kom till Amy's, sa dit far vi ga for att ata lunch en annan dag. Jag ar helt fascinerad over hur fint taket ar med plantering.

D7K_1729_zps23nevtfl.jpg

Pa "fairgrounds" har i Sonoma County har man en galopp bana (och sa oandligt mycket mer) med en 9 hals golfbana inuti. Tala om att maximera utrymmet.

D7K_1736_zpspmcktwmg.jpg

Har sitter vi och forundrar oss over hur GRONA Californiens kullar ar nu. I vanliga fall ar graset gult och torrt ... men nu ser det fantastiskt ut.

IMG_0296_zpssvewyhnr.jpg

@athena_arabians Tankte pa dig idag nar vi handlade i den mycket stora "Mexar affaren" runt hornet. Fantastiska varor, (Vad sags om avbenade kyckling brost for $4 (30 kronor) ?) brodet (typ fralla) kostade en krona styck. Forutom all chili (losvikt eller paketerat, torkad eller farsk) fick den har skonheten mig att tanka pa dig. :p

IMG_0294_zpslsb8f7hy.jpg

Jaha dottern hemma med ont i huvudet, halsen och öronen men ingen feber åtminstone... *suck* Det betyder att hon halkar efter igen och kommer att må dåligt över det. :(

Så nu tror dom på njursten igen. Läkaren lovade att inte skicka hem med mig med 3 st Diklofenac.

Röntgen av urinvägarna kl 10. Är den bra så vet dom inte varför jag har ont men jag får åka hem.

Väntar på att frukosten ska bli klar, är så trött så jag ser i kors. Ena hunden har varit orolig hela natten och inte kunnat sova ..:down:

Men jippie, lämnat in bilen igen... Denna gång till jourkillen som jag inte riktigt gillar men min ordinarie meckare hade inte tid innan mitten av maj... :( Båda halvljusen har gått, jag bytte det ena i september ifjol...:cautious:

Jag tror att jag håller på att kollapsa totalt. Min kropp är på väg att säga upp sig fullständigt. Med anmälan till arbetsmiljöverket. Jag tror att det är psyket som tar sig enbart och rent fysiska uttryck. Men jag är psykiskt sett i kanonform. Tror jag. Känns så iaf. Är faktiskt lite rädd att jag stängt av/ner och jag vet att det är det absolut sämsta jag kan göra eftersom jag inte låter mig sätta på det igen...
Du låter som jag efter mitt helvetesår när mamma gick bort, otroheten, separationen, flytten från mitt hus och allt det där. Jag stängde av. Tyckte att när allt det prakiska kommit på plats var det toppen att vara tillbaka i livet. Jag krachade 3 år senare.
Stäng inte av!
Går du och pratar med någon?

Du låter som jag efter mitt helvetesår när mamma gick bort, otroheten, separationen, flytten från mitt hus och allt det där. Jag stängde av. Tyckte att när allt det prakiska kommit på plats var det toppen att vara tillbaka i livet. Jag krachade 3 år senare.
Stäng inte av!
Går du och pratar med någon?

@bumpo lyssna på @Voff. Jag gjorde samma sak efter min separation och inbillade mig att jag mådde så bra.

Krashade 2 år efter separationen. Nu mår jag nästan bra igen.

Har precis skickat veckans inköpslista till sambon, bättre att han handlar själv än att jag ska handla med de små varav minstingens babyskydd tar upp nästan hela vagnen. Varför finns det inte syskonvagnar i mataffären, för om jag har med de två små barnen så sitter tvåringen i sittdelen och bebisen står i vagnen. Sen är det nästan fullt innan jag ens börjat handla :down:

Jag har också stängt av och bara kört på @bumpo . Egen kronisk sjukdom, utmattningsdepression och så pappas sjukdom och bortgång. Kraschade totalt i höstas vid nästa motgång och är inte tillbaka än :meh:

Utför ett vetenskapligt experiment och testar hur länge jag kan spela Laura Branigans powerballader på högsta decibelnivå med öppet fönster innan någon framför klagomål. Har nu spelat "Power of Love" på repeat i ca 2 timmar och sjungit med i refrängen med stor inlevelse. Ännu inget klagomål :angel:Joråsåattehmm... :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 54 55 56
Svar
1 111
· Visningar
41 016
Senast: sthu
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 376
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
775
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 310
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring