Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 812
Status
Stängd för vidare inlägg.
Solen skiner och jag ska till stallet. Släppa ut hästarna, rida en ponny, få hästarna skodda och sen hem för att duscha och skrubba mig inför spraytan.

Tittar på priser med bil + människor + husdjur till Gotland för lite semester. Sambon säger att det är dyrt med bara själva båtresan. Han tycker det är enklare med Öland. Men jag har varit på Öland, dock inte på Gotland så jag vill liksom inte till Öland.
Tips på semesterställen i Sverige för 4 vuxna och tre hundar? Vi vill bara kunna slappna av, ev bada om vädret tillåter (i alla fall lär 2 av 3 hundar vilja bada). Jag ser gärna natur också. Utgångspunkt lär väl bli Uppsala troligen, så inte längre än att vi tar oss till platsen på en dagsresa med bil.

Jag är som vanligt tråkig och säger Siljansringen (fast ni har kanske varit där mycket?). Mitt andra standardtråkförslag är Jämtland kring Storsjön :D Garanterat bad och fin natur :up:

Fast jag förstår dig, jag skulle också vilja besöka Gotland :)

Jag är som vanligt tråkig och säger Siljansringen (fast ni har kanske varit där mycket?). Mitt andra standardtråkförslag är Jämtland kring Storsjön :D Garanterat bad och fin natur :up:

Fast jag förstår dig, jag skulle också vilja besöka Gotland :)
Faktiskt aldrig besök siljansringen. Ska kollas upp :up:

Tittar på priser med bil + människor + husdjur till Gotland för lite semester. Sambon säger att det är dyrt med bara själva båtresan. Han tycker det är enklare med Öland. Men jag har varit på Öland, dock inte på Gotland så jag vill liksom inte till Öland.
Tips på semesterställen i Sverige för 4 vuxna och tre hundar? Vi vill bara kunna slappna av, ev bada om vädret tillåter (i alla fall lär 2 av 3 hundar vilja bada). Jag ser gärna natur också. Utgångspunkt lär väl bli Uppsala troligen, så inte längre än att vi tar oss till platsen på en dagsresa med bil.
Gotland är vackert men det är dyrt att ta sig dit... :cautious: Vi planerar för någon slags fjällvandring, jag har en kusin som bor vid Vemdalen så jag skulle vilja hälsa på dem. Sen skulle vi även vilja ta med barnen in i Norge och ut mot kusten just för att naturen är så annorlunda där. Annars håller jag med @athena_arabians Siljansringen och Jämtland är otroligt vackert!

Faktiskt aldrig besök siljansringen. Ska kollas upp :up:

Det finns ju garanterat bad (@Dentaku kan säkert tipsa om var man kan bada med hundar) och jag kan tipsa om häftig natur (dvs geologi :D). Vackert är det generellt och massor med ställen att bo på (så länge det inte är Classic Car Week, då undviker man iaf Rättvik-Mora för det är total trafikstockning O_o).

Det finns ju flera fäbodar i området också och har man koll på hundarna och de är kopplade funkar det säkert (fast då kanske man ska kolla först).

Gotland är vackert men det är dyrt att ta sig dit... :cautious: Vi planerar för någon slags fjällvandring, jag har en kusin som bor vid Vemdalen så jag skulle vilja hälsa på dem. Sen skulle vi även vilja ta med barnen in i Norge och ut mot kusten just för att naturen är så annorlunda där. Annars håller jag med @athena_arabians Siljansringen och Jämtland är otroligt vackert!

Gör ni det måste ni åka via Röros, det är magiskt vackert där! Plus att det är inte jättelångt till Trondheim :up:

Fjällvandring vill jag egentligen, men dels är jag rädd att inte gammelhunden orkar, dels orkar inte mammorna det :p

På tal om min kusin, hur sjutton ber man om tips på bra boende utan att de känner sig tvungna att bjuda in oss och bo hos dem? Missförstå mig rätt, jag skulle inte ha något emot att bo hos dem men jag vill inte att de ska känna sig tvungna att bjuda in oss, men jag tänker att de som bor där kanske kan tipsa om prisvärt boende...

Frukost! Köpte sk medelhavsbröd från bageriet igår och det är fan ljuvligt. Tillsammans med rabarb-soygurt och en kolsvart kopp kaffe. Försökte skynda på pga har massor att göra, men det gick inte :p om 3(-4...) timmar rullar jag och katterna mot Östersund!

Migränen hänger i sen gårdagen. Men skam den som ger sig jag ska ta mig till jobbet i dag! :angel:
Har sjukt mycket som ska göras och alldeles för lite tid! Ibland önskar jag att jag kunde klona mig :idea:
Är fasligt trött på vädret....regn och snö om vartannat eller så är det snålblåst så man fryser till is så fort man kliver utanför dörren :yuck: :meh: :wtf:
Bilen har i alla fall fått på sig sina nya däck nu och den är som en dröm att köra igen :up: :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
292
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 52 53 54
Svar
1 062
· Visningar
30 953
Senast: Liten
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka