Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 774
Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvällsmaten här blev en hög med strips, några bortglömda broccoli som låg i frysen och lite kryddor på, whooolah vilken gourmetmåltid :angel: men litegrann i magen & enkelt var det viktigaste.

Här blev det köttfärsås från i torsdags, såg till att värma den ordentligt så jag inte blir dålig av den. Orkade inte laga mat idag.

Här har det inte blivit mycket gjort på den timme jag vart hemma :meh: Tittat på tågbiljett ner till Skåne nästa måndag, bläddrat fram å tillbaka, och priset hann dessutom stiga med 60 spänn på 12 min :eek: Och kom på att jag ändå inte kan boka för jag måste höra med mamma om det är tänkt att dom kommer ner den 6e och plockar upp mig och mitt bohag. Och nu fick jag bekräftat att dom inte kan den 6e utan får bli den 13 istället :)
Har äntligen bestämt mig för att jag tar och flyttar upp hit ändå, trots jag inte vet nått om jobb, får bo hos brorsan ett tag till och hoppas jag hittar nått snabbt!

13051659_1150009958365896_6218986076259636382_n.jpg

Hej aprilväder!

Vilken skitvecka det varit än så länge (ja jag vet, bara en dag...) och inte lär det bli bättre. Fast ett av två sjukvårdsbesök idag gick ju i alla fall ganska bra, jag gick nääästan igenom ua hos astmasköterskan! Ännu fler cortisoninhalationer morgon och kväll så blir det nog riktigt bra.
Reumatologbesök på onsdag och det ser jag inte fram emot. Både för att jag inte vet hur jag ska kunna ha råd och gå dit (man får bara på faktura numera om det är akutbesök och det är inte detta), och för att jag ska utredas för fler sjukdomar än min PsoA. S k j u t mig.

På 1 vecka har jag lagt ner 1200 spänn på mediciner och läkarbesök, jättekul när båda frikorten går ut samtidigt. Ekonomiskt sett är sjukpension verkligen ingen höjdare :cry:.

Fy fan @Jen80 det är vidrigt när allt kommer samtidigt. Jag har lyckats med att få till det bra nu! Sjukvården går ut i oktober och mediciner i februari men det har tagit några år :(

Och så svarar inte karlfanskapet så jag vet om jag kan boka tåget som kommer till landskrona 15.15 den 4 maj :banghead::rage:

@ainasoja Åh, det är så bra när man äntligen lyckas få balans på det! Men så räcker det med att man något år (jag har haft frikort sen -98, innan dess fritt på iaf sjukvård..) där det kan handla om några dagar när man inte får hämta ut medicin för det bara får lämnas ut med en viss dagars mellanrum och sen är det totalfel igen. Nån gång har apoteket varit schyssta men det beror helt på vem man hamnar hos i kassan.

Jag ska sätta mig, med ångest, och betala de sista räkningarna imorgon. Prioriterar hyra och el, inte för att jag har så mycket annat men ändå. Sen har jag hela 450:- kvar till den 19:e. Jag antar att jag får sätta mig och tigga, typ. Soc säger nej, jag har 200 ut över existensminimum och ska klara mig på det för jag kuuunde ju ha sparat pengar. Åh, tack som fan! Det är verkligen jättelätt och spara när man knappt får ut något. Denna och nästa månad blir extrem, sen lättar det. Just nu har jag inte ens råd och hämta ut min värkmedicin..... Den kostnaden är enorm för mig så det får vänta - jag får nämligen frikort på en gång då. 33 tusen, för en enda jävla spruta - det är helt galet! :nailbiting:

Tur det är hyfsat gott med havregrynsgröt, det har jag levt på förr :angel:.

@Jen80 Fy vad jobbigt men tur du tycker det är hyssat gott med havregrynsgröt, själv avskyr jag det tyvärr, men äter det ändå lite nu och då både för magens skull och plånbokens, dränka i socker eller äpplemos eller sylt så går det ner. :p

Idag på väg hem från gymmet (rond 1) var jag lite nedstämd och funderade över min existens, det här med relationer till andra människor och om det verkligen är något för mig eller om jag borde bli eremit. Jag hade nästan bestämt mig för det ("vad ska någon med mig till, liksom?") när en person knackar mig på axeln.
Visade sig vara en äldre dam som inte fick tag på sin väninna, väninnan hade inte dykt upp som avtalat och gick inte att nå. Så hon bad mig om hjälp att ringa "jag förstår mig inte riktigt på min telefon förstår du", vilket jag självklart gjorde.
När hon inte svarade började vi gå mot närmaste busshållplats innan vi kom på att den var indragen.
Så då frågade hon om jag kunde hjälpa henne att ringa efter en taxi (självklart) och den kom inom fem minuter...
Hon tackade så heeemskt mycket för hjälpen och sa "tänk om alla var som du :) "
Det värmde gott, och jag insåg att jag nog inte är så dum ändå ;)

Och så kom jag tillbaka till gymmet för dansen och tillbringade en timme med alla härliga passkamrater :love:

Skulle förmodligen bli världens sämsta eremit, är för social :p

Känner mig otroligt nöjd med dagen :)

Köpt nya beg däck till bilen och fick ner priset med hela 50% :idea: Bilen ska dessutom lagas på onsdag av en snäll vän. Sen gick ju examinationen bra och så har jag trollat med knäna så pass att det faktiskt ser ut som att jag kommer överleva månaden, med mat på bordet som det ser ut just nu :up: Ibland blir jag nästan imponerad av mig själv som får ihop det omöjliga :o :bow:
Har dessutom haft en trevlig kväll både på jobbet och inne hos hv :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
272
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 661
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok