Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 811
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha imorgon blev det karré till middag med pommes.

Ja och ostsås!

På torsdag blir det fläskytterxule med sallad och på fredag en redig kycklingsoppa med massor av rotgrönsaker samt salladslök.

Kaffet är också kirrat för några veckor nu

Annars var det en skral tur men orkade bara med en affär idag.

Det är sinnessjukt mycket pengar för mig med och eftersom jag dessutom precis hade satsat på en ny häst med ny utrustning var det redan lite kärvt kan man säga.

Det är alltid då sånt inträffar :mad:

Jag fick låna pengar för att lösa ut föl och sto från Strömsholm.

Bilen slukade upp min skrala buffert veckan innan fölet föddes och hon kostade från första dygnet.

Sveriges nationaldag dessutom.... fin, fin jouravgift en sådan dag :nailbiting:

@Jen80 har du handikappbidrag? Om inte ska du absolut söka det för dina merkostnader pga sjukdomarna du har!
Jag har ansökt om det, men på förhandsbeskedet blev jag nekad. Så jag ringde tillbaka till handläggaren och diskuterade lite samt gjorde lite ändringar, så nu hoppas vi på att det går igenom ändå (jag fattades en liten skitsumma för att komma upp i rätt merkstnader). Håll tummarna!
Jag har omfattande omsorgshjälp, men LSS ingår inte. Det tycker min handläggare är en urlöjlig regel, för bara för att det är en kostnadsfri lagstadgad hjälp så gör det ju inte oss brukare mindre handikappade och vi bör därför ha rätt till ersättningen per automatik - lite beroende på omfattningen av hjälpen såklart.
Jag har personal här tre gånger i veckan, får hjälp med det mesta, planering mm, matlagning osv. Och jour 24/7 om det behövs, extra telsamtal flera gånger i veckan osv.
Jag har även kontaktperson, visserligen fick hon kicken för nån månad sen (sköter man inte sitt jobb får man skylla sig själv, faktiskt) men jag och den nya ska skriva kontrakt på fredag... Men även där, det är kostnadsfritt för mig så det ingår inte heller.

Det är svårt att få ersättningen, men jag hoppas verkligen!

Det är alltid då sånt inträffar :mad:

Jag fick låna pengar för att lösa ut föl och sto från Strömsholm.

Bilen slukade upp min skrala buffert veckan innan fölet föddes och hon kostade från första dygnet.

Sveriges nationaldag dessutom.... fin, fin jouravgift en sådan dag :nailbiting:
Jag slår också alltid till på de dyraste jourtiderna. Fint ska det vara!
Nu har så jag klarar detta och möjligtvis något litet återbesök denna vecka men sen får det för sjutton ta och lugna ner sig om jag inte ska börja behöva sälja min kropp eller ännu värre: be en annan människa om ekonomisk hjälp:nailbiting:

Jag har ansökt om det, men på förhandsbeskedet blev jag nekad. Så jag ringde tillbaka till handläggaren och diskuterade lite samt gjorde lite ändringar, så nu hoppas vi på att det går igenom ändå (jag fattades en liten skitsumma för att komma upp i rätt merkstnader). Håll tummarna!
Jag har omfattande omsorgshjälp, men LSS ingår inte. Det tycker min handläggare är en urlöjlig regel, för bara för att det är en kostnadsfri lagstadgad hjälp så gör det ju inte oss brukare mindre handikappade och vi bör därför ha rätt till ersättningen per automatik - lite beroende på omfattningen av hjälpen såklart.
Jag har personal här tre gånger i veckan, får hjälp med det mesta, planering mm, matlagning osv. Och jour 24/7 om det behövs, extra telsamtal flera gånger i veckan osv.
Jag har även kontaktperson, visserligen fick hon kicken för nån månad sen (sköter man inte sitt jobb får man skylla sig själv, faktiskt) men jag och den nya ska skriva kontrakt på fredag... Men även där, det är kostnadsfritt för mig så det ingår inte heller.

Det är svårt att få ersättningen, men jag hoppas verkligen!

Du har även rätt att få för slitage av kläder. Ökade tvättmedelskostader. Ökat slitage av sängkläder. Pyjamas. Skor.

Ev porslin ( om du är fumlig ) mm mm

Kan kopiera en lista på sånt folk fått för om.du vill och skicka på fb?

Tror jag lyckas leta upp dig där.

Jag slår också alltid till på de dyraste jourtiderna. Fint ska det vara!
Nu har så jag klarar detta och möjligtvis något litet återbesök denna vecka men sen får det för sjutton ta och lugna ner sig om inte jag också ska börja behöva sälja min kropp eller ännu värre: be en annan människa om ekonomisk hjälp:nailbiting:

Skönt att jag inte är ensam om att sponsra veterinärerna med lite extra lön :yuck:

Allt sånt är medräknat :). Tusen tack ändå, du är en pärla! :love:
Fast du får såklart gärna hitta mig ändå hihi :D.

Hur stora summor har ni räknat sånt på?

Äh du får ett mess på fb. Där har folk lagt till summorna med.

Har du alla krämer mm via recept? Tvål, hygienartiklar, schampoo, balsam.mm med?

Dricker vin och har bokat hotell i Tel Aviv och Jerusalem. Allt är fixat inför resan.
Har dessutom betalat räkningarna och fört över 20 000 på sparkontot. Känner mig duktig och ekonomisk.

Mina vänner tycker tydligen att jag är kocko som spontanbokade en resa till Israel och tänker åka på egen hand. Får väl skriva ett testamente eller nåt eller så får de väl dela upp det som finns i garderoberna mellan sig samtidigt som de dricker upp allt vin som finns i lägenheten. In case jag inte återvänder menar jag.

Det blev en lång dag. Åt dagens första måltid vid 20.30 :o Men en del ärenden är uträttade, båda ponnyerna motionerade, håret tvättat och disk- och tvättmaskinerna tömda.
Nu ska jag festa till det med ett glas äppeljuice och sen sova :)

Svarta katten drog ut änär jag och hunden kom in efter att ha nattat hästarna.. Brukar inte bli långvarigt så här dags. Sovit halva dan men är rätt trött ändå. Mat blev överkurs idag, men fil och musli och frukt är väl mat det med. Och klart mkt bättre än chips och godis :up::sneaky:

Hoppas morgondagen blir bättre.

Kollade jobbmailen såhär innan jag ska sova. Fått mail att pga att min sjukskrivning förlängts till typ hela sommaren ska vi ha möte imorgon om sjukskrivningen i sig, jobb och rehab. Och sånt här drar igång min ångest på en gång. Att de inte ska vilja ha mig kvar, att försäkringskassan ska säga att jag måste byta yrke (fast imorgon ska jag bara prata med chef och närmaste chef).
Ångest ångest ångest.... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
292
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 42 43 44
Svar
865
· Visningar
25 678
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka